Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat de berichtgeving weer op basis van wat Twitter berichten is waarin mensen "I can't access my car" zeiden en bedoelden dat ze geen toegang tot hun auto hadden via de app (om de airco etc aan te zetten) en waar de media denkt dat de mensen fysiek geen toegang meer hadden tot hun auto.

Het openen van de deuren, frunk en koffer gaan nl via bluetooth met een gekoppelde smartphone, niet via de Tesla API via de app.
 
Het voorbeeld dat wordt genoemd is van iemand die de app gebruikte om de auto te openen omdat zijn keyfob leeg was.
Dat is echt fout op fout en dus een zeldzaam incident.
Weer typisch geval van halve informatie.
@wooter heeft gelijk. Media maakt wat anders van. Zolang je telefoon voldoende power heeft voor BT heb je geen connectie nodig. Het zou anders heel erg gek worden als je ergens in de bergen zonder 4G niet in je auto zou kunnen.
 
  • Informative
Reactions: timanrebel
Maar weer terug naar software.
FSD met versie 2019.32.1 lijkt wat minder kritisch als er geen belijning aanwezig is.
Je krijg het niet geactiveerd zonder duidelijke markering maar eenmaal actief blijft het langer beschikbaar. Stoeprand wordt dan als lijn gebruikt.
 
Maar weer terug naar software.
FSD met versie 2019.32.1 lijkt wat minder kritisch als er geen belijning aanwezig is.
Je krijg het niet geactiveerd zonder duidelijke markering maar eenmaal actief blijft het langer beschikbaar. Stoeprand wordt dan als lijn gebruikt.
Bedoel je AP ipv FSD? Ik geloof dat AP dat al langer heeft: je kunt AP niet overal inschakelen, maar zodra hij ingeschakeld is, blijft hij door dik en dun doorrijden. Zelfs op onverharde wegen zonder wat voor belijning of stoepranden ook.
 
Ik denk dat de berichtgeving weer op basis van wat Twitter berichten is waarin mensen "I can't access my car" zeiden en bedoelden dat ze geen toegang tot hun auto hadden via de app (om de airco etc aan te zetten) en waar de media denkt dat de mensen fysiek geen toegang meer hadden tot hun auto.

Het openen van de deuren, frunk en koffer gaan nl via bluetooth met een gekoppelde smartphone, niet via de Tesla API via de app.
Ik lees op intenet het volgende: Gebruikers werden automatisch uitgelogd en konden niet opnieuw inloggen.

Zonder de Tesla app op je telefoon werkt de verificatie via Bluetooth ook niet meer lijkt me?
 
Daar heb je de keyfob die dat voor jou doet.

Wellicht, maar het zou ook gewoon via Bluetooth op de S/X moeten werken. Heel de reden dat Summon zo bagger werkt in Europa is doordat deze via internet moet.

Nu vraag ik me dus af of Summon bij de Model 3 wel via Bluetooth werkt. Zo ja, dan is werkt Summon op de Model 3 waarschijnlijk veel beter.

Ik heb wel eens m'n keyfob in de S laten liggen en toen kon ik er toch echt niet meer in en bood de app uitkomst maar had ik in een parkeergarage gestaan had ik een probleem gehad.
 
Lang verhaal kort: je keyfob van de Model S (en vermoedelijk ook Model X) werkt niet op bluetooth, maar op de 70cm-band (433Mhz). Tenminste, dat zend je keyfob uit als je op de knoppen drukt. Als je rond je wagen loopt, zitten er antennes rondom je wagen die op 125kHz signalen zenden naar je keyfob. Als je keyfob in de buurt van de auto is (vanaf zo een 10 meter) wordt je keyfob wakker en zal ie signalen terug zenden. Die signalen over lage frequenties worden door de antennes in je auto ontvangen en gebruikt om dus te herkennen wanneer je in de buurt van je auto bent, en afhankelijk van welke antenne de sterkte signalen krijgt, kan de auto dus bepalen aan welke deur je staat en het slot openen als je aan de klink trekt. Daarentegen kan men ook met antennes in he voertuig bepalen of je sleutel in het voertuig ligt, en beslissen om niet het slot te openen als de sleutel in het voertuig ligt (en niet nabij de buitenkant van de bestuurdersdeur) als er iemand aan de klink trekt.

De Model 3 gebruikt al die dingen niet, maar gebruikt low power bluetooth. Je telefoon stuurt altijd zijn identificatie uit, je Model 3 herkent die identificatie en als je dan aan de klink gaat trekken, gaat het slot open.

Smart key - Wikipedia
 
Als ik thuis ben loop ik redelijk vaak langs mijn MS en heb ik auto present doorhandles uitstaan. (Jammer dat dit niet op gps locatie ingesteld kan worden) Echter hoor ik heel vaak het relais schakelen en soms in de frunk een ventilator of motor langere tijd draaien. Dit is nogal inefficiënt lijkt me voor het energiegebruik ongeacht of de laadkabel wel of niet is aangesloten en het stoort me eigenlijk wel. Wat zou hiervan het nut moeten zijn?
 
Bedoel je AP ipv FSD? Ik geloof dat AP dat al langer heeft: je kunt AP niet overal inschakelen, maar zodra hij ingeschakeld is, blijft hij door dik en dun doorrijden. Zelfs op onverharde wegen zonder wat voor belijning of stoepranden ook.
Klopt AP. Dagelijkse route die ik rij rond om Utrecht is het mij nooit gelukt om bij de eerdere versies zonder ingrijpen te kunnen rijden.
 
Nee dat weet ik niet. Ik denk het overigens niet, net zomin je in Europa Summon via je keyfob kan.

Op de M3 heb je BT nodig voor summon verificatie maar daarna gaat het via 4G/WiFi

Er zit een bug in het summon verificatie van de M3. Als je een tweede toestel in de buurt van de auto of zelfs in de auto hebt liggen kan je summon vanaf een andere locatie uitvoeren.
Summon toestel en verificatie toestel kunnen dus twee verschillende toestellen zijn.
 
Last edited:
Ik gok dat ze een ernstig bugje in 2019.32.(1) gevonden hebben want ik had vannacht notificatie voor nieuwe update, maar die is nu weggetrokken. Nergens meer te zien ook niet in de auto. Heb dat al een keertje eerder zien gebeuren maar een update maand of wat geleden. Nog maar even verder op 28.3.1 dan maar ;-)
 
Ik gok dat ze een ernstig bugje in 2019.32.(1) gevonden hebben want ik had vannacht notificatie voor nieuwe update, maar die is nu weggetrokken. Nergens meer te zien ook niet in de auto. Heb dat al een keertje eerder zien gebeuren maar een update maand of wat geleden. Nog maar even verder op 28.3.1 dan maar ;-)
Volgens Teslafi rolt 2019.32.1 nog uit. Het gaat niet snel.
 
Ik gok dat ze een ernstig bugje in 2019.32.(1) gevonden hebben want ik had vannacht notificatie voor nieuwe update, maar die is nu weggetrokken. Nergens meer te zien ook niet in de auto. Heb dat al een keertje eerder zien gebeuren maar een update maand of wat geleden. Nog maar even verder op 28.3.1 dan maar ;-)

Same here. Melding voor nieuwe update maar is spoorloos verdwenen