Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spotify (in de model 3)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een vraagje, bij de long range variant van de model 3 zit het premium interieur waar schijnbaar iets van Spotify bij zit.

Betekent dit dat je met dit premium pakket Spotify kunt gebruiken, maar wel je eigen Spotify premium account kunt/moet gebruiken, of dat er ook een Spotify account bij zit?
 
Als ik de verschillende commentaren zo her en der lees over Spotify in de Tesla heb ik wel de indruk dat een eigen premium account iets minder storingsgevoelig is dan een Tesla Spotify account, maar ik kan me vergissen. Persoonlijk vind ik dat Spotify best wel vaak verbinding kwijt raakt doordat de LTE-wegvalt en het lang kan duren voor er weer verbinding is. Een USB drive met eigen muziek is handig om achter de hand te hebben.
 
Als ik de verschillende commentaren zo her en der lees over Spotify in de Tesla heb ik wel de indruk dat een eigen premium account iets minder storingsgevoelig is dan een Tesla Spotify account, maar ik kan me vergissen. Persoonlijk vind ik dat Spotify best wel vaak verbinding kwijt raakt doordat de LTE-wegvalt en het lang kan duren voor er weer verbinding is. Een USB drive met eigen muziek is handig om achter de hand te hebben.

Ik ervaar het andersom. Regelmatig komt het voor dat ik m'n eigen playlists niet meer kan afspelen. Ik moet dan opnieuw inloggen. Grens overgangen zijn een ramp voor beide en idd als LTE wegvalt dan heb je niks. Soms heb ik dat bij het instappen dan heb ik de eerste 5 minuten van m'n rit geen verbinding en dus ook geen Spotify omdat SPotify geen offline modus heeft in de Tesla. Oplossing is dus Spotify op je mobiel draaien met offline playlists. Dan kun je in ieder geval ook muziek luisteren op stukken snelweg en binnenwegen in het buitenland waar je geen ontvangst hebt.
 
Nu ik de Model 3 een paar dagen in mijn bezig heb valt mij ook op dat Spotify soms gewoon helemaal niet laadt. Er is wel gewoon LTE verbinding en bovendien geprobeerd via WiFi d.m.v. hotspot, maar in beide gevallen toont Spotify bij het openen van de muziekspeler zo'n draaiend icoontje dat hij aan het laden is, maar dit blijft eindeloos draaien.

Heeft iemand anders hier ervaring mee (en wellicht zelfs een oplossing)
 
Nu ik de Model 3 een paar dagen in mijn bezig heb valt mij ook op dat Spotify soms gewoon helemaal niet laadt. Er is wel gewoon LTE verbinding en bovendien geprobeerd via WiFi d.m.v. hotspot, maar in beide gevallen toont Spotify bij het openen van de muziekspeler zo'n draaiend icoontje dat hij aan het laden is, maar dit blijft eindeloos draaien.

Heeft iemand anders hier ervaring mee (en wellicht zelfs een oplossing)

Herkenbaar probleem. Lijkt vooral te gebeuren als de LTE verbinding even slecht is geweest, zoals in een parkeergarage of aan de grens.
Bij mij helpt alleen een reset door beide knopjes op het stuur in te drukken, zodat de software opnieuw opstart. Voordat Spotify dan eindelijk weer goed laadt en speelt ben je dan wel een paar minuten verder.
 
Herkenbaar probleem. Lijkt vooral te gebeuren als de LTE verbinding even slecht is geweest, zoals in een parkeergarage of aan de grens.
Bij mij helpt alleen een reset door beide knopjes op het stuur in te drukken, zodat de software opnieuw opstart. Voordat Spotify dan eindelijk weer goed laadt en speelt ben je dan wel een paar minuten verder.

Hmm, dat is wel erg rigoureus. Ik heb eenmaal een vergelijkbaar probleem gehad met de Bluetooth (eindeloos draaien bij alles dat met BT te maken heeft) wat opgelost was met een herstart. Misschien dat ze hier in v10 achter de schermen nog wat aan verbeterd hebben, dit is natuurlijk niet heel handig.
 
Spotify problemen heb ik nog maar heel af en toe. Soms als er idd geen/weinig bereik is. Dan heb je ook probleem met de navigatie :) Als hij blijft hangen probeer dan eerst eens over te schakelen naar radio. Als die het doet dan weer terug naar spotify. Dan als tweede een soft reset (kan tijdens rijden) en als derde een complete reset.
 
Misschien dat ze hier in v10 achter de schermen nog wat aan verbeterd hebben, dit is natuurlijk niet heel handig.

Vergeet het maar. De app is niet van Spotify en mist daarom ook veel Spotify features. Ontwikkeld door Tesla en gebruikt de Spotify API.

Enige hoop is dat BT bij V10 verbeterd is. Gebruik je die je mobiel op muziek af te spelen dan zie je nu meer info op je scherm en nu ook in een betere kwaliteit.
 
IMG_20191008_1842529.jpg


Misschien helpt deze 'Tesla - Shock' voor spötify problemen? :)
 
Vergeet het maar. De app is niet van Spotify en mist daarom ook veel Spotify features. Ontwikkeld door Tesla en gebruikt de Spotify API.

Enige hoop is dat BT bij V10 verbeterd is. Gebruik je die je mobiel op muziek af te spelen dan zie je nu meer info op je scherm en nu ook in een betere kwaliteit.

Exact dat. Ik vind het nu niet echt wat. Ik kan openbare lijsten van vrienden niet vinden. Veel muziek is niet eens te vinden en ik kan ook niet inloggen met tesla account. ook heb ik wat veel mensen hier hebben dat LTE vaak weg valt en het dus stil word in de auto. Ik stream nu gewoon veel via mijn telefoon
 
Zit nog te wachten op update v10, krijgt de Model 3 SR+ nu ook Spotify en een browser in V10?

Kan iemand dat bevestigen of is het enkel voor LR en Perf. ?

Ja, de SR+ krijgt v10 met browser , Spotify en careoke, en cuphead game + de rest.

Maar zover ik gezien heb je dan niet een Spotify account van Tesla. je zal dan je eigen Spotify account gebruiken om in te loggen.

Ik ben zelf eigenlijk wel benieuwd of het beschikbaar blijft en/of straks alleen betaald beschikbaar zal zijn, wellicht voor de SR, time will tell.