Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik sta ook regelmatig in een ondergrondse garage, geen LTE bereik daar.
Af en toe klapt ook af en toe enkel de linkerspiegel open.
Volgens mij gebeurt dit enkel als ik rechts te dicht bij de muur sta. Blijkbaar is er een sensor/camera die op basis van de afstand verhindert dat een spiegel openklapt en zo het risico van beschadiging vermijdt.

Nog iemand met dit probleem, welkom bij de club. ;) Denk eigenlijk dat alle Model 3's dit gewoon hebben, alleen merkt niet iedereen dit omdat er meestal wel goed netwerkbereik is.

Denk niet dat het te maken heeft met te dicht bij een muur staan. Ik heb het ook als ik de auto andersom heb staan en er heel veel ruimte is aan de kant van de spiegel die niet open klapt. En dan zou het ook moeten gebeuren als er wel goed bereik is, dat is niet het geval. Probleem is echt netwerk gerelateerd. Misschien handig als iedereen die dit probleem heeft dit eens meld bij Tesla, dan wordt het tenminste een bekend probleem en zal het sneller worden verholpen. Kreeg vandaag bij het service center de indruk dat ik de enige Model 3 rijder ben met dit probleem, ze wouden me niet eens geloven.
 
ik kan de voice control niet meer gebruiken sinds de laatste update..... klinkt dit herkenbaar? Er wordt ook gemeld: "command not understood". Ook wanneer ik engels praat, doet ie niks. Best vervelend nu er juist bij de laatste update diverse verbeteringen en toevoegingen op spraak-commando's geïmplementeerd zijn..
 
Ik sta ook regelmatig in een ondergrondse garage, geen LTE bereik daar.
Af en toe klapt ook af en toe enkel de linkerspiegel open.
Volgens mij gebeurt dit enkel als ik rechts te dicht bij de muur sta. Blijkbaar is er een sensor/camera die op basis van de afstand verhindert dat een spiegel openklapt en zo het risico van beschadiging vermijdt.

Ik stond inderdaad ook rechts dicht bij een muur....lijkt mij best een logische verklaring!
 
en vandaag geen achteruitrijcamera meer...straks eens een full reset doen...

Afspraak ingeschoten en deze werd gecancelled met als uitleg dat dit een software bug is en er binnenkort een update voor wordt uitgebracht. Na bij aankomst een hard reset te hebben uitgevoerd, was er geen leven in te krijgen en kijk na heel de dag in 15 graden te staan, werkte hij bij het wegrijden weer. :cool:
 
Ik stond inderdaad ook rechts dicht bij een muur....lijkt mij best een logische verklaring!

Niet echt, gebeurt nog steeds als de auto ook andersom staat, zelfde spiegel klapt dan niet volledig uit terwijl die dan niet dicht bij een muur staat aan die kant.. Kun je ook zien in de video die ik heb gepost ervan. Het enige wat bij al deze gevallen (ook van Model 3 rijders uit andere landen) overeenkomt is dat er een slechte netwerkverbinding is. Dat is dus ook gewoon de oorzaak, daar ben ik 100% zeker van. Probeer anders nog maar eens op diezelfde plaats wanneer je een slechte verbinding hebt om je Model 3 te laten verbinden met een WiFi hotspot op je telefoon (wel eerst instellen natuurlijk, anders kan je Model 3 er niet mee verbinden als je in de buurt komt). De spiegel klapt dan gewoon uit, ook al sta je hetzelfde geparkeerd dicht bij die muur.
 
  • Like
Reactions: JanG007
ik kan de voice control niet meer gebruiken sinds de laatste update..... klinkt dit herkenbaar? Er wordt ook gemeld: "command not understood". Ook wanneer ik engels praat, doet ie niks. Best vervelend nu er juist bij de laatste update diverse verbeteringen en toevoegingen op spraak-commando's geïmplementeerd zijn..
Kijk eens in draadje Spraakherkenning na 2019.40.50.1 help mee!
Of in het draadje over software V10.
Spoiler: sinds de laatste update is de spraakherkenning inderdaad nauwelijks bruikbaar.
 
  • Like
Reactions: mahansz
8E44AA9D-F8F4-45C6-AF65-AC8716A8E4E2.jpeg

Ik krijg regelmatig tijdens het rijden de melding "veiligheids-/comfortfuncties niet beschikbaar, functies worden mogelijk hersteld bij de volgende rit". Na deze melding werkt de cruise control en autosteer niet meer. Ook zie ik vaak geen lijnen en andere auto's meer op het display. Als de auto even stil gestaan heeft is het soms weer hersteld, maar na verloop van tijd komt de melding terug. Ik heb de auto onder meer goed gewassen en gereset via de knoppen op het stuur, maar dit helpt niet. Ook heeft vehicle support er telefonisch naar gekeken. Zij zagen wel dat er iets met de cameras was. Ik heb ook thirdparty apps uitgeschakeld op hun verzoek. Maar nog steeds geen succes, wacht nu op mobile service. Iemand ervaring mee?
 
Jee75; ik heb dat paar keer gehad tijdens een rit. Eerste keren was al direct dag na ophalen van de auto. Er stond een software update klaar en na de update waren ze weer weg.

3 weken later nog een keer gehad tijdens een rit (toen software up to date was), toen het scherm gerest en was de auto heilig van overtuigd dat ik nog steeds op de verbindingsweg tussen de A12 en A50 was terwijl ik al op mijn bestemming in het zuiden van het land was.

Wat het toen bij mij heeft opgelost (tot dusver) was het (bij stilstand) loskoppelen van de SSD voor de Teslacam/sentry en weer een reset, nu de variant met de rem erbij. Nadat systeem opnieuw was opgestart de SSD weer aangesloten en sindsdien geen last meer gehad.
 
..en was de auto heilig van overtuigd dat ik nog steeds op de verbindingsweg tussen de A12 en A50 was terwijl ik al op mijn bestemming in het zuiden van het land was.
Dat is ook voor mij een traumatische plek, dus jouw Tesla heeft daar terecht even (maar wel te lang) in rouw stilgestaan...

[Edit] Link verwijderd want filmpje heb ik verwijderd: Mijn voormalige MS is daar voor en achter veranderd in schroot...
 
Vanmorgen na voorverwarmen en het ontdooien van de ruit zag ik een flinke barst in de achterruit.
Hoop dat Tesla dit goed gaat oppakken. Via de app in eindhoven een afspraak gemaakt.
Is dit een probleem wat wel vaker voorkomt?
A64612EF-313A-4E17-A465-AD5F8D71CF8D.jpeg
 
Vanmorgen na voorverwarmen en het ontdooien van de ruit zag ik een flinke barst in de achterruit.
Hoop dat Tesla dit goed gaat oppakken. Via de app in eindhoven een afspraak gemaakt.
Is dit een probleem wat wel vaker voorkomt?View attachment 508092

Ik heb het vaker gelezen op dit forum -> werd onder garantie vervangen.
Vooral in combinatie met achteruit verwarming.

Normaal gesproken gebruik ik de achteruit verwarming zelden, auto staat bijna altijd binnen. Naar aanleiding van de berichten elders op het forum wel een paar keer ingeschakeld om te kijken of het bij mij ook mis zou gaan (liever snel defect en onder garantie vervangen dan na de garantieperiode :)) Bij mij overigens geen problemen/scheuren gehad tot op heden ;)
 
  • Informative
Reactions: Tuhhje
3 dingen die me nu al een tijdje opvallen:

- heb 3x gehad dat de auto niet direct afremt (via regeneratie) als ik het gas/energiepedaal loslaat maar op dezelfde snelheid doorrijdt. En nee, AP staat niet aan :)
- heb regelmatig dat de auto erg inhoudt als ik wil accelereren, vaak als ik achter een andere auto bij een stoplicht sta. Pas als de auto voor me enkele lengtes weg is stopt de Model 3 met inhouden. Dit inhouden ook een aantal keer gemerkt op een rotonde als er niemand voor me zit.
- paar keer gehad dat als er gewisseld wordt van R naar D dat de auto dan eerst nog een stukje achteruit rijdt.

Iemand dit ook wel eens gehad of een mogelijke oorzaak bekend?
 
Ik heb het vaker gelezen op dit forum -> werd onder garantie vervangen.
Vooral in combinatie met achteruit verwarming.

Normaal gesproken gebruik ik de achteruit verwarming zelden, auto staat bijna altijd binnen. Naar aanleiding van de berichten elders op het forum wel een paar keer ingeschakeld om te kijken of het bij mij ook mis zou gaan (liever snel defect en onder garantie vervangen dan na de garantieperiode :)) Bij mij overigens geen problemen/scheuren gehad tot op heden ;)

ik heb ook een scheur in de achterruit en Tesla Tilburg wijst het bij mij af. Word niet onder garantie vervangen... Hefet het zin dat ik het nog eens bij een ander SEC probeer?
 
3 dingen die me nu al een tijdje opvallen:

- heb 3x gehad dat de auto niet direct afremt (via regeneratie) als ik het gas/energiepedaal loslaat maar op dezelfde snelheid doorrijdt. En nee, AP staat niet aan :)
- heb regelmatig dat de auto erg inhoudt als ik wil accelereren, vaak als ik achter een andere auto bij een stoplicht sta. Pas als de auto voor me enkele lengtes weg is stopt de Model 3 met inhouden. Dit inhouden ook een aantal keer gemerkt op een rotonde als er niemand voor me zit.
- paar keer gehad dat als er gewisseld wordt van R naar D dat de auto dan eerst nog een stukje achteruit rijdt.

Iemand dit ook wel eens gehad of een mogelijke oorzaak bekend?
ik heb ook een scheur in de achterruit en Tesla Tilburg wijst het bij mij af. Word niet onder garantie vervangen... Hefet het zin dat ik het nog eens bij een ander SEC probeer?
Is er steenslagschade te zien / voelen op de barst?