Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Speculatievoer

This site may earn commission on affiliate links.
Twee dingen die mij opvielen in het filmpje:
1. Het kabelgootje over de panorama voorruit is veel dikker.
2. Met het fileparkeren in het eind van de film, reed hij echt wel met zijn rechterachterwiel tegen de stoeprand aan.... (gelukkig maar, anders zou ik nog maar weinig AlloyGators verkopen.)

Er lijkt wel nog meer op cruciale momenten gesneden in dat filmpje. Ik vond het in ieder geval opvallend dat op sommige 'spannende' momenten er opeens een cut naar een andere camera werd gedaan.

En dat automatisch parkeren op het einde; de bestuurder (of is het nou opeens een bijrijder ? o_O) stapt uit, de auto rijdt een rondje en hij stopt omdat er een voetganger oversteekt. Die man komt vanachter de witte Tesla van links, loopt dan voor hem naar rechts, over het grind en langs een boom, om vervolgens links af te slaan richting de ingang van het gebouw. Niet de kortste en zeker geen logische route als je die zelf zou lopen. Die man steekt daar gewoon bewust op dat moment over om de Autopilot V2 te hinderen om het automatisch stoppen op de film te kunnen zetten. Geënsceneerd or is it just me?
Vlak voor dat moment is op de beelden van de dronecam die man ook nergens op straat te bekennen, ik vraag me af of deze beelden wel allemaal uit een en dezelfde rit komen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: HerrJones
Wellicht dat er wel wat trucage bij zit, maar het is wel een enorme eye-opener voor iedereen die denkt dat het nog een ver-van-je-bed-show is. Hoe waarheidsgetrouw dit filmpje precies is, maakt mij niet zo veel uit. Als Elon zegt dat het eind 2017 wel beschikbaar moet zijn, dan kan het begin 2018 zo maar opeens zo zijn :)

P.S. 1 Trouwens bijzonder dat mijn 2 maand oude 70D al een niet meer te leveren AP en Accu-pack heeft... Wel zuur voor de liefhebbers die meteen vooraan wilden staan met een P100D en nu alweer een achterhaald model hebben.

P.S. 2 Dit is genoeg voer voor flink wat Exec-meetings bij de concurrent. Apple wilde toch switchen naar een auto-pilot-project, maar Tesla heeft het al klaar... En BMW?
 
Last edited:
Hmm 2018.....
Op zijn hele trip komt deze auto 1 keer een voetganger tegen en we zien 1 motorfiets (die hem inhaalt).
Doe zo'n zelfde rit met deze auto eens van oost naar west door het centrum van Amsterdam.
Dat gaat nog wel even duren denk ik. Als het al gaat gebeuren.

neen, zo'n rit en filmpje wilden ze ook maken. dat duurde wat langer en daardoor is de aankondiging twee dagen opgeschoven.



Schermafbeelding 2016-10-20 om 23.52.56.png
 
neen, zo'n rit en filmpje wilden ze ook maken. dat duurde wat langer en daardoor is de aankondiging twee dagen opgeschoven.

Eigenlijk wel grappig:
- als het twee dagen duurt om een film van een paar minuten te maken dan is die film in scène gezet, natuurlijk;
- als je een film maakt over iets dat pas zal werken binnen een jaar of zo dan is die film in scène gezet, natuurlijk.

Niets op tegen dat dat in scène is gezet, natuurlijk (kon ook niet anders) maar zeg dat dan gewoon.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Eigenlijk wel grappig:
- als het twee dagen duurt om een film van een paar minuten te maken dan is die film in scène gezet, natuurlijk;
- als je een film maakt over iets dat pas zal werken binnen een jaar of zo dan is die film in scène gezet, natuurlijk.

Niets op tegen dat dat in scène is gezet, natuurlijk (kon ook niet anders) maar zeg dat dan gewoon.

Precies. Het is een demonstratie wat mogelijk wordt met deze hardware. Dat betekent dat het of in scene is gezet, of het een route betreft die zij dusdanig hebben "geoefend" of geprogrammeerd dat de auto het kan. Laten we niet vergeten dat dit ontzettend snel gaat bij Tesla en dat dit ontzettend knap is. Mercedes bijvoorbeeld had in 2014 al een enigszins vergelijkbaar filmpje en zij lopen inmiddels achter op Tesla zo lijkt het.
 
De wagens die vanaf 3 oktober uit de fabriek rollen hebben sowieso de nieuwe hardware. Activeren kost inderdaad nog veel geld. Mijn model S kwam uit de fabriek op 29 september.

Maar ik heb de optie om het voorschot over te zetten op een nieuwe bestelling mits 10.000 euro bij te betalen. Hetzelfde voor wagens vanaf 3 oktober.

Dat vind ik persoonlijk veel geld bovenop hetgeen al uitgegeven is. Plus bij huidige nieuwe bestelling is levering pas voor februari. De huidige kan ik op 21 november gaan ophalen. Wat zouden jullie doen?
 
Bijbetalen denk ik. Het kan best zijn dat over drie jaar of zo een oktober 2016 MS met AP2 nog steeds 10.000 EUR meer waard is dan een oktober 2016 MS met AP1 (hangt natuurlijk een beetje af hoe AP2 werkt over drie jaar, maar toch) !
 
De wagens die vanaf 3 oktober uit de fabriek rollen hebben sowieso de nieuwe hardware. Activeren kost inderdaad nog veel geld. Mijn model S kwam uit de fabriek op 29 september.

Maar ik heb de optie om het voorschot over te zetten op een nieuwe bestelling mits 10.000 euro bij te betalen. Hetzelfde voor wagens vanaf 3 oktober.

Dat vind ik persoonlijk veel geld bovenop hetgeen al uitgegeven is. Plus bij huidige nieuwe bestelling is levering pas voor februari. De huidige kan ik op 21 november gaan ophalen. Wat zouden jullie doen?

Persoonlijk zou ik het niet doen, als je niet de ambitie hebt om uw auto alleen op pad te laten gaan.
reken op enkele maanden vooraleer de activatie op niveau AP1 is en nog een aantal jaar voordat AP2 wordt vrij gegeven en dan is het nog niet zeker dat de wetgever al mee op niveau is, en de mogelijke kinderziektes.

Gewoon in november uw tesla in ontvangst nemen en genieten ,en andere leuke dingen doen met de 10.000euro
 
  • Like
Reactions: Ivo-G