Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_20191005_133727.jpg

Dit is toch wel interessant. De ruitenwissers staan UIT, maar ze gaan toch in standje automatisch in gevecht met de wasstraat.
Net een reset gedaan en bij de eerste druppels zullen we zien of het geholpen heeft. Maar sinds de eerste keer dat ik dit constateerde heb ik al wat updates geïnstalleerd, dus ik ben bang....dan het een SuC bezoekje moet worden.
Herkbaarbaar probleem?
 
  • Love
Reactions: DoAble
Ik heb mijn koplampen bij een SeC laten afstellen, maar vind ze veel te “bescheiden”. Op een donkere snelweg komt de bundel niet ver genoeg waardoor je dicht op een muur van zwart zit. Ik heb er aan beide kanten op een parkeerplaats een paar tandje bij gedaan. Je kan ze trouwens ook horizontaal verstellen, kwam ik pas achter nav de video van Bjørn.
 
Frunk gaat niet meer open, blijft in 2e vergrendeling hangen. Geen nood-ontgrendeling. Afspraak over een week (komen langs). Wel handig, in app, plannen, je krijgt datum en klaar.
Is "bekend" probleem, nu ligt er bij bij niks in wat ik direct nodig heb, maar je zult maar je koffer erin gelegd hebben en parkeren op Schiphol of de verse kippen van de poelier :eek:

Omdat er geen nood-ontgrendeling op zit daar dus beetje mee opletten.
 
Frunk gaat niet meer open, blijft in 2e vergrendeling hangen. Geen nood-ontgrendeling. Afspraak over een week (komen langs). Wel handig, in app, plannen, je krijgt datum en klaar.
Is "bekend" probleem, nu ligt er bij bij niks in wat ik direct nodig heb, maar je zult maar je koffer erin gelegd hebben en parkeren op Schiphol of de verse kippen van de poelier :eek:

Omdat er geen nood-ontgrendeling op zit daar dus beetje mee opletten.

@prettig

Dit al geprobeerd
upload_2019-10-5_19-29-52.png

Het kunststof schrapertje + doek is om de lak niet te beschadigen bij het openen...!

https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/Model_3_Emergency_Response_Guide_nl.pdf
pag 28
Suc6

Ps
Laat even weten of het lukt !
 
Handige link, maar is het niet, hij gaat open, gaat omhoog en blijft dan hangen in de 2e vergrendeling.
Dus dit zal precies hetzelfde doen (zit maar een acutator in).

Is mechanisch probleem. Actuator werkt gewoon: kan hem nogmaals bedienen met de telefoon kan met gebogen draad de knop in de frunk indrukken en dan hoor ik hem ook ontgrendelen, maar blijft hangen.
Is redelijk bekend probleem (de nodige video's en posts over), roadservice komt langs.
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Inderdaad, beetje balen. De eerste periode probleemloos gereden, dit kwam als donderslag, op zich natuurlijk prima opgelost door een loaner (oude S) mee te geven en de auto daar te houden maar het blijft zuur.
 
Bij mij zit de bestuurdersstoel los. Als ik wegrij lijkt hij een beetje achterover te kantelen en daarbij komt de zitting aan de voorzijde omhoog.

Via de app een afspraak ingepland, ik had gehoopt op mobiele service die de afspraak over zou nemen. Tot nu toe ziet het er naar uit dat ik langs het SeC moet.

Hopen maar dat ze het vast kunnen zetten zonder dat ze onderdelen hoeven te bestellen.
 
Vandaag mijn koplampen afgesteld binnen APK-normen (gewoon bij mijn APK-station). Is heel makkelijk te doen vanuit het settings-scherm, maar het is wel handig als je weet wanneer het goed is (en dat is makkelijk met de apparatuur bij een APK-station).

Stonden bij aflevering véél te hoog afgesteld, m.n. links.

Kan het iedereen aanraden, binnen een minuutje gebeurd, en wel zo fijn voor de medeweggebruikers.

Moest die van mij ook behoorlijk omlaag zetten. Stonden veel te hoog afgesteld.

Ik hoop dat meerdere mensen dit gaan doen. Nu het eerder donker wordt kom ik mij toch een partijtje Model 3s tegen waarvan de koplamp te hoog afgesteld staat. Verschrikkelijk.
 
Vandaag in een zeer natte avondspits de controlelampjes van de rem, parkeerrem, bandenspanning etc weer zien oplichten terwijl er niets aan de hand was. Dit had ik laatst in de wasstraat ook al. Het lijkt een probleem sinds de komst van V10.
Hebben meer mensen dit?

Even later wilde ik de AP weer aanzetten maar de functie was niet beschikbaar. Ik zag op het scherm ook geen enkele andere auto. Niet veel later was alles weer ok. Heel vreemd.
 
Ik krijg zo nu en dan ook wel eens seintjes van me tegenliggers dus ook maar eens na laten kijken. Is dat gratis bij een APK Station of is het iets wat je zelf ook kan doen?

Als je het goed wil doen even langs een garage -> binnen 2 tot 3 minuten gereed*.
Ik heb het zelf (tijdelijk) gedaan door de auto op een hele vlakke weg voor de garagedeur te plaatsen. Daarvoor hetzelfde met een andere auto gedaan en de contouren van de lichtbundel overgenomen. (via foto / auto's op zelfde afstand en positie)
Ook al was ik erg tevreden met resultaat -> het is beter om even langs een garage te rijden :)

*=wel even vertellen in welk menu men dit kan veranderen (of aanwijzingen links/rechts/boven/beneden van man bij apparaat opvolgen)
 
Foutmelding Batterij kan niet 100% worden opgeladen Neem contact op met Tesla Service,

Voor de zekerheid een service melding aangemaakt met een foto erbij van de melding. Reset heeft in ieder geval geen effect gehad, melding bleef terug komen. Bekend?

Tesla m3 2019.28.3.1
Foutmelding Batterij kan niet 100% worden opgeladen Neem contact op met Tesla Service,

Voor de zekerheid een service melding aangemaakt met een foto erbij van de melding. Reset heeft in ieder geval geen effect gehad, melding bleef terug komen. Bekend?

Tesla m3 2019.28.3.1
Vanmorgen, na een gepushte update kon er geheel niet meer worden geladen. In overleg met tesla service naar sec amsterdam gereden nu er nog genoeg range was om daar naartoe te rijden. Daar de auto ingeleverd en een loaner mee gekregen. Prima service in ieder geval.
De 3 staat inmiddels al meer dan 3 weken bij sec. Er zijn geen batterijen in voorraad in Nederland blijkbaar en nog onzeker wanneer ze binnen komen.


Beste Astrid, ik heb nagenoeg hetzelfde probleem, op 22 augustus een splinternieuwe model 3 sr+ opgehaald in Tilburg.
23 augustus, na 278km een foutmelding en de auto startte niet meer. Auto is opgehaald, na ongeveer een week wist men dat er een interne fout in de batterij zat, hier is een nieuwe batterij voor besteld, we zitten nu op 9 oktober en de batterij is nog niet binnen, men geeft aan dat het tussen 21 en 25 oktober geleverd gaat worden. We zijn dan 9 weken verder.... Gelukkig is het een leaseauto, maar blijft vervelend, ik heb dan wel ook wel na 5 dagen een Loaner gekregen, oud model S, maar vind het toch wel een rare zaak vinden dat men niets eens reserve batterijen heeft liggen. Oja, de auto werd bij de service center Den Haag niet eens aangenomen, kijk maar wat je ermee doet was daar het antwoord. Service center Rotterdam nam de wagen wel aan...
 
  • Informative
Reactions: Astrid
Bij mij zit de bestuurdersstoel los. Als ik wegrij lijkt hij een beetje achterover te kantelen en daarbij komt de zitting aan de voorzijde omhoog.

Via de app een afspraak ingepland, ik had gehoopt op mobiele service die de afspraak over zou nemen. Tot nu toe ziet het er naar uit dat ik langs het SeC moet.

Hopen maar dat ze het vast kunnen zetten zonder dat ze onderdelen hoeven te bestellen.

Bij mij wordt ik steevast 1 a 2 dagen voorafgaand aan de afspraak gebeld met de vraag of mobile service het ook mag oplossen.
 
Ik heb nu (nouja, eigenlijk al sinds ik in de wagen rond rij) een heel erg raar probleem. Als ik via de app iets doe, en het maakt niet zo veel uit wat dat is (dus gewoon de auto wakker maken, voorverwarmen/koelen, etc. etc.). en ik stap vervolgens in de auto, dan gaat de achtergrond verlichting van het scherm niet (goed) aan.. Ik zie wel heel vaag de elementen flikkeren op de achtergrond maar kan voor de rest niet zo veel zien totdat ik met de twee knopjes op het stuur het scherm heb herstart.

Ik heb hiervoor uiteraard een service afspraak gemaakt, toen ik in het SC in Amsterdam aankwam stond de ontvangst meneer met grote ogen te kijken, want dit hadden ze dus nog niet eerder gehoord. Anyways, eind van de dag kon ik de auto ophalen met het het bericht: "Performed diagnose, found customers concern is caused by a firmware bug. Engineering is working on a solution that will be solved in a future Firmware update". We zijn nu een maandje verder, maar helaas nog helemaal niks verbeterd. Dit probleem heb ik overigens al sinds ik de auto heb opgehaald met firmware versie 2019.20.4.2 en nu nog steeds met 2019.32.11. Ik hoop eigenlijk dat er iemand anders bekend is het met het probleem en dat het daar wel is opgelost.. Nu met het voorverwarmen elke ochtend voor ik weg rij zit ik elke dag anderhalve minuut naar een scherm reboot te kijken voordat ik weg kan...

Bart123, ik heb identiek dezelfde storing. Dagelijks voor vertrek soft-resetten voor ik kan vertrekken. Ik heb nog geen afspraak gemaakt. Ik ben benieuwd of de storing opgelost is bij jou.
 
  • Funny
Reactions: PatjeHoff
Vandaag een vervelende rammel opgelost. Het leek van buiten te komen bij snelheden boven de 50 km./u. Oorzaak was een kunststof afdekkapje op het scharnier van de frunk. Hier zat erg veel speling in, zowel links al rechts. Een klein dotje montagekit tussen het metalen deel en de onderzijde van de kap bij beide scharnieren loste het euvel op. Op zoek via google naar een plaatje hiervan liep ik tegen dit artikel aan. Bij mij zaten de kuntstofdelen wel goed gemonteerd, maar was er gewoon teveel speling.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy