Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Een algemeen bekend gegeven is dat een héle goede programmeur slechts 1 fout maakt per 1000 regels code. Ga er van uit dat er miljoenen regels code zitten in de Tesla (en dan nog niet eens die uit het onderliggende OS meegerekend, dan kun je uitrekenen hoe hard het rammelt. Veel bugs zijn niet kritisch of treden slechts in edge-cases op, gelukkig maar. Maar weet waar je aan bent begonnen :cool:

Inderdaad, je moet ook niet schrikken van een bugje of iets wat opeens niet goed meer werkt.
Even een reset uitvoeren met de stuurknopjes en in 9 van de 10x is het probleem dan weer opgelost.
 
Hoi ik heb me zojuist ook maar aangemeld als trotse (ahum) model 3 bezitter.
Heb al een aantal mankementen gelezen maar was benieuwd of mede forummers onderstaande mankementen ook hebben/hebben gehad?
1. Mijn auto is een leaseauto en is afgeleverd met een deuk, krassen op de carrosserie, vieze vingers op de hemelbekleding en bollende raamrubbers. Rapport is bij aflevering opgemaakt maar tesla geeft niet thuis om de problemen op te lossen tot op heden (ruim 3 weken verder). Hoe krijg ik het service center zover dat ze wel actie ondernemen?
2. De chargeport geeft de kabel niet automatisch vrij. Kan dit niet vanaf het scherm in de auto doen. Kan via de app of forceren via het koordje in de achterbak.
3. Vandaag schade aan mijn raamlijst van links achter doordat bij openen/sluiten van de deur het raam over de raamlijst heen geschoven is ipv eronder?
4. Scherm wat er mee ophoudt. Rare karakters en artifacta op het scherm. Na een soft reset werkt alles weer.

Verder prachtige auto, maar heb al 3 weken te veel rare problemen
 
2. De chargeport geeft de kabel niet automatisch vrij. Kan dit niet vanaf het scherm in de auto doen. Kan via de app of forceren via het koordje in de achterbak.

Ik heb dit alleen als de (bestuurders)deur niet open is, als ik de deur open voordat ik de stekker verwijder gaat dit altijd probleemloos.
 
Bij mij is de bass net weggevallen en geven de speakers een tikkend geluid. Soft reset, hard reset, power off heeft het niet verholpen...
Alleen de speakers voor lijken het nog goed te doen: Model 3 audio ticking sound - Streamable

Bij is dit inmiddels verholpen. Op het Engelse deel van dit forum hebben meerdere mensen er last van en iedereen geeft aan dat het de volgende dag of een paar uur later opeens verholpen is. Bij mij bleef de volgende dag het probleem nog steeds, daarna heb ik de volgende nacht Sentry mode uit gelaten (normaal altijd aan) en vandaag is het probleem verholpen. Misschien dat de auto "echt" slaap nodig had en dat gebeurd niet als Sentry mode aan is.
 
2. De chargeport geeft de kabel niet automatisch vrij. Kan dit niet vanaf het scherm in de auto doen. Kan via de app of forceren via het koordje in de achterbak.

Ik heb dit alleen als de (bestuurders)deur niet open is, als ik de deur open voordat ik de stekker verwijder gaat dit altijd probleemloos.

Het is normaal dat de chargeport op slot zit wanneer de auto nog op slot is. Dat is om diefstal van je kabel te voorkomen en/of om te voorkomen dat iemand je stekker eruit haalt tijdens het laden.

Koordje in de achterbak moet je _niet_ doen. Dat koordje is een "noodontgrendeling", niet bedoelt voor dagelijks gebruik.

Oplossing is gewoon eerst de auto ontgrendelen
 
  • Informative
Reactions: MLKRMR
Ik heb vaak portier linksachter open voordat ik de kabel wil losmaken. Dan is de auto toch ontgrendeld lijkt me?
Ik zal het bij de bestuurdersporties proberen morgen, kijken of dat wel werkt
Dan is alleen je auto ontgrendeld daarna moet je nog de kabel ontgrendelen. Dit kan je in de auto doen door rechts van de charge poort te drukken in het oplaadscherm. Of in de app bij opladen "ontgrendel oplaadpoort" te kiezen.

Ik heb de eerste dag ook de noodontgrendeling gebruikt omdat ik het niets wist.

Edit: of je moet een tesla stekker met een knopje aan de kabel hebben zitten zoals bij een SuC. Daar kan je de kabel ook mee ontgrendelen.
 
Het knopje op de laadkabel werkt toch ook om de kabel te ontgrendelen (mits de auto zelf ook ontgrendeld is) ik gebruik daar nooit de app of het display in de auto voor.
Dan moet je wel een Tesla laadpaal oid hebben. Ik heb thuis een standaard laadkabel van 15 meter. En voor onderweg de gratis 7,5m laadkabel van Tesla. Beide hebben geen knopje en zal je het dus via het display of app moeten doen.
 
Last edited:
Hallo allemaal,

Ik heb in eens het probleem van de eCall noodoproepsysteem melding op mijn scherm (zie foto).

Nu heb ik deze hier al vaker voorbij zien komen, wat moet ik doen om van deze melding af te komen?

Alvast bedankt!

D13F2F64-C9EB-4D9A-B6C1-DDFB8522B0CD.jpeg
 
Hallo allemaal,

Ik heb in eens het probleem van de eCall noodoproepsysteem melding op mijn scherm (zie foto).

Nu heb ik deze hier al vaker voorbij zien komen, wat moet ik doen om van deze melding af te komen?

Alvast bedankt!

View attachment 405028

"Lang geleden" via harde reset (knopjes stuur icm rem indrukken) maar bij meeste via een software update van Tesla.