Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Stoorde mij geweldig. Even zelf gekeken en de verschillende bevestigen van die arm behandeld met Siliconenspray. Piepen/schuren/geluid is voorlopig weg; wel paar uur laten inwerken noodzakelijk. Eens het terugkomt ga ik ook binnen. (ik verwacht dat Siliconenspray maar tijdelijk voor een oplossing zal zorgen vermits het een constructiefout betreft).
 
Ik ga mijn afspraak voor morgenochtend moeten annuleren vrees ik. Sedert 3 dagen regeert terug de stilte… Heb even telefonisch contact gehad met SeC Hasselt. Als ze zelf nav. een testrit geen piepen/kraken kunnen vaststellen, wordt er niets vervangen (Kan ik ook volkomen begrijpen)… Dan maar op vakantie vertrekken met het risico dat binnen enkele dagen de Tesla terug piept als een oud ijzeren bed.
 
Ik ga mijn afspraak voor morgenochtend moeten annuleren vrees ik. Sedert 3 dagen regeert terug de stilte… Heb even telefonisch contact gehad met SeC Hasselt. Als ze zelf nav. een testrit geen piepen/kraken kunnen vaststellen, wordt er niets vervangen (Kan ik ook volkomen begrijpen)… Dan maar op vakantie vertrekken met het risico dat binnen enkele dagen de Tesla terug piept als een oud ijzeren bed.
Zie mijn antwoord hierboven: ik had het met siliconespray (tijdelijk) opgelost. Ik vermoed dat je de laatste dagen in het water hebt gereden en het daarom weg is. Zal dus hoogstwaarschijnlijk terugkomen wanneer het terug droger wordt.
 
Zie mijn antwoord hierboven: ik had het met siliconespray (tijdelijk) opgelost. Ik vermoed dat je de laatste dagen in het water hebt gereden en het daarom weg is. Zal dus hoogstwaarschijnlijk terugkomen wanneer het terug droger wordt.
Denk eerder dat het temperatuurgebonden is. Zelfs na grondig schoonspuiten van ophanging met hogedrukreiniger piepte/kraakte het een paar dagen geleden, maar toen was het wel een stuk warmer.
 
Voor iedereen met dit probleem van de upper control arms en die zich afvraagt waar het precies aan ligt, dit is het probleem. 🙂 Sorry, niet zo'n smakelijke foto. 😁

JO8HDNf.jpg


Is een foto van de mijne, wou ze even controleren laatst (maakte nog geen geluid). Toen ik de rubber los haalde kwam het water eruit gelopen. Bovenop deze draagarmen is het niet helemaal dicht, hierdoor kan er water via de bovenkant in die kogel terecht komen met alle gevolgen van dien. Het vet gaat zo uit de kogel en de kogel gaat door het water roesten. Ook zit er sowieso niet echt genoeg vet in lijkt wel. Dit is wat uiteindelijk dus geluid gaat veroorzaken.

Tesla vervangt deze binnen garantie, de nieuwe versie van de draagarmen heeft dit probleem niet meer. Als je er echter vroeg bij bent, zoals in mijn geval, kun je het probleem eventueel verhelpen door eerst de kogel en de rubber goed schoon te maken, nieuw vet erin te doen en de draagarmen bovenlangs dicht te kitten. Op die manier kan er geen nieuw water meer in komen.

qBitvc2.jpg


Tot nu toe zijn die van mij nog altijd in orde en maken ze geen geluid. Gaan ze echter wel geluid maken, laat ik dit niet door Tesla oplossen want heb op mijn ophanging toch geen garantie meer met al mijn modificaties. Dan komen de draagarmen van Mountain Pass Performance erin. 😉 Maar als je verder nog niets hebt gemodificeerd zou ik het zeker door Tesla laten vervangen. Nieuwe draagarmen zijn altijd beter dan deze oplossing.
 
Voor iedereen met dit probleem van de upper control arms en die zich afvraagt waar het precies aan ligt, dit is het probleem. 🙂 Sorry, niet zo'n smakelijke foto. 😁

JO8HDNf.jpg


Is een foto van de mijne, wou ze even controleren laatst (maakte nog geen geluid). Toen ik de rubber los haalde kwam het water eruit gelopen. Bovenop deze draagarmen is het niet helemaal dicht, hierdoor kan er water via de bovenkant in die kogel terecht komen met alle gevolgen van dien. Het vet gaat zo uit de kogel en de kogel gaat door het water roesten. Ook zit er sowieso niet echt genoeg vet in lijkt wel. Dit is wat uiteindelijk dus geluid gaat veroorzaken.

Tesla vervangt deze binnen garantie, de nieuwe versie van de draagarmen heeft dit probleem niet meer. Als je er echter vroeg bij bent, zoals in mijn geval, kun je het probleem eventueel verhelpen door eerst de kogel en de rubber goed schoon te maken, nieuw vet erin te doen en de draagarmen bovenlangs dicht te kitten. Op die manier kan er geen nieuw water meer in komen.

qBitvc2.jpg


Tot nu toe zijn die van mij nog altijd in orde en maken ze geen geluid. Gaan ze echter wel geluid maken, laat ik dit niet door Tesla oplossen want heb op mijn ophanging toch geen garantie meer met al mijn modificaties. Dan komen de draagarmen van Mountain Pass Performance erin. 😉 Maar als je verder nog niets hebt gemodificeerd zou ik het zeker door Tesla laten vervangen. Nieuwe draagarmen zijn altijd beter dan deze oplossing.
De M3 LR 2021 heeft al de nieuwe versie van de draagarmen??
 
De M3 LR 2021 heeft al de nieuwe versie van de draagarmen??

Alleen de eerste serie van M3 van 2019 heeft hier last van volgens diverse USA info.
Bij mij ook vervangen, auto geleverd 02-2019. (ik zat helaas net boven de 80k -> buiten garantie -> maar evengoed 50% coulance na wat aandringen)
Precies zoals Firehuntah omschrijft -> combi van weinig vet al dan niet met inwerking van vocht.
Is verder niet gevaarlijk (er breekt niets af) maar wel een irritant geluid bij hobbels en sturen.

Bij een M3 uit 2021 zou ik me geen zorgen meer maken. ;)
 
Toevallig laatst een setje Model 3 draagarmen bij iemand van het forum op locatie vervangen maar dat krakende geluid is best hard te noemen, ik reed een stukje achter hem aan in mijn eigen auto en ik kon het kraken van de draagarmkogels gewoon duidelijk horen. Geluid kan binnen een paar weken enorm toenemen in ieder geval.

Nieuwste revisie is H op dit moment voor de geïnteresseerden:

Screenshot_20210705-092354_Gallery.jpg
 
Last edited:
Toevallig laatst een setje Model 3 draagarmen bij iemand van het forum op locatie vervangen maar dat krakende geluid is best hard te noemen, ik reed een stukje achter hem aan in mijn eigen auto en ik kon het kraken van de draagarmkogels gewoon duidelijk horen. Geluid kan binnen een paar weken enorm toenemen in ieder geval.

Nieuwste revisie is H op dit moment voor de geïnteresseerden:

View attachment 681516

Ik heb in april dit jaar ook de H-versie ontvangen idd:
FR UPR CTRL ARM ASSY, RH(1044326-00-H) 1.0 stuks Euro 210.74 (excl. BTW)
FR UPR CTRL ARM ASSY, LH(1044321-00-H) 1.0 stuks Euro 210.74 (excl. BTW)

Het geluid was idd soms vrij hard en bij mij alleen links te horen.
Geen zin om op een later moment rechts ook te vervangen dus gelijk maar allebei laten vervangen.

Uitlijnen niet bij Tesla laten doen maar bij de lokale garage in het dorp (heeft Tesla ervaring) -> ik had ook 4 nieuwe banden nodig en heb daarna de auto laten uitlijnen.
 
  • Informative
Reactions: wooter
Vorige week tesla service. Onderste draag armen vervangen onder garantie. Helaas werken nu de achter speakers en sub niet meer. Krakend geluid uit de boxen. Volgende week gaat er een nieuwe versterker in. Hoop dat dit de fix is.
 
Mag mij terug melden in dit draadje. Frunk gaat niet meer open(2de actuator is stuk). Is me dat een gepriegel om die 2de haak opzij te schuiven om alsnog aan je spullen(speelgoed/duikbrillen etc. van de kinderen) te kunnen.

Heb uiteindelijk McGyvergewijs met 2 goedkope vorken en obligate duct tape een tooltje gemaakt.

Voorlopig afdekkap er maar vanaf gehaald zodat ik voorlopig net met de vingers er aan kan. Wordt dus afspraak met SeC eens de vakantie voorbij is. Eens gemaakt blijft dit tooltje in de koffer liggen zolang de auto in mijn bezit is.


image.jpg
 
Mijn M3 LR RWD geleverd 1 september 2019 gaat vrijdag langs voor ruitprobleem en daar hebben ze ongevraagd "Reseal Front Upper Control Arm Ball Joints" bij ingepland, onder garantie.

Ze willen de piep voorblijven. Mmm wat gebeurt er als je daarvoor separaat een afspraak inschiet? Ik zit er niet op te wachten dat die piep me na 80.000 km overkomt. Wellicht in combinatie met een servicebeurt. Zo gezegd zo gedaan en blijkt dat de reseal door mobile service kan worden gedaan, evenals de tweejaars beurt, tenzij de remolie niet goed meer is, dan moet je alsnog naar een SeC. Keurig over gebeld om te overleggen.
 
ik heb niet alle 75 pagina's gelezen, maar dat krakend geluid van de draagarmen, is dat alleen bij inveren op drempels e.d. of ook bij volledig insturen al dan niet in combinatie met een klein hobbeltje. Het kraakt/knerpt bij mij meestal bij volledig insturen en dat vind ik ook raar..
 
ik heb niet alle 75 pagina's gelezen, maar dat krakend geluid van de draagarmen, is dat alleen bij inveren op drempels e.d. of ook bij volledig insturen al dan niet in combinatie met een klein hobbeltje. Het kraakt/knerpt bij mij meestal bij volledig insturen en dat vind ik ook raar..
Bij M3 over drempels maar ook hoorbaar als je stuur verdraait (bij langzaam rijden -> dan is bandengeluid etc nog niet overstemmend)
Wel een beetje temperatuur/weerafhankelijk. Soms wat erger, soms verdwenen. Maar na verloop van tijd steeds vaker en luider. Op een gegeven moment krijg je het oltimer-gevoel -> alsof je in een 25 jaar oude auto zit met bladveren (niet zozeer qua comfort maar wel qua geluid)
 
Mijn eerste probleem na 2 1/2 jaar: Na een zeer lange installatie van 18.11 doet er bijna niets meer. Blijkbaar mislukt. Camera's doen het niet, GPS niet (geen navigatie) en net bij rondje rijden vreemd geluid alsof je naar een SUC onderweg bent en hoog verbruik (meer dan 300). Verder weer de ouderwetse SOS melding die we allemaal in het begin hadden.
Gisteren met Tilburg support gebeld (erg behulpzaam en klantvriendelijk) en die hebben software opnieuw gestuurd. Die kwam wel binnen al duurde het uren, daarna gebeurde er helemaal niets. Nog een tweede maal gepushed. Verder deep sleep, alle usb's los, apps uit etc. Geen resultaat.
Na aandringen mag ik vandaag gelukkig langskomen zodat ze er naar kunnen kijken. Vervelend probleem, maar ben positief verrast door de support.
Hebben jullie nog eventueel tips of ideeën?
 
Mijn eerste probleem na 2 1/2 jaar: Na een zeer lange installatie van 18.11 doet er bijna niets meer. Blijkbaar mislukt. Camera's doen het niet, GPS niet (geen navigatie) en net bij rondje rijden vreemd geluid alsof je naar een SUC onderweg bent en hoog verbruik (meer dan 300). Verder weer de ouderwetse SOS melding die we allemaal in het begin hadden.
Gisteren met Tilburg support gebeld (erg behulpzaam en klantvriendelijk) en die hebben software opnieuw gestuurd. Die kwam wel binnen al duurde het uren, daarna gebeurde er helemaal niets. Nog een tweede maal gepushed. Verder deep sleep, alle usb's los, apps uit etc. Geen resultaat.
Na aandringen mag ik vandaag gelukkig langskomen zodat ze er naar kunnen kijken. Vervelend probleem, maar ben positief verrast door de support.
Hebben jullie nog eventueel tips of ideeën?
heb je al geprobeerd je auto 3x te resetten?
 
  • Like
Reactions: Primus and RobsEV