Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spotify in de S

This site may earn commission on affiliate links.
Iets anders dat ik jammer vind is dat je in de Tesla geen nummers aan je playlists kunt toevoegen, ook niet als je bent ingelogd met je eigen premium account. Dat betekent dus dat je thuis even je playlists moet onderhouden en daarna in de Tesla even moet uitloggen en weer inloggen. Geen enorm probleem, maar was leuk geweest als dit in de auto kon.

Maar hoe kom je thuis in je Tesla account?:confused:
 


Maar dus geen playlist te maken in de Tesla?

Jawel..dat werkt prima.
Stond gister bij SeC in Amsterdam..dus had alle tijd om te spelen met de nieuwe settings.

Maar je laat automatisch een account aanmaken via je console, en dan kan je gewoon je albums en songs etc "saven" (of is de playlist weer een andere optie bij Spotify?)

Ik vroeg me wel of hoe je het tabje Stations gevuld krijgt. Bij het browsen van de voorgedefineerde genres kom ik volgens mij geen stations tegen, of heb ik ergens overheen gekeken ?
Misschien moet ik zoeken op iets als "Trance station" ipv een trance station via een genre te browsen?
 
Stations toevoegen:
Zoeken op artiest: je krijgt dan bij de zoekresultaten de optie om het radio station te Luisteren. deze kun je toevoegen aan je favorieten. Je hoort dan na het eerste nummer andere gerelateerde nummers (dus niet persé van diezelfde artiest). Zoals bij Rdio.

Het valt me op dat de content echt gericht is op Nederland (NL top 100, Nederlandse playlists). Hoe zou dat werken? Blijkbaar niet op de mobiele provider (dan was het Spaans, zoals de advertenties in Google). Misschien op basis van GPS (dan zou je in Duitsland ineens Duitse playlists moeten zien). Of op basis van Chassisnummer (of unieke auto ID), afhankelijk van in welk land de auto is geleverd?
 
Last edited:
Vanochtend eindelijk Spotify ingesteld. Had wel een kleine uitdaging: Spotify is gekoppeld aan mijn facebook account. En mijn facebook heeft weer twofactor authentication ingeschakeld. Hmm.
Proberen in te loggen met mijn facebook, kreeg een foutmelding op het scherm. Opeens kreeg ik een SMSje met een application specific password opgestuurd. Die ingevuld en toen werkte het!
Mooi dat ze ook aan dit soort complexere situaties hebben gedacht. Werkt prima!
 
Stations toevoegen:
Zoeken op artiest: je krijgt dan bij de zoekresultaten de optie om het radio station te Luisteren. deze kun je toevoegen aan je favorieten. Je hoort dan na het eerste nummer andere gerelateerde nummers (dus niet persé van diezelfde artiest). Zoals bij Rdio.

Het valt me op dat de content echt gericht is op Nederland (NL top 100, Nederlandse playlists). Hoe zou dat werken? Blijkbaar niet op de mobiele provider (dan was het Spaans, zoals de advertenties in Google). Misschien op basis van GPS (dan zou je in Duitsland ineens Duitse playlists moeten zien). Of op basis van Chassisnummer (of unieke auto ID), afhankelijk van in welk land de auto is geleverd?

Volgens mij op basis van je account, dat kent namelijk een taal instelling. Is in ieder geval zo bij een niet-Tesla premium account, ik denk dat Tesla per wagen/account ook doorgeeft wat 'de nationaliteit van je auto' is, en het Tesla-premium account bij het aanmaken die instelling overneemt?
 
Stations toevoegen:
Zoeken op artiest: je krijgt dan bij de zoekresultaten de optie om het radio station te Luisteren. deze kun je toevoegen aan je favorieten. Je hoort dan na het eerste nummer andere gerelateerde nummers (dus niet persé van diezelfde artiest). Zoals bij Rdio.

Het valt me op dat de content echt gericht is op Nederland (NL top 100, Nederlandse playlists). Hoe zou dat werken? Blijkbaar niet op de mobiele provider (dan was het Spaans, zoals de advertenties in Google). Misschien op basis van GPS (dan zou je in Duitsland ineens Duitse playlists moeten zien). Of op basis van Chassisnummer (of unieke auto ID), afhankelijk van in welk land de auto is geleverd?

Dank je!
Stel ik zou een bepaald station willen toevoegen, dan moet ik dus eerst weten welk nr er op dat moment op dat station draait, die artist opzoeken en dan toevoegen.
Bij tunein kan je internet radio stations zoeken en dan bv genre trance en dan het station selecteren. Als ik het goed begrijp werkt de zoekoptie van Spotify niet op die manier ?
 
Ik vind Spotify een leuke aanwinst in de auto.
Het concept van "Radio Stations" werkt voor mij in Spotify beter dan in het verleden bij RDio.

Zo heb ik een 'Jimi Hendrix Station' geselecteerd en dat bevat ook passende nummers van Stones, Deep Purple, Pink Floyd, Steppenwolf, etc.
Kwam gisteren een vergissinkje in die lijst voorbij. Volgens de tekst speelde er White Room van Cream, maar in werkelijkheid hoorde je White Rabbit van Jefferson Airplane.
(Index in de war?).
 
Een ding is me nog niet duidelijk (met je eigen Premium account); als je bij een spelend nummer op die + drukt (zodat het een blauw vinkje wordt), het nummer en het album waar het nummer op staat worden dan ook gehighlight in je library, maar wat doet dat verder?
Als je het vinkje weer weghaalt blijft het nummer in je library staan.
 
Thanks Robert, ik heb dezelfde vraag. Als je op dat plusje drukt zou ik verwachten dat je vervolgens kunt kiezen waar ik het dan aan toevoeg (favorites of een playlist). Maar het wordt alleen een blauw vinkje en het zal wel ergens in Mijn muziek belanden, maar het is niet wat ik zou willen.