Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de hele dag geen cruise control/autopilot: “Cruise control is niet beschikbaar”. Ook geen grijs/blauw stuurwiel op het scherm. Heeft iemand dit al een keer meegemaakt?

Gisterenavond exact hetzelfde meegemaakt. Overdag werkte alles prima maar ´s avonds geen Cruise control, geen AP, geen verkeersborden op scherm en geen lijnen zichtbaar. Eerst een zachte reset, daarna een harde reset met rempedaal erbij. Niets hielp. Auto afgesloten en na een kwartier weer naar huis -> alles werkte weer oké.

Ik had vlak voor de problemen wel het nwe spelletje met de Tesla-buggy's geprobeerd. Autopilot was bij dat spel uitgeschakeld, ik vloog regelmatig de bocht uit. Had dat ermee te maken? ;) Was overigens na een paar minuten knap misselijk aan het worden van dat spel. Na een lange rit dat spel doen zorgt er bij mij voor dat ik m'n oriëntatie een beetje kwijt raak. Later op de avond nog een keer geprobeerd te spelen maar toen had ik er geen last meer van. :D
 
Op de brug...
upload_2019-6-27_13-15-10.png

Tweede keer al. Eerste keer bij de buurman, sommige mensen hebben immers alles...., nu via onze AllSecure-Model 3-verzekering gratis ZomerCheck bij de KwikFit in Goes. Altijd interessant auto op de brug! Mn. om binnenkant van de wielkasten te inspecteren, zitten al die pushpins er (nog) wel ( zie oa. Storingen - Problemen Model 3 ) na de Tesla SeC reparatie, idem zit de bodembeplating nog steeds overal goed vast, zodat er niet ineens modder of water gehapt gaat worden. Oogst één pushpin zat wat los, rest okay. Verder bandenprofieldiepte check, visuele check remklauwen -blokjes ( heel goed te zien ) etc. Ook nutig om te zien dat ze een Hunter tbv. evt. uitlijnen hebben ( over een lofzang op die Hunters, zie Velgen en Banden draadje ) en op de brug een zgn. brugkrik die precies op hijspunten van de Model 3 gezet kan worden tbv zomer-/winterbandenwissels. Overall.. nuttig en leerzaam.
Puspins Fastners Collage.jpg Onderkant.jpg App Hunter brugkrik Collage.jpg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: RobPet
Als ik wil bellen vanuit de carkit zie ik netjes alle namen met bijbehorende telefoon nummers.
Nu ben ik twee keer gebeld en zie ik alleen het telefoon nummer zonder naam.
Kijk ik bij recente oproepen staat wel de naam erbij.
Best wel verwarrend aangezien ik weinig nummers herken en graag de naam van de beller wil zien.
Meer mensen dit opgevallen?

Toevallig een Android telefoon? Google heeft iets gewijzigd waardoor telefoonnummers niet meer doorgegeven worden.

Zie, waarin ze uitleggen dat door een update CallerID gegevens zijn afgeschermd:

How to use predefined configurations | Appliqato Software

Ik zie bv. ook geen CallerIDs meer op mijn smartwatch (Pebble)
 
Gisterenavond exact hetzelfde meegemaakt. Overdag werkte alles prima maar ´s avonds geen Cruise control, geen AP, geen verkeersborden op scherm en geen lijnen zichtbaar. Eerst een zachte reset, daarna een harde reset met rempedaal erbij. Niets hielp. Auto afgesloten en na een kwartier weer naar huis -> alles werkte weer oké.

Ik had vlak voor de problemen wel het nwe spelletje met de Tesla-buggy's geprobeerd. Autopilot was bij dat spel uitgeschakeld, ik vloog regelmatig de bocht uit. Had dat ermee te maken? ;) Was overigens na een paar minuten knap misselijk aan het worden van dat spel. Na een lange rit dat spel doen zorgt er bij mij voor dat ik m'n oriëntatie een beetje kwijt raak. Later op de avond nog een keer geprobeerd te spelen maar toen had ik er geen last meer van. :D

DIt heb ik ook gehad. Na een software update opeens alles qua AP niet meer zichtbaar. Toen na de rit de auto geparkeerd op mijn werk, na de werkdag werkte het gewoon weer. Schijnt dat er, wanneer de auto in sleep modus is, een reset wordt uitgevoerd die je niet zomaar zelf kunt doen (ik geloof dat er wel iets vergelijkbaars kan worden gedaan met power off in settings). Ik kan zelf niet bevestigen dat dit echt het geval is, maar dat las ik op het engelstalige forum.

Teslafi (of vergelijkbaar), de hele tijd op je tesla app zitten en sentry mode schijnen de sleep modus te voorkomen / de auto te ontwaken. Dus mocht je daar gebruik van maken die even uitzetten. Dan zou het als het goed is vanzelf weer goed moeten komen.
 
Cameraatjes schoonmaken + voorruit kijkvenster en een soft (2 knopjes stuur vasthouden totaan teslalogo) of hard reboot (2 knopjes stuur + rem vasthouden totaan teslalogo, daarna in service menu 'power off' .. 5 minuutjes stil blijven zitten in de auto, niks aanraken. dan deur open/rem indrukken) en dan is het 9 van de 10 keer wel weer gefixt.
Dank je.
Ik herinner mij dat ik gisterochtend een software update had geïnstalleerd, echter was de installatie mislukt. Daarna dus geen cruise control etc meer. Misschien dat dit er mee te maken had.
Vanmorgen is de software update opnieuw geïnstalleerd, met succes en daarna deed AP/NoA het weer.
 
  • Like
Reactions: joverdijk
Misschien in jouw geval veroorzaakt door ontbrekende / losgetrilde, hoe dan ook verdwenen pushpins, aan de binnenkant vd wielkasten. Afb.is achter. Bij ons ontdekte ik dit na ruim 2 maanden aan beide kanten achter en voor bleek ook nog wat te ontbreken hoorde ik na het herstel bij SeC R'dam. Ik was toen op zoek naar mogelijk extra geluid... Loos alarm bleek

upload_2019-5-24_19-51-39-png.411642
Ik heb exact hetzelfde bij mijn beide wielkasten achter! Aanleiding om hiernaar te kijken is dat ook bij mij de bodemplaat onder de bestuurder op een gegeven moment een kier liet zien. Dat kon ik gelukkig weer vast"klikken". Hier missen echter gewoon de pushpins.

Heb een serviceafspraak via de App gemaakt maar kan daar pas over een paar weken terecht. Zou het echter wel graag voor de grote vakantierit gefixed hebben. Het is natuurlijk zo gemaakt als je de pushpins hebt, zou het werken om daar gewoon langs te gaan?
Hoe is de ervaring hier met dat soort zaken? Is ook bij SeC Rotterdam.
 
Ik heb exact hetzelfde bij mijn beide wielkasten achter! Aanleiding om hiernaar te kijken is dat ook bij mij de bodemplaat onder de bestuurder op een gegeven moment een kier liet zien. Dat kon ik gelukkig weer vast"klikken". Hier missen echter gewoon de pushpins.

Heb een serviceafspraak via de App gemaakt maar kan daar pas over een paar weken terecht. Zou het echter wel graag voor de grote vakantierit gefixed hebben. Het is natuurlijk zo gemaakt als je de pushpins hebt, zou het werken om daar gewoon langs te gaan?
Hoe is de ervaring hier met dat soort zaken? Is ook bij SeC Rotterdam.
Ik ben met iets soortgelijks bij een Tesla certified bodyshop langsgegaan. Die hebben dat soort pinnen ook op voorraad en zijn veel beter benaderbaar. Maar voor mij is het makkelijk, want ik heb een hele grote Tesla uitdeuker vlak om de hoek zitten.
 
Ik ben met iets soortgelijks bij een Tesla certified bodyshop langsgegaan. Die hebben dat soort pinnen ook op voorraad en zijn veel beter benaderbaar. Maar voor mij is het makkelijk, want ik heb een hele grote Tesla uitdeuker vlak om de hoek zitten.

@Ger356 @MarcoB Zie mijn post Storingen - Problemen Model 3 over de M3 pushpins / fasteners. Heb de ontbrekende / verdwenen exemplaren toen door SeC R'dam laten vervangen. Vlgns KwikFit hier in Goes passen wrsch andere dan die Tesla pushpins ook gewoon. Hebben we niet geprobeerd, maar ze lieten zo wat 'identieke' pushpins uit voorraad zien. Het is een heel g e w o o n auto-onderdeel. Vastdrukken en je merkt meteen of ie past. Maar wel van belang tegen water- en/of modderhappen, mn bij de onderbeplating. Ik heb het dus specifiek over de Model 3! :cool:

Ps er zijn ook alweer een paar maanden geleden spannende berichten verschenen uit Quebec ( In Electrec meen ik ) dat dit in moddersituaties doorbuigende onderbeplating etc etc veroorzaakt.
 
"Motor oververhit STOP ONMIDDELLIJK MET RIJDEN" stond er gisteren op ons scherm. Onze SR+ is amper 1 week oud en heeft nog maar ca 550 km gereden. Die dag hebben we alleen op 80 km wegen gereden. Het was wel warm (ca 30 graden). We hebben de auto uitgeschakeld en weer ingeschakeld, ook met enkele minuten wachten ertussen, maar de melding bleef komen. Dus uiteindelijk op de sleepwagen afgevoerd. Met onze Nissan Leaf die we hiervoor 5,5 jaar hebben gereden nooit zoiets gehad...

Ik hoor graag jullie vermoedens wat hier aan de hand kan zijn.

We hebben gisteren direct onze auto langs de kant gezet. Ons geplande dagje familiebezoek kreeg ineens een heel andere invulling met wachten, sleepdienst, wachten, taxi, wachten, huurauto en nog eens wachten..
IMG_qz2gtz.jpg 20190630_142851.jpg
(deze post had ik eerder per ongeluk in een algemeen draadje gezet; ik zal ga kijken of ik hem daar nog kan verwijderen)
 
"Motor oververhit STOP ONMIDDELLIJK MET RIJDEN" stond er gisteren op ons scherm. Onze SR+ is amper 1 week oud en heeft nog maar ca 550 km gereden. Die dag hebben we alleen op 80 km wegen gereden. Het was wel warm (ca 30 graden). We hebben de auto uitgeschakeld en weer ingeschakeld, ook met enkele minuten wachten ertussen, maar de melding bleef komen. Dus uiteindelijk op de sleepwagen afgevoerd. Met onze Nissan Leaf die we hiervoor 5,5 jaar hebben gereden nooit zoiets gehad...

Ik hoor graag jullie vermoedens wat hier aan de hand kan zijn.

We hebben gisteren direct onze auto langs de kant gezet. Ons geplande dagje familiebezoek kreeg ineens een heel andere invulling met wachten, sleepdienst, wachten, taxi, wachten, huurauto en nog eens wachten..
View attachment 425159 View attachment 425158
(deze post had ik eerder per ongeluk in een algemeen draadje gezet; ik zal ga kijken of ik hem daar nog kan verwijderen)
Knap vervelend. Mogelijk een sensor kapot en dat er verder niet echt wat aan de hand is.
 
Bruno911 said:
Ik kom niet meer in de app van mij Model 3. Hij geeft aan Onderhoudswerkzaamheden server. Meer mensen dit probleem?

Ik moest vanmiddag wel opnieuw inloggen.
Zelfde probleem, terwijl ik in Noord Duitsland was. Geen wachtwoord bij me, daarom later thuis ingevoerd. Het wachtwoord werd toen geweigerd.
Het probleem bleek later (na hulp van Tesla medewerker Karina) dat mijn wachtwoord geen cijfer bevatte (wel een @). Nieuw wachtwoord met een cijfer erin gemaakt. Blijkbaar mocht een wachtwoord zonder cijfer vroeger wel, maar nu niet meer.
 
  • Helpful
Reactions: MusQueTear