Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Versie 28.3 heeft als nieuwtje de mogelijkheid om je voorkeursinstellingen (stoelstand, rijgedrag, etc.) te koppelen aan de telefoon. Zodat ik, als ik de deur openmaak met mijn telefoon, mijn voorkeursinstellingen gekozen worden, en mijn vrouw bij haar telefoon haar voorkeursinstellingen.
Het was eerst niet helemaal duidelijk hoe het werkte, omdat het leek of als ik bij het "sleutels beheren" op de nieuw erbij gekomen knop met mijn naam drukte dat er niets gebeurde. Maar dat kwam omdat mijn telefoon een lange naam heeft, en er geen ruimte was erachter wat te tonen. Later zag ik dat er 3 puntjes achteraan kwamen als het gekoppeld is en de 3 puntjes wegwaren als het niet gekoppeld is.

Ik merkte deze nieuwe optie wel werkt, maar de reactie van de deur enorm langzaam maakt. Ik moet wel 3 keer proberen de deur te openen, voordat het lukt. (zou die nu eerst de telefoon app proberen te openen, iets wat altijd een paar seconden duurt?). Na 2 dagen ergenis heb ik de telefoon maar weer ontkoppeld (geen 3 puntjes meer achter de telefoonnaam). Nu gaat de deur onmiddelijk openen als ik hem aanraak. Voor mij een nieuw snufje dat ik niet gebruik omdat het niet goed werkt. Hebben ze het wel getest bij de Model 3, vraag ik me af.
 
Versie 28.3 heeft als nieuwtje de mogelijkheid om je voorkeursinstellingen (stoelstand, rijgedrag, etc.) te koppelen aan de telefoon. Zodat ik, als ik de deur openmaak met mijn telefoon, mijn voorkeursinstellingen gekozen worden, en mijn vrouw bij haar telefoon haar voorkeursinstellingen.
Het was eerst niet helemaal duidelijk hoe het werkte, omdat het leek of als ik bij het "sleutels beheren" op de nieuw erbij gekomen knop met mijn naam drukte dat er niets gebeurde. Maar dat kwam omdat mijn telefoon een lange naam heeft, en er geen ruimte was erachter wat te tonen. Later zag ik dat er 3 puntjes achteraan kwamen als het gekoppeld is en de 3 puntjes wegwaren als het niet gekoppeld is.

Ik merkte deze nieuwe optie wel werkt, maar de reactie van de deur enorm langzaam maakt. Ik moet wel 3 keer proberen de deur te openen, voordat het lukt. (zou die nu eerst de telefoon app proberen te openen, iets wat altijd een paar seconden duurt?). Na 2 dagen ergenis heb ik de telefoon maar weer ontkoppeld (geen 3 puntjes meer achter de telefoonnaam). Nu gaat de deur onmiddelijk openen als ik hem aanraak. Voor mij een nieuw snufje dat ik niet gebruik omdat het niet goed werkt. Hebben ze het wel getest bij de Model 3, vraag ik me af.
Hier ook de telefoon koppeling in gebruik. Totaal geen vertraging kunnen ontdekken. Ik heb het in verleden wel eens zo iets gehad maar na herstart van mijn telefoon was het weer normaal.
 
Hier ook de telefoon koppeling in gebruik. Totaal geen vertraging kunnen ontdekken. Ik heb het in verleden wel eens zo iets gehad maar na herstart van mijn telefoon was het weer normaal.
Bedankt, Ik ga het proberen.
Maar, de koppeling van de voorkeursinstellingen aan de telefoon is nieuw in 28.3.x. Dat "in het verleden" moet een andere omissie zijn geweest, weet je nog waarbij?
 
Ja idd ook last van. Maar moet zeggen dat mijn hele auto buggy is. Net 2,5 week naar noord Spanje geweest. En wat een drama is dat. Navigatie icm sucs meld spontaan ohh sorry kan (eindbestemming) locatie niet vinden. Route berekenen kost met sucs 15 minuten. Heb op heenreis tesla gebeld. Was niet mee te rijden. Advies was, doe harde reset (10 min auto uitzetten). Issues bleven aanwezig. Heen en terug dus zelf van Suc naar Suc gereden. Dit is USP van Tesla maar in laatste versie 28.3.1 had ik tweede dag idem issues. Na update halverwege Frankrijk na nachtje slapen duurde het 20 minuten voordat auto weer verbinding had. Drama software en/of hardware. Ben blij dat ik 4 september beurtje ga doen ohh nee alle openstaande issues die zelfs sinds aflevering erin zitten en nog steeds niet opgelost zijn maar eens laten fixen. Zucht heb een nu al hard hoofd in.
Maar AP op 1400km werkt prima! En als je graag bekijks wilt ga met de tesla naar Spanje. Is bizar hoeveel aandacht

Herkenbaar, toen ik Navigate on Autopilot uitzette ging het navigeren weer goed. Maar daarvoor idd telkens de melding ‘kan eindbestemming niet vinden’.
 
Versie 2019.32 is via Tesla Stats online gekomen.
Hoop dat het om versie 10 gaat

0FCC9BDC-F89F-4786-A8B6-5ACA7928DE09.jpeg
 

Attachments

  • DA024008-397B-47B8-AD06-9DC74AE71744.jpeg
    DA024008-397B-47B8-AD06-9DC74AE71744.jpeg
    322.3 KB · Views: 43
Versie 28.3 heeft als nieuwtje de mogelijkheid om je voorkeursinstellingen (stoelstand, rijgedrag, etc.) te koppelen aan de telefoon. Zodat ik, als ik de deur openmaak met mijn telefoon, mijn voorkeursinstellingen gekozen worden, en mijn vrouw bij haar telefoon haar voorkeursinstellingen.
Het was eerst niet helemaal duidelijk hoe het werkte, omdat het leek of als ik bij het "sleutels beheren" op de nieuw erbij gekomen knop met mijn naam drukte dat er niets gebeurde. Maar dat kwam omdat mijn telefoon een lange naam heeft, en er geen ruimte was erachter wat te tonen. Later zag ik dat er 3 puntjes achteraan kwamen als het gekoppeld is en de 3 puntjes wegwaren als het niet gekoppeld is.

Ik merkte deze nieuwe optie wel werkt, maar de reactie van de deur enorm langzaam maakt. Ik moet wel 3 keer proberen de deur te openen, voordat het lukt. (zou die nu eerst de telefoon app proberen te openen, iets wat altijd een paar seconden duurt?). Na 2 dagen ergenis heb ik de telefoon maar weer ontkoppeld (geen 3 puntjes meer achter de telefoonnaam). Nu gaat de deur onmiddelijk openen als ik hem aanraak. Voor mij een nieuw snufje dat ik niet gebruik omdat het niet goed werkt. Hebben ze het wel getest bij de Model 3, vraag ik me af.
Ik snap zo'n vraag nooit zo goed. Denk je werkelijk dat Tesla dit soort dingen niet test, of niet op alle modellen?

Wat ze niét kunnen testen is alle mogelijke combinaties van merk/model telefoon, versie OS, andere apps etc etc

In jouw geval lijkt het me een probleem met je telefoon aangezien het openen van de Tesla app ookal 2s duurt als ik je goed begrijp?
 
. . .
In jouw geval lijkt het me een probleem met je telefoon aangezien het openen van de Tesla app ookal 2s duurt als ik je goed begrijp?
Ja dat denk ik, dat het mischien niet goed werkt met mijn telefoon (Chinees Android). Het openen van de Tesla app duurt vaak al 10 seconden, het lijkt daarbij alsof het de tijd van bij de auto is (er staat "wakker maken"), maar het kan natuurlijk ook bij de telefoon zitten. Mijn vrouw heeft ook dat het wel 10 seconden duurt, maar die heeft ook een Chinees;).
 
Ja dat denk ik, dat het mischien niet goed werkt met mijn telefoon (Chinees Android). Het openen van de Tesla app duurt vaak al 10 seconden, het lijkt daarbij alsof het de tijd van bij de auto is (er staat "wakker maken"), maar het kan natuurlijk ook bij de telefoon zitten. Mijn vrouw heeft ook dat het wel 10 seconden duurt, maar die heeft ook een Chinees;).

Ik had eerst ook wat vertraging, of zelfs dat de Tesla helemaal niet openging. Door op mijn android telefoon de Tesla app niet te laten sluimeren(energiebesparing uitzetten voor deze app) is dit opgelost en is er geen vertraging meer. Ik merk geen noemenswaardig hoger energieverbruik door de Tesla app
 
Ja dat denk ik, dat het mischien niet goed werkt met mijn telefoon (Chinees Android). Het openen van de Tesla app duurt vaak al 10 seconden, het lijkt daarbij alsof het de tijd van bij de auto is (er staat "wakker maken"), maar het kan natuurlijk ook bij de telefoon zitten. Mijn vrouw heeft ook dat het wel 10 seconden duurt, maar die heeft ook een Chinees;).

Ik had eerst een Huawei (P20 lite) die de deur van de Model 3 bijna nooit open maakte als ik bij de auto kwam, nu heb ik een iPhone XS en tot nu toe gaat de deur altijd open. (De iPhone is ongeveer 1 maand en 6000 km in gebruik zonder problemen)
Voelt niet helemaal goed om een andere telefoon te moeten kopen voor een auto (ik was erg tevreden over de Huawei behalve in combinatie met de Tesla) maar het helpt wel. ;-)
 
Ik had eerst een Huawei (P20 lite) die de deur van de Model 3 bijna nooit open maakte als ik bij de auto kwam, nu heb ik een iPhone XS en tot nu toe gaat de deur altijd open. (De iPhone is ongeveer 1 maand en 6000 km in gebruik zonder problemen)
Voelt niet helemaal goed om een andere telefoon te moeten kopen voor een auto (ik was erg tevreden over de Huawei behalve in combinatie met de Tesla) maar het helpt wel. ;-)
Bij ons werken zowel een Samsung S9 alsook een S7 prima. Nog nooit problemen mee gehad.