Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
na het zien van de volgende video is het duidelijk dat Tesla niet veel keuze heeft. Had ook gepost in NoA topic.



Ik meen gelezen te hebben dat de regels aangepast worden. Mijn vrees is niet de regelgeving, maar het feit dat bestuurders zo gewend zijn de regels te negeren, dat ze dat ook van Tesla verwachten. Voorbeeld: afstand houden.... Veel gemekker ' dat er dan auto's tussenkruipen' ... Ja, als dat niet kan zit je er waarschijnlijk te dicht op...
 
Ik meen gelezen te hebben dat de regels aangepast worden. Mijn vrees is niet de regelgeving, maar het feit dat bestuurders zo gewend zijn de regels te negeren, dat ze dat ook van Tesla verwachten. Voorbeeld: afstand houden.... Veel gemekker ' dat er dan auto's tussenkruipen' ... Ja, als dat niet kan zit je er waarschijnlijk te dicht op...

dat klopt ook wel veel regels worden in de praktijk niet opgevolgd.
bv bij wegwerkzaamheden staat dat op de linkere helft enkel auto’s tot 2 meter breed mogen rijden. (Incl spiegels) dat is max een Renault Clio en zeker geen Tesla M3 van 2,2 meter of een busje met een aanhanger. In Duitsland krijg je tegenwoordig een boete.

Had ergens gelezen dat rond 26 september een bespreking is om regelgeving te bespreken. Hopelijk wat meer mogelijkheden voor FSD.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik kom van 2019.24.4.3 en vonde noa daar veel beter op werken. Ik ben vanuit Zuid frankrijk lekker naar huis gereden en maar 3x een remactie gehad die ik niet begreep van de auto.

Heb nu de 2019.28.3.1 en hij remt zo’n beetje voor elke vrachtwagen in de baan naast mij echt heel irritant.
 
Ik kom van 2019.24.4.3 en vonde noa daar veel beter op werken. Ik ben vanuit Zuid frankrijk lekker naar huis gereden en maar 3x een remactie gehad die ik niet begreep van de auto.

Heb nu de 2019.28.3.1 en hij remt zo’n beetje voor elke vrachtwagen in de baan naast mij echt heel irritant.

Zelfde ervaring in Frankerijk heeft volgens mij ook met de actualiteit van de kaarten te maken.
Met 24.4
900 km in Frankerijk ging perfect
120 km in Nederland vol op problemen
 
@TANE Ik denk dat je daar een goed punt hebt. In Frankrijk zit er veel meer afstand tussen afslagen. In NL is het om de paar km. En we veranderen nogal eens wat. Op zich positief (wij onderhouden onze wegen veel beter dan landen zuidelijker) maar dat geeft wel dat er continue veranderingen zijn. En denk ook aan het idiote gebruik van de vluchtstrook...
 
Ik meen gelezen te hebben dat de regels aangepast worden. Mijn vrees is niet de regelgeving, maar het feit dat bestuurders zo gewend zijn de regels te negeren, dat ze dat ook van Tesla verwachten. Voorbeeld: afstand houden.... Veel gemekker ' dat er dan auto's tussenkruipen' ... Ja, als dat niet kan zit je er waarschijnlijk te dicht op...

Ik rij nu een kleine week met de Model 3 in Zwitserland. Eigenlijk continu op de AP met NOA. Groot verschil met Nederland is dat het verkeer hier veel gedisciplineerder verloopt. Ze kennen hier 3 snelheden op de snelweg: 80, 100 en 120 km. Groot verschil met Nederland is dat niemand harder rijdt dan 120 km wegens de hoge boetes en de zeer strakke handhaving. Dit leidt tot een veel rustiger en gelijkmatiger verkeersbeeld, waarin de AP goed tot z'n recht komt en goed tot zelfs zeer goed functioneert.
 
Autopilot wordt gelukkig eindelijk beter. Afgelopen week vaak Groningen - Emmen gedaan. 6x vlekkeloos, helaas 1x enorme Phantom Brake. Onder een viaduct opeens vol op de rem, Poe dat blijft schrikken.
Ik heb dat ook gehad, onder het aquaduct Ringvaart Haarlemmermeer. Groot verticaal betonnen vlak + schaduw: bingo. Maar toen ik de dashcam beelden terugkeek, zag ik dat het wel meeviel. De auto achter mij liet niets merken.

Ik heb het al vaker gezegd: omdat de auto het zelf doet, overvalt het je, kun je er niet op anticiperen. Daardoor lijkt het erger dan het is.
 
Klopt het is meer dat je schrikt. Het zijn vaak ook geen echte rem-acties. Stroom gaat even er af en door hoge regeneratieve proces gaat snelheid 2-10 km omlaag.
Ik krijg ze steeds minder. Ik ben bang dat ze software matig niet op te lossen zijn.
Oplossing is denk HW3
 
Klopt het is meer dat je schrikt. Het zijn vaak ook geen echte rem-acties. Stroom gaat even er af en door hoge regeneratieve proces gaat snelheid 2-10 km omlaag.
Ik krijg ze steeds minder. Ik ben bang dat ze software matig niet op te lossen zijn.
Oplossing is denk HW3

Ervaren Model 3 rijders met HW3 deze problemen dan helemaal niet meer???
Ik verwacht dat het in de praktijk anders uitpakt.... Graag reacties van HW3 rijders met zowel positieve als negatieve reacties... :)
 
Klopt het is meer dat je schrikt. Het zijn vaak ook geen echte rem-acties. Stroom gaat even er af en door hoge regeneratieve proces gaat snelheid 2-10 km omlaag.
Ik krijg ze steeds minder. Ik ben bang dat ze software matig niet op te lossen zijn.
Oplossing is denk HW3
De HW is puur en alleen maar infrastructuur, een platform om de software te draaien. De oplossing ligt altijd in software. Het enige verschil dat HW3 kan maken is dat die 10x krachtiger is dan HW2.5 en dus complexere software kan draaien. Maar er is niets fundamenteels in HW3 dat we hiervoor nodig hebben. Ik denk dat het probleem op te lossen valt in software die draait op HW2.5. Maar dat is maar 'een gevoel', kan niks bewijzen want ik zit niet in het ontwikkelteam bij Tesla.