Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Speculatievoer

This site may earn commission on affiliate links.
upload_2016-10-19_21-2-52.png
elonmusk
Tesla announcement goes live at 5pm California time. 30 minutes of media Q&A to follow.
19-10-16 19:29

inderdaad dus 2 uur - toch maar niet nog een uur eerder opstaan...
Het circus begint om 3 uur.
 
Yep, het wordt een korte nacht! Maar dat heb ik er voor over!
Al denk ik dat het eerder over de technologie zal gaan, en zullen we niet noodzakelijk het interieur van model 3, noch de afgewerkte versie te zien krijgen. De S en X zullen het toch eerst krijgen waarschijnlijk.
 
Yep, het wordt een korte nacht! Maar dat heb ik er voor over!
Al denk ik dat het eerder over de technologie zal gaan, en zullen we niet noodzakelijk het interieur van model 3, noch de afgewerkte versie te zien krijgen. De S en X zullen het toch eerst krijgen waarschijnlijk.

Waarom niet? De pencils zijn al een tijdje down. En omdat ze pas midden 2017 gaan produceren zullen de noviteiten tegen die tijd wel in de S en X worden ingebouwd. En wellicht een carroserievariant omdat het probleem van de achterklep wel erg snel "taken care of" was. Genoeg tijd nog om te speculeren tot 02.00 uur.
 
Een mogelijke denkrichting waaraan ik dacht is dat ze nu vooral focussen op de technologie waarna die snel beschikbaar wordt (hardware ten minste) in de S en X. (Anders zou de verkoop snel dalen)
Het daarbij houden heeft twee interessante gevolgen voor de model 3:
  • Ze kunnen die technologie vanaf morgen openbaar testen in prototypes op de baan. Dit is uiteraard noodzakelijk en beter vroeger dan later.
  • Dit behoudt nog wat mysterie rond de exacte eindetails van de model 3 waardoor er nog zeker enkele maanden gespeculeerd kan worden en iedereen Zoekt naar nieuwe details van gespotte prototypes. Dit houdt de model 3 "hype"(al vind ik dit zelf geen goede woordkeuze) nog een tijdje hoog. Nadien gevolgd door het vrijgeven van de ''design studio'', wat weer een boost geeft in publiciteit, etc. Het zou een slim marketingspel zijn dat geen cent reclame kost, typisch Tesla.
 
Wat ook op te maken was uit zijn oorspronkelijke tweet is dat de woorden "unexpected by most" eerder slaat op de datum dan het te onthullen product. Maar speculeren over andere mogelijkheden (waar ik ook lekker aan meegedaan heb :) ) is natuurlijk altijd leuk.