Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Update, geprobeerd aan een andere publieke laadpaal. Ging even goed maar kreeg al snel weer de foutmelding. Tesla bellen ben ik bang. Nogmaals dank voor het meedenken in ieder geval.

Quote uit de oude doos (15 april), weten jullie deze nog? Auto staat hier nu nog voor bij Tesla. Er zijn al twee keer onderdelen besteld, waarvan het twee weken zou duren voordat ze er zouden zijn. Eerste onderdelen waren na twee weken kapot bij levering, en nu kreeg ik twee weken later een bericht dat er helemaal nog geen zicht op levering is...

Zucht.... Heb ik nou de pech? Of is er toch echt iets meer aan de hand bij Tesla? Dat laatste is alleen gebaseerd op dingen die ik hier lees, maar mijn casus helpt ook niet echt...

Overigens is er wel voor een goede vervangende auto gezorgd. De mensen van het service center hebben het verder ook netjes gedaan. Zij kunnen er ook weinig aan doen dat er achter de schermen zoveel dingen mis lopen.
 
upload_2019-5-16_12-27-17.png

Ontbrekende bevestigingen wielkastbekleding
Vandaag voor 't eerst onze Model 3 op de brug gehad (bij de buurman). Zowel links- als rechtsachter ontbreken wat boutjes / popnagels oid. die de wielkastbekleding vastzetten. Losgetrild of af levering ontbraken ze al..?! Sowieso is dat bij de standaard 18" wielen ook 'af brug' goed te zien. Ook leuk om dan aan de binnenkant van de wielen de originele '3' te zien. Zie verder de afb. Overigens was verder aan de onderkant qua bevestiging alles okay. Op een 2-koloms brug zal alles nog beter te inspecteren zijn, omdat de wielen dan naar beneden uithangen.
Op de brug.jpg
 
Ik was laatst bij het SeC in Duiven en die gaven aan dat geluid uit de wielkasten een zeer bekend probleem is en ze het bij mijn M3 zouden fixen.

Aaah dat is interessant om te 'horen'. Ik heb nl het idee dat ik mn. links, op de bestuurdersplek, waar ( zie de foto' s boven ) er linksachter nu drie wielkastbevestigingen ontbreken, we sinds enige tijd vanaf een 90km/h een hoge zoem horen ( ongeveer als de airco met de ventilator op 8 ! ). Rechtsachter in de wielkasten is anders, daar ontbreken er (nog) maar twee...!
Ik had mijn vermoeden al aangegeven naar SeC Rotterdam, maar nu kan ik dus mooi verwijzen naar de SeC Duiven collega's. Thx!
 
Iemand hier tips over de volgende zaken. Bij tesla wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd, idem bij de leasemaatschappij. Ben nu al uren bellen en mailen verder al ruim 1.5 maand. Ik wordt zogenaamd teruggebeld, problemen die niet in een case verschijnen en ineens weet niemand nergens van bij tesla. Er wordt lacherig over gedaan en na elke keer 30-45 min in de wacht te staan kan ik alles opnieuw uitleggen en wordt er soms gewoon opgehangen waardoor je opnieuw kan beginnen. Schandalig, stressvol en hoogst frustrerend ondertussen....
- deuken, krassen over de hele auto en vieze vingers en vlekken op de hemelbekleding.
- Raam en achterbak rubbers die bollen en niet goed aansluiten.
- een chargeport klep die een beetje uitsteekt.
- De achterdeuren zijn niet goed uitgelijnd.
- Raam is over de chromen lijst heem geschoven waardoor schade.
- achterklep kieren die niet gelijk zijn. En wat er lelijk uitziet.
- ontbrekende autpilot waar wel voor betaald is
- een laadkabel van 2 meter..Dus moet de hele tijd insteken


Arghh#&&$(@(^@%%!&*##
 
Iemand hier tips over de volgende zaken. Bij tesla wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd, idem bij de leasemaatschappij. Ben nu al uren bellen en mailen verder al ruim 1.5 maand. Ik wordt zogenaamd teruggebeld, problemen die niet in een case verschijnen en ineens weet niemand nergens van bij tesla. Er wordt lacherig over gedaan en na elke keer 30-45 min in de wacht te staan kan ik alles opnieuw uitleggen en wordt er soms gewoon opgehangen waardoor je opnieuw kan beginnen. Schandalig, stressvol en hoogst frustrerend ondertussen....
- deuken, krassen over de hele auto en vieze vingers en vlekken op de hemelbekleding.
- Raam en achterbak rubbers die bollen en niet goed aansluiten.
- een chargeport klep die een beetje uitsteekt.
- De achterdeuren zijn niet goed uitgelijnd.
- Raam is over de chromen lijst heem geschoven waardoor schade.
- achterklep kieren die niet gelijk zijn. En wat er lelijk uitziet.
- ontbrekende autpilot waar wel voor betaald is
- een laadkabel van 2 meter..Dus moet de hele tijd insteken

Arghh#&&$(@(^@%%!&*##

Welk Service Center van Tesla bezoek je, is dat Amsterdam soms ? Dat SeC lees ik hier op dit forum heel vaak, heeft momenteel een bijzonder slechte naam, veel en veel te druk... Den Haag daarentegen schijnt veel rustiger te zijn... veel meer aandacht en tijd voor de klanten. Zelf heb ik voor een paar kleine dingetjes alleen maar positieve ervaringen met Tesla SeC Rotterdam.
Wel een heftig lijstje problemen trouwens... :oops: Suc6

PS.. En ik bel in prinicpe nooit! Maar alles via de email! Bij bellen word je helemaal gek vh wachten. Heb ik ooit in de factuur- / afleverfase 1 of 2 x gedaan. Zoek even voor jou relevante emailadressen uit zou ik zeggen... Dat voorkomt minimaal één hartverzakking!
 
Iemand hier tips over de volgende zaken. Bij tesla wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd, idem bij de leasemaatschappij. Ben nu al uren bellen en mailen verder al ruim 1.5 maand. Ik wordt zogenaamd teruggebeld, problemen die niet in een case verschijnen en ineens weet niemand nergens van bij tesla. Er wordt lacherig over gedaan en na elke keer 30-45 min in de wacht te staan kan ik alles opnieuw uitleggen en wordt er soms gewoon opgehangen waardoor je opnieuw kan beginnen. Schandalig, stressvol en hoogst frustrerend ondertussen....
- deuken, krassen over de hele auto en vieze vingers en vlekken op de hemelbekleding.
- Raam en achterbak rubbers die bollen en niet goed aansluiten.
- een chargeport klep die een beetje uitsteekt.
- De achterdeuren zijn niet goed uitgelijnd.
- Raam is over de chromen lijst heem geschoven waardoor schade.
- achterklep kieren die niet gelijk zijn. En wat er lelijk uitziet.
- ontbrekende autpilot waar wel voor betaald is
- een laadkabel van 2 meter..Dus moet de hele tijd insteken


Arghh#&&$(@(^@%%!&*##

Fysiek naar Service Center gaan, al die punten laten noteren in mail en niet uit service center gaan voor je dat in je mail hebt. Op je telefoon checken!

Werkt echt heel goed.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Ik heb sinds 13 mei bij een Ecotap laadpaal het dichtst bij mijn huis problemen met laden en ik weet niet of het aan Ecotap ligt of aan mijn Model 3, ik krijg de melding "Unable to charge, voltage to high: try a different power source", bij een Ecotap paal een straat verder kan ik wel laden.
Screenshot 2019-05-25 at 20.58.44.png


Ik heb het gemeld bij Ecotap en elke week nog een keer geprobeerd zonder succes, daarna weer contact opgenomen en doorgekregen dat anderen al de gehele week zonder problemen kunnen laden. Volgens Ecotap was het enige verschil met de paal waar ik wel kan laden de firmware, dus ze hebben de firmware van de paal geüpdatet en gevraagd of ik het de volgende dag weer wil proberen.

De volgende dag geprobeerd en na een paar keer proberen is het uiteindelijk gelukt om met 2 kW te laden. Ik kreeg verschillende meldingen voordat het lukte en ik heb ook met de Charge Current zitten spelen om te kijken of dat wat veranderde, op 5A (de laagste stand) lukte het, daarna stapje voor stapje omhoog gedaan en bij 12A kapte die ermee. Vervolgens opnieuw geprobeerd en kreeg ik gelijk de melding:

"Maximum charge rate is reduced, check external power source".
Screenshot 2019-05-25 at 20.48.52.png


Charge Current veranderen deed geen verschil meer en het laadvermogen bleef hangen 2 kW.

Bij het steeds opnieuw proberen was een van de meldingen ook "Car needs service, unable to charge" dus ik heb via de app ook een service afspraak gemaakt met het hele verhaal, maar de komende dagen ga ik ook nog wat andere palen proberen omdat ik toch wel het vermoeden heb dat het aan de laadpaal ligt, de eerste mogelijkheid voor de afspraak is pas 16 juli.

Screenshot 2019-05-25 at 20.49.32.png
 
Ik heb sinds 13 mei bij een Ecotap laadpaal het dichtst bij mijn huis problemen met laden en ik weet niet of het aan Ecotap ligt of aan mijn Model 3, ik krijg de melding "Unable to charge, voltage to high: try a different power source", bij een Ecotap paal een straat verder kan ik wel laden.
View attachment 412001

Ik heb het gemeld bij Ecotap en elke week nog een keer geprobeerd zonder succes, daarna weer contact opgenomen en doorgekregen dat anderen al de gehele week zonder problemen kunnen laden. Volgens Ecotap was het enige verschil met de paal waar ik wel kan laden de firmware, dus ze hebben de firmware van de paal geüpdatet en gevraagd of ik het de volgende dag weer wil proberen.

De volgende dag geprobeerd en na een paar keer proberen is het uiteindelijk gelukt om met 2 kW te laden. Ik kreeg verschillende meldingen voordat het lukte en ik heb ook met de Charge Current zitten spelen om te kijken of dat wat veranderde, op 5A (de laagste stand) lukte het, daarna stapje voor stapje omhoog gedaan en bij 12A kapte die ermee. Vervolgens opnieuw geprobeerd en kreeg ik gelijk de melding:

"Maximum charge rate is reduced, check external power source".
View attachment 412000

Charge Current veranderen deed geen verschil meer en het laadvermogen bleef hangen 2 kW.

Bij het steeds opnieuw proberen was een van de meldingen ook "Car needs service, unable to charge" dus ik heb via de app ook een service afspraak gemaakt met het hele verhaal, maar de komende dagen ga ik ook nog wat andere palen proberen omdat ik toch wel het vermoeden heb dat het aan de laadpaal ligt, de eerste mogelijkheid voor de afspraak is pas 16 juli.

View attachment 411998

Lijkt mij ook de paal. De afgelopen jaren zo af en toe bij palen met en de Leaf en nu de Model 3 ook wel eens wat meegemaakt. Van @wooter wat dat betreft het mooie begrip flauwe paal meegekregen ...:D... en dan idd meteen een andere proberen!
Wel svp in zo'n geval bij de Ecotaps, Fastneds en Tesla's van deze wereld even het probleem melden ...en ook vermelden op Chargemap.com is uiterst nuttig voor een volgende EV-bezoeker.
 
  • Helpful
Reactions: fabian
De charge port steekt trouwens achteraan altijd een drietal millimeter uit, om ingeduwd te kunnen worden zodat hij zichzelf opent.

Dat is geen fabricagefout; vroeger stak die minder uit en hadden mensen problemen om hem open te tikken. Op een Service Centre liep ik langs tien Tesla’s met erg uiteenlopende VINs, en ze hebben het allemaal.

Men verzekerde me dat de laatste EPA-tests over verbruik gedaan zijn mét licht uitstekende charge port, voor mensen met stroomlijnobsessie.
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Dat is geen fabricagefout; vroeger stak die minder uit en hadden mensen problemen om hem open te tikken. Op een Service Centre liep ik langs tien Tesla’s met erg uiteenlopende VINs, en ze hebben het allemaa.
Ja, ja, het is geen bug, het is een feature. Ik vind het gewoon een dikke ontwerpfout. Bij mijn MS loopt het klepje strak met de stroomlijn mee en die kan ik gewoon 2mm indrukken om open te gaan. Verhaal van de M3 laadklep lijkt me een typisch gevalletje #geenzin.
 
Ja, ja, het is geen bug, het is een feature. Ik vind het gewoon een dikke ontwerpfout. Bij mijn MS loopt het klepje strak met de stroomlijn mee en die kan ik gewoon 2mm indrukken om open te gaan. Verhaal van de M3 laadklep lijkt me een typisch gevalletje #geenzin.
Er is wel meer mis met de stroomlijning van de auto. Als je je vinger langs de zijkanten trekt blijf je hangen aan de bumper, chargeport en alle portieren. De boel is dus niet glad aansluitend afgewerkt. Ik zie best wel behoorlijke kwaliteitsproblemen bij de m3 en het probleem is dat je er nu extra op gaat letten

Ik ga maandag weer een poging doen met bellen en anders rij ik met bovenstaande tips wel gewoon naar het service centrum in Amsterdam of den Haag. Want zat ben ik het zeker...t is een auto van maar "60k"
 
Die charge port, dat heeft te maken met het late herontwerp van de charge port naar een CCS Combo 2. Mij stoort het niet geweldig, en aangezien ze het in Europa allemaal hebben hoef je echt niet tegen delivery te zeuren, tenzij het over véél meer gaat dan enkele mm.

Als ik mijn Model 3 haalde was iemand anders aan het zeuren over de voorlichten die onderaan enkele mm uitsteken. Eveneens op alle wagens zo.
 
Sinds de aflevering begin mei ervaar ik dat het volume van zowel (DAB) radio als Spotify continu varieert. Het valt me vooral op bij hogere snelheden en als het volume niet erg hoog staat. Het lijkt wel alsof een soort snelheidsafhanklijke volume mechanisme niet goed werkt. Is dit een bekend fenomeen?