Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Speculatievoer

This site may earn commission on affiliate links.
Is het een algemene e-mail van Tesla of van je DS? Komt 'ie op hun initiatief of heb je erom gevraagd? Is 'ie in het Engels of Nederlands?

Beetje nieuwsgierig omdat ik in dezelfde situatie zit (alhoewel: auto is al onderweg intussen)
Algemene mail van Tesla op hun initiatief en in het nederlands. Wist al wel van DS dat ik het had (na vraag van mij via mail). Je DS kan je dus duidelijkheid verschaffen.
 
Ik ga hier nog een laatste keer op terugkomen. Voor upgrade oude wagens, moet je een nieuwe bestellen en ben je je huidige voorschot van 2000 euro kwijt. Ik had er voordien al vrede mee genomen om ap 1.0 te hebben.

Nu ben ik zaterdag met mijn vrouw toch is naar de model X gaan kijken. Dit gezien het goede nieuws dat mijn vrouw terug zwanger is en we een zoontje hebben van één jaar en een grote hond. Hoewel ze dezelfde kofferruimte hebben, is de X veel praktischer met doorsteekkoffer in 6 persoonsconfig. Enige nadeel is het mindere rijbereik van 350km tov 400km voor de s (en opleg in prijs natuurlijk). Daarnaast is hij breed uitgevallen voor ondergrondse garages. Maar ik zie niks dan voordelen, gezien onze gezinsuitbreiding. Alleen wil ik weten of ik het voorschot kan overzetten of niet. Ofwel wordt het de s eind november, of de x in maart 2017.

Edit: het was zaterdag de allereerste keer dat mijn vrouw positief was over een Tesla, en dan met name over de X.
 
Voor de parkeergarage hoef je het niet te laten. De spoorbreedte, lees velgenschade, is marginaal smaller dan die van de S:rolleyes:.
Doodle_2016-11-06T09_45_25Z.jpg
Doodle_2016-11-06T09_46_10Z.jpg
 
'Zelfrijdende auto's maken taak bestuurder lastiger'

De ledjes rond de voorruit zijn alvast een goed idee :D maar het is een serieus punt. Alleen de statistieken zijn het nog niet met hem eens?

Ik vind zijn voorstel een beetje vreemd. Immers wordt nu ook al duidelijk gemaakt wanneer een botsing dreigt. Het probleem zit hem niet in de waarschuwing, maar in de tijd tussen waarschuwing en ingrijpen. Die tijd wordt met ledjes niet opeens groter.

Helemaal eens met Paul dat een HUD beter is en daadwerkelijk een verschil kan maken.
 
Ik snap sowieso niet hoe de auto je gaat waarschuwen voor een gevaarlijke situatie ... die de auto zelf niet tijdig opmerkte??

Het zinnige punt in het verhaal is slechts, dat terwijl de auto niet alles autonoom perfect doet, de kans dat ook de bestuurder niet tijdig ingrijpt, groter is door afnemende alertheid. Auto niet perfect, bestuurder minder alert. Waar dat in resulteert, in samenhang met het gegeven dat de auto tegelijk ook een aantal zaken juist beter zal doen dan de bestuurder zónder AP (radar detecteert remmende auto verderop in de rij, bijvoorbeeld, of een gek die vanuit de dode hoek aan komt zeilen), kan m.i. alleen maar o.b.v statistieken worden vastgesteld. En daar gaat het vooralsnog niet fout.
 
Ik verbaas me niet snel meer. Sinds de lagere school één grote geschiedenisles is geworden en kinderen in het vervolgonderwijs voldoendes scoren omdat ze handiger zijn met Google dan hun docenten, is dat onze nare waarheid.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik verbaas me niet snel meer. Sinds de lagere school één grote geschiedenisles is geworden en kinderen in het vervolgonderwijs voldoendes scoren omdat ze handiger zijn met Google dan hun docenten, is dat onze nare waarheid.
maar er blijft hoop zolang studenten nog met iets ongekend moois komen als Storm Eindhoven, rond de wereld in 80 dagen met een zelf ontworpen, gebouwde, en ook nog gefund gekregen e-motorfiets.