Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Heb de afgelopen dagen de indruk dat de Airco niet (meer) optimaal werkt. Met het warme weer moet ie natuurlijk flink zn best doen, maar de koude lucht voelt niet echt ‘koud’ aan, het duurt daarom ook erg lang voordat de auto wat koeler wordt. Airco staat gewoon op Auto-stand. Iemand enig idee of zelfde ervaringen?
 
Heb de afgelopen dagen de indruk dat de Airco niet (meer) optimaal werkt. Met het warme weer moet ie natuurlijk flink zn best doen, maar de koude lucht voelt niet echt ‘koud’ aan, het duurt daarom ook erg lang voordat de auto wat koeler wordt. Airco staat gewoon op Auto-stand. Iemand enig idee of zelfde ervaringen?
Moet juist niet te koud zetten. Staat bij mij meestal op 21.5 graden
 
  • Helpful
Reactions: Flaker
Iemand bekend met dit probleem. De update loopt niet verder, ondanks aangesloten aan de wifi met voldoende sterkte.

View attachment 431127

Er zijn verhalen over WiFi netwerk vergeten en dan opnieuw verbinden (password weer invoeren), er zijn verhalen over alle usb kabels en sticks verwijderen, er zijn verhalen over naar het service center gaan. Check Google.
 
Heb de afgelopen dagen de indruk dat de Airco niet (meer) optimaal werkt. Met het warme weer moet ie natuurlijk flink zn best doen, maar de koude lucht voelt niet echt ‘koud’ aan, het duurt daarom ook erg lang voordat de auto wat koeler wordt. Airco staat gewoon op Auto-stand. Iemand enig idee of zelfde ervaringen?

Nee, zou ik als ik jou was even naar laten kijken.
Ik heb veel auto's gereden (Audis, Volvos etc) maar de airco van de Model3 is echt heel zwaar uitgevoerd... Je krijgt het echt binnen paar minuten in standje vrieskist ijs en ijskoud.

Ik heb op het forum een paar gevallen voorbij zien komen waarbij ze de airco 'vergeten' waren af te vullen...
 
Uiteindelijk niet de moeite genomen naar Tesla te gaan maar zelf een box met assortiment universele pushpins gekocht, in diverse soorten en maten. Totale kosten een tientje. Heb 2 pushpins geplaatst aan de voorzijde waar de wielkasten aan de bodemplaat zijn bevestigd. Daarnaast ook meteen de pushpins in de achterste wielkasten geplaatst (3 per kant). Geklapper weg :).

Heb ook via Amazon een doosje universele gekocht, en... die passen natuurlijk allemaal niet. Grumble.

Heb je een link naar een werkende set? Volgens US gedeelte moeten het bijgesloten maten zijn:
C68CFA58-0D11-4514-80A5-FF466763B022.png
 
Bij de M3 van mijn vrouw (met EAP) werkt auto lane change niet ('auto lane change not available. If issue persists, contact Tesla Service'. Ook Navigate on Autopilot werkt niet, na aanzetten verschijnt deze melding: 'Navigate on Autopilot not available. If issue persists, contact Tesla Service'. Volledige reset geeft geen beter resultaat. Navigate on Autopilot staat wel gewoon in het Autopilot menu, is dus niet een geval van 'alleen simpele autopilot'. Autosteer/keep your lane werkt wel. Bij met de neus naar voren inparkeren, was er geen visuele of audio waarschuwing voor een hek. Mogelijk ligt dit alles aan een slechte ultrasoon sensor.
Maar een afspraak ingepland via de app: vroegste mogelijkheid twee(!) maanden van nu. Mogen ze meteen de lakfout, de moeizaam sluitende bestuurdersdeur (sluit alleen als je de deur met veel kracht dicht smijt) verhelpen - en de missende laadkabel leveren.

Ben ik toch even benieuwd. Is dat met die sensor verholpen inmiddels en wat was probleem uiteindelijk? Mijn collega heeft net vorige week een M3 met exact hetzelfde. Op software 20.4.4.