Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
32.1 wordt nog steeds actief geinstalleerd, dat houdt echt per direct op als ie teruggetrokken zou zijn wegens bugs die daar ernstig genoeg voor zijn.

Wat je ziet is gewoon het canary effect, iedere nieuwe release wordt altijd in steeds groter wordende 'waves' uitgerold, zo te zien is 32.1 nu naar het stadium 1 op de 8 oid gegaan. Het 'geavanceerd' vinkje is een hint naar de servers dat je vrijwillig graag geselecteerd wordt voor vroege canaries, ik kreeg zelf ook al 32.1 op de M3 toen ie nog bij 1.3% zat dit keer. Bij 28.x zat ik te lang niet op wifi bij de initiele release waardoor ik vervolgens pas bij 28.3.1 final rollout werd geselecteerd.

Maar het 'druppelen' op dit moment is gewoon een teken dat de huidige wave vol is. Zodra ze de floodgate open zetten naar 30% of 100%, die hanteren ze meestal als thresholds, zie je meteen weer 200+ installs per uur.
 
32.1 wordt nog steeds actief geinstalleerd, dat houdt echt per direct op als ie teruggetrokken zou zijn wegens bugs die daar ernstig genoeg voor zijn.

Wat je ziet is gewoon het canary effect, iedere nieuwe release wordt altijd in steeds groter wordende 'waves' uitgerold, zo te zien is 32.1 nu naar het stadium 1 op de 8 oid gegaan. Het 'geavanceerd' vinkje is een hint naar de servers dat je vrijwillig graag geselecteerd wordt voor vroege canaries, ik kreeg zelf ook al 32.1 op de M3 toen ie nog bij 1.3% zat dit keer. Bij 28.x zat ik te lang niet op wifi bij de initiele release waardoor ik vervolgens pas bij 28.3.1 final rollout werd geselecteerd.

Maar het 'druppelen' op dit moment is gewoon een teken dat de huidige wave vol is. Zodra ze de floodgate open zetten naar 30% of 100%, die hanteren ze meestal als thresholds, zie je meteen weer 200+ installs per uur.

Hmmm heb nu ook 32.1 gekregen. Moet ik daar blij mee zijn? Zou mooi zijn als je vooraf ook in de melding doorkrijgt welke versie er geïnstalleerd gaat worden. Dan heb je tenminste nog de ruimte om hem te weigeren als die versie niet goed werkt.
 
Zou mooi zijn als je vooraf ook in de melding doorkrijgt welke versie er geïnstalleerd gaat worden. Dan heb je tenminste nog de ruimte om hem te weigeren als die versie niet goed werkt

Je krijgt toch een groen download symbool boven als er een nieuwe versie gedownload word? Als je dan naar het software scherm gaat zie je welke versie hij download. Zo ging het bij mij iig vandaag. Helaas geen tekst bij 'what's new'. Hopelijk iig bugfixes opdat hopelijk de 12v aansluiting het weer doet.
 
Gisterenochtend toen ik instapte om naar mijn werk te gaan, had ik ook de melding van een update. Gisterenmiddag 32.1 geïnstalleerd en vandaag geprobeerd. Weinig verschil, alleen het gevoel dat de rijstrookwissel wat sneller ingezet wordt. In elk geval werd ik een aantal keer verrast met de gedachte: "Hé gaat hij nu al".
 
Gisterenochtend toen ik instapte om naar mijn werk te gaan, had ik ook de melding van een update. Gisterenmiddag 32.1 geïnstalleerd en vandaag geprobeerd. Weinig verschil, alleen het gevoel dat de rijstrookwissel wat sneller ingezet wordt. In elk geval werd ik een aantal keer verrast met de gedachte: "Hé gaat hij nu al".
Inderdaad gaat soepel.
NoA afslagen worden nog wel beroerd genomen.
 
Minder rijstrook-wissel-issues merk ik. Gaatjes mogen voor mijn gevoel ineens kleiner zijn ondanks mijn volg-afstand van 5.
(Mad max modus ) scherpe chicanes zijn onverminderd riskant op AP (annulering midden in de bocht , so be ready to take over)
Ik heb niet de idee dat een grote volgafstand de rijstrookwissel bemoeilijkt omdat de auto dan ook een groter gat in de doelstrook wil. Bij het wisselen van rijstrook houdt hij altijd de minimum (wettelijke) eisen aan, ongeacht die instelling. Dat is mijn ervaring. De Mad Max instelling maakt ook niets uit.

Ik denk zelfs dat een grote volgafstand de wissel vergemakkelijkt omdat hij meer ruimte heeft om wat snelheid te maken. Dit kennen we allemaal wel: vlak achter een vrachtwagen met het verkeer in de baan naast je met 130 voorbijrazend is niet een goede uitgangspositie om in te halen.
 
Nieuwe feature in 32.1. Hij snapt 130 km/h tussen 19:00-06:00 zojuist gezien op de A2:
20190905_225437.jpg
 
Minder rijstrook-wissel-issues merk ik. Gaatjes mogen voor mijn gevoel ineens kleiner zijn ondanks mijn volg-afstand van 5.
(Mad max modus ) scherpe chicanes zijn onverminderd riskant op AP (annulering midden in de bocht , so be ready to take over)

Eddy, kan je iets meer vertellen over de chicanes? Ik kom bijvoorbeeld vanuit Almere (A6) naar knooppunt Muiderberg en sla dan af richting Amersfoort. Dan krijg je een zeer scherpe bocht waarbij er borden met 50 staan. Auto (EAP) remt zelf af naar 60 en rijdt dan met ca 57 door de kurkentrekker heen. Best netjes, al mag hij op het eind wel wat sneller de snelheid verhogen...
 
Eddy, kan je iets meer vertellen over de chicanes? Ik kom bijvoorbeeld vanuit Almere (A6) naar knooppunt Muiderberg en sla dan af richting Amersfoort. Dan krijg je een zeer scherpe bocht waarbij er borden met 50 staan. Auto (EAP) remt zelf af naar 60 en rijdt dan met ca 57 door de kurkentrekker heen. Best netjes, al mag hij op het eind wel wat sneller de snelheid verhogen...
het gaat vooral over zogenaamde druppels om de snelheid eruit te halen, dus langs de punt van de druppel naar rechts, dat gaat goed, maar dan via de ronde bodem van de druppel met nog lagere snelheid naar links, dan ramt ie als ik niet ingrijp echt de stoeprand rechts en voor mijn gevoel heb ik daarvoor al de "ik kap ermee"-beep
 
Vanochtend nieuwe versie 32.1

Alweer geen releasenotes zichtbaar: dat is tegenwoordig standaard bij mij.

Ca 80 km gereden. Eerst NoA, maar daar geen verbetering. Het irriteert mij alleen maar. Zeggen dat ik naar links moet terwijl ik max snelheid rij en geen voorligger heb (en ook geen baanwissel in het vooruitzicht). En naar links willen en tegelijk aangeven met rode lijn dat het niet kan. En nooit terug naar rechts willen.

Vrij snel maar weer terug naar EAP. Ook daar geen verbetering merkbaar, helaas.Wel rijdt EAP in mijn beleving prettiger en soepeler dan NoA, zeker bij lane changes.

Goeie nieuws: ook geen verslechtering opgemerkt :D
 
het gaat vooral over zogenaamde druppels om de snelheid eruit te halen, dus langs de punt van de druppel naar rechts, dat gaat goed, maar dan via de ronde bodem van de druppel met nog lagere snelheid naar links, dan ramt ie als ik niet ingrijp echt de stoeprand rechts en voor mijn gevoel heb ik daarvoor al de "ik kap ermee"-beep

Stoeprand, dus geen snelweg? Ik rij eigenlijk nooit met AP/EAP buiten de snelweg. Kan dus niet bevestigen/ontkennen.