Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Nog steeds op 24.4 en de Tesla chat zei dat er geen update klaarstond.. :( :(

Ik heb deze keer ook geen geluk, normaal altijd bij de eerste paar %'s als ik in teslafi een nieuwe versie zie.. Maar, helaas......

Ik heb nog HW2.5, misschien dat ze de 32 versie eerst op HW3.0 willen uitrollen in verband met binnenkort de V10 release (waar denk ik onderwater hoop HW3.0 optimalisaties in zullen zitten).
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Ik heb deze keer ook geen geluk, normaal altijd bij de eerste paar %'s als ik in teslafi een nieuwe versie zie.. Maar, helaas......

Ik heb nog HW2.5, misschien dat ze de 32 versie eerst op HW3.0 willen uitrollen in verband met binnenkort de V10 release (waar denk ik onderwater hoop HW3.0 optimalisaties in zullen zitten).
Haha.
2019.32.2.1 doet t anders prima op mijn 2013 Classic, hoor.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Ik weet niet of het met 2019.32.1 te maken heeft maar ik heb sinds gister, 1 dag na de update, regelmatig een soort van waarschuwingsgeluid (boing-achtig) over de speakers. Soms tien minuten niet maar soms twee keer binnen een minuut. Soms 1 boing soms wel 8. Het geluid komt ongeveer 1x per seconde en klinkt een beetje in de richting van de parkeersensor waarschuwing maar is niet precies gelijk.

Op het scherm is niets te zien en ik reed 30-80 km/u zonder AP. Lijkt echt compleet willekeurig te komen en in de log files is volgens de SC medewerker niets te zien.

Iemand anders ook zoiets gehad of een idee wat het zou kunnen zijn?
De herkomst van het geluid is bevonden: het is de “ik rij te hard” waarschuwing die blijkbaar na de software update plotseling op aan stond. Daar sta je dan met je opname van “het probleem” bij het plaatselijke SC :oops:
 
Rijbaan verplaatsing gaat gewoon te langzaam maar moet ook sneller ingezet worden. Merkte het goed nu met de drukte.
Dit is dan zo'n ding waar de oorzaak m.i. wél in de UN/ECE 79 regulering ligt. De rijstrookwissel moet eerst 1 seconde knipperen zonder iets te doen en mag in de daaropvolgende 2 seconden alleen maar de rand van de rijstrook opzoeken (maar die nog niet overschrijden). 3 seconden totaal dus. Dat is best wel lang. In die tijd heeft een mens al een complete inhaalmanoeuvre gemaakt.

Ik probeer te compenseren door zo vroeg mogelijk te beginnen met knipperen. Als ik een auto zie naderen in mjin spiegel en ik wil gaan inhalen als die voorbij is, zet ik de richtingaanwijzer al aan terwijl hij nog praktisch naast me zit. Die 3 seconden vallen dan samen met de tijd die nodig is om voldoende afstand te verkrijgen tot die inhalende auto.

De auto moet ook echt eens bij inhalen er in accelereren zeg maar i.p.v. te wachten met accelereren tot deze op de andere rijbaan zit.
Mmmm, mijn ervaring is anders. Hij begint al te accelereren terwijl hij nog bezig is met inhalen. Maar alleen als de afstand tot mijn voorganger groot genoeg is natuurlijk.

Ik heb de volgafstand meestal op 5 tot 7 staan. Gedrag van TACC/Autopilot nu is dat de Tesla pas gaat accelereren als de auto's die voor zich verplaatst naar rechts zich in z'n geheel op de andere rijbaan bevind. Dat begrijp ik misschien moet met volgafstand 1 maar met 5 tot 7 echt heel irritant. Vooral voor mijn achterliggers die denken dat je een linksplakkerT bent. Als ik een achterligger heb accelereer ik zelf meestal al deels het gat dicht maar Autopilot zou dat zou onderhand wel eens zelf moeten doen!
Helemaal mee eens. (Overigens rij ik meestal met volgafstand 1-3)

---------------

Overigens, zojuist geüpdatet naar versie 2019.32.2.2.
 
Gisteravond merkte ik een nieuwtje na de update: op de A4 geeft hij na 19:00 keurig aan dat je daar 130 mag. Best knap dat ze die Nederlandse regelgeving begrijpen. Niet iedereen begrijpt de borden daar.
Het systeem begrijpt de borden ook niet :)

Het is allemaal gebaseerd op GPS posities in de map data. Dus dat is iets dat computers super eenvoudig kunnen begrijpen.
 
  • Like
Reactions: arne-nl
Vanochtend weer een melding dat ik kon updaten. Helaas de derde keer dat ik “update mislukt” als melding krijg na 30 minuten in zowel app als auto.
Na chat met tesla bericht dat ze het online niet opgelost krijgen, op naar de SEC.
Iemand dit ook al wel eens gehad? Ben benieuwd wat ze hier aan gaan doen
In een eerdere versie ook bij mij gebeurd (S75D). Zijn ze 4 uur mee druk geweest.
Vanochtend versie 2019.32.2.2 niet gelukt. Gaan ze op afstand uitzoeken middels de logfiles.