Mijn eerste indruk is dat er op dit punt geen verschil is tussen 2019.20 en 2019.24.Dat is wel vreemd. Ik merkte juist de laatste weken dat een auto die richting aangeeft om naar links te komen 'ruimte' krijgt van de software door wat snelheid te verminderen. Hierdoor kan de andere auto netjes invoegen of van baan wisselen zonder dat je op de ander zijn bumper komt. Ik hoop niet dat dat nu weer te wijten is aan de meest recente software.
Wat jij beschrijft herken ik nauwelijks. Dat hij remt voor invoegend/rijstrookwisselend verkeer is bij mij eerder uitzondering dan regel. En ik geloof inderdaad dat hij totaal niet let op knipperlichten. En ook niet op rijstrooksignalering, vandaar ook de problemen met spitsstroken. Zou dat met de aangekondigde herkenning van verkeerslichten wél gaan gebeuren? Zou daar rijstrooksignalering ook in zitten?Het heeft bij mij niks te maken met knipper. Tesla geeft bij mijn X al het invoegende verkeer voorrang. Dus lekker hard in de ankers als de spitsstrook naast je een invoegstrook (buiten spitz) is. Auto met caravan lekker 70 aan het cruisen en gaat je Tesla lekker vol in de ankers om hem te laten invoegen, terwijl deze doorrijd op de spitsstrook. Snap niet dat meer mensen zich hieraan ergeren. Ik moet in de ochtend op de A50 echt niet van arnhem naar apeldoorn op de middelste baan rijden. Constant vol in de ankers... en nee knipper of niet dat snapt hij echt niet.
En bij het wisselen van rijstrook door een andere auto doet de AP wel wat hij moet doen, maar gewoon veel te laat. Je zou verwachten dat de AP voorzichtig en defensief rijden tot kunst heeft verheven en daarom al begint met ruimte maken zodra de andere auto met de wielen de lijn raakt, en helemaal als die ook nog de richtingaanwijzer aan heeft. Nu wacht hij daarmee totdat die andere auto helemaal in je baan is gekomen en dat verbaast me.