Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Kom er net achter dat bij alle deurgrepen aan de onderzijde bobbels ontstaan in het 'RVS'. Althans, in de RVS look folie die dus duidelijk op de grepen zit.
De greep van de bestuurdersdeur begint zelfs al te bladderen. Nog niet te zien aan de buitenzijde maar natuurlijk gewoon een kwestie van tijd, dat het nog verder gaat afbladderen.
Lees op het US gedeelte van het forum dat deze wel vaker is voorgekomen. Auto natuurlijk al ver buiten garantie met 150k op te teller, dus Tesla zal er niks aan doen....
Ik heb dit in mijn garantieperiode gehad, en toen zijn ze alle 4 bij mij vervangen. Bij mij was dit al erg snel aan de hand.
 
  • Informative
Reactions: inactive
Als er problemen zijn met uitklappen van spiegels bij de wat oudere Model 3's (voor 2021) even kijken of het alleen gebeurt als je internetverbinding slecht is, bijvoorbeeld als je in een parkeergarage staat ofzo en er maar een E verbinding is. Als dat het geval is is er wel een fix voor en hoeft niet de spiegel vervangen te worden. Heb ik toen ook met de mijne gehad. Nieuwere type spiegels hebben dit probleem niet meer dus vervangen voor nieuwer type lost het ook op. Vervangen door zelfde type zal het niet oplossen. Maar dit is dus alleen als het gerelateerd is aan de internetverbinding. Zo niet, dan zal het toch wel defecte spiegel zijn.
Ik las jouw bericht en vond het heel raar tot ik ineens besefte dat ik zelf dit probleem ook heb met mijn 3. Ik dacht laatst: altijd als ik net over de grens in Duitsland ben bij de Spielhalle en ik wil vetrekken, dan klapt een spiegel niet altijd helemaal uit. Ik vond het vreemd omdat het alleen in Duitsland leek te gebeuren. Maar daar heb ik slecht/geen internet verbinding dus dan zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Maar hoe kan het dan dat als de verbinding slecht is, de spiegel niet altijd uitklapt? Wat heeft dat met elkaar te maken?
 
Ik las jouw bericht en vond het heel raar tot ik ineens besefte dat ik zelf dit probleem ook heb met mijn 3. Ik dacht laatst: altijd als ik net over de grens in Duitsland ben bij de Spielhalle en ik wil vetrekken, dan klapt een spiegel niet altijd helemaal uit. Ik vond het vreemd omdat het alleen in Duitsland leek te gebeuren. Maar daar heb ik slecht/geen internet verbinding dus dan zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Maar hoe kan het dan dat als de verbinding slecht is, de spiegel niet altijd uitklapt? Wat heeft dat met elkaar te maken?
Same here, ik heb er een paar jaar geleden al over bericht dat in Elten waar we wel eens boodschapppen doen de rechterbuitenspiegel (en de antenne zit echt in de linker) niet dichtklapte. Laatste tijd niet meer overigens. Verder merk ik op dit het (om wat voor reden dan ook) inklappen van spiegels vanuit het menu locatiegebonden is en ook alleen (telkens!) via het menu kan worden beëindigd, dus heb je dat eenmaal ingesteld dan zal dat zomaar (kunnen) blijven hangen. Gebeurt het overal, dan is er een mechanisch probleem uiteraard.
 
Ik las jouw bericht en vond het heel raar tot ik ineens besefte dat ik zelf dit probleem ook heb met mijn 3. Ik dacht laatst: altijd als ik net over de grens in Duitsland ben bij de Spielhalle en ik wil vetrekken, dan klapt een spiegel niet altijd helemaal uit. Ik vond het vreemd omdat het alleen in Duitsland leek te gebeuren. Maar daar heb ik slecht/geen internet verbinding dus dan zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Maar hoe kan het dan dat als de verbinding slecht is, de spiegel niet altijd uitklapt? Wat heeft dat met elkaar te maken?

Yep ik vond het toen ook heel raar, maar bij mij was het toen ook steeds net over de grens in België waar gewoon totaal geen bereik is. Dus de link was snel gelegd, vooral nadat ik met WiFi verbonden het probleem niet meer had. Probleem met antennes is dat ze bij slecht bereik constant blijven proberen te verbinden en dit trekt meer stroom. Kabels van deze antennes en van de spiegel motor lopen langs elkaar en met elektriciteit heb je helaas ook elektromagnetische straling/interferentie. Hierdoor kunnen beide dus onder de juiste omstandigheden invloed op elkaar hebben.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Yep ik vond het toen ook heel raar, maar bij mij was het toen ook steeds net over de grens in België waar gewoon totaal geen bereik is. Dus de link was snel gelegd, vooral nadat ik met WiFi verbonden het probleem niet meer had. Probleem met antennes is dat ze bij slecht bereik constant blijven proberen te verbinden en dit trekt meer stroom. Kabels van deze antennes en van de spiegel motor lopen langs elkaar en met elektriciteit heb je helaas ook elektromagnetische straling/interferentie. Hierdoor kunnen beide dus onder de juiste omstandigheden invloed op elkaar hebben.
Super bedankt voor deze info. Ik heb het bij Tesla gemeld en zal bij het bezoek van de monteur zeker meekijken en niet zomaar toestaan dat de hele spiegel vervangen wordt.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
De linkerbuitenspiegel van mijn Model 3 LR AWD 2019 gaat bij het automatisch uitklappen niet meer helemaal naar buiten. Althans, meestal niet bij de eerste poging. Dan moet ik via het menu de spiegels nog eens in- en uitklappen (en nog eens..). Zou dit te repareren zijn? Ik heb een service request in de Tesla app ingediend, daar levert een offerte voor spiegelvervanging à € 465,62 op.
Kan dat goedkoper? Heeft iemand hier ervaring mee?
Als kleine troost: diezelfde spiegel heb ik een keer af hoc moeten laten vervangen bij een Tesla body shop in Frankrijk en toen was ik bijna het dubbele kwijt.
 
  • Funny
Reactions: bennyvw
Super bedankt voor deze info. Ik heb het bij Tesla gemeld en zal bij het bezoek van de monteur zeker meekijken en niet zomaar toestaan dat de hele spiegel vervangen wordt.
Update: de spiegel is niet vervangen. De mobile service monteur heeft de kabels wat losser gelegd op mijn verzoek. Ik merk nu dat bij het uitklappen de spiegel wel even hapert, alsof de motor even geen contact maakt, maar hij klapt eigenlijk wel altijd helemaal uit. Ik ben benieuwd hoe dit zich in de winter gaat gedragen.
Kosten: iets van € 31,- 😊
 
Al eens WD40 in de scharniernaad gespoten? Had ook iets gelijkaardigs en nu niet meer (reeds +6 maanden)
Beslismodel is al eens vaker gepost. Beweegt t, maar moet t niet bewegen: Ducttape. Beweegt t niet, maar moet het wel bewegen WD40 (en er zijn honderden andere situaties waarin WD 40 wonderen doet (zeker in een Tesla, vooral met licht interieur, maar om geen claims te krijgen post ik die tips niet)
 
Beslismodel is al eens vaker gepost. Beweegt t, maar moet t niet bewegen: Ducttape. Beweegt t niet, maar moet het wel bewegen WD40 (en er zijn honderden andere situaties waarin WD 40 wonderen doet (zeker in een Tesla, vooral met licht interieur, maar om geen claims te krijgen post ik die tips niet)

OT: mooie foto in je avatar. 👌
In het groot in het foto-draadje zetten?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: job-lek
In Italië begon mijn model 3, augustus 2021 en 77k op de teller, opeens toch te rammelen rechtsvoor. Kan helaas geen mp3 uploaden. Wel gemaild naar SeC Roermond en waarschijnlijk fuseekogels/draagarm. Toch al weer de derde keer naar het SeC waarvan tweede keer iets aan het onderstel maar ook al een paar keer de ranger. Mijn MS had alleen een paar keer iets aan de kabels (deurgrendels en stoel) maar niks aan de carrosserie en ook maar alleen de ranger op bezoek.

Gelukkig heelhuids teruggekomen maar rammelt als een twintigjarig oude Italiaanse jeep. En fijn dat hij in de lease is.
 
In Italië begon mijn model 3, augustus 2021 en 77k op de teller, opeens toch te rammelen rechtsvoor. Kan helaas geen mp3 uploaden. Wel gemaild naar SeC Roermond en waarschijnlijk fuseekogels/draagarm. Toch al weer de derde keer naar het SeC waarvan tweede keer iets aan het onderstel maar ook al een paar keer de ranger. Mijn MS had alleen een paar keer iets aan de kabels (deurgrendels en stoel) maar niks aan de carrosserie en ook maar alleen de ranger op bezoek.

Gelukkig heelhuids teruggekomen maar rammelt als een twintigjarig oude Italiaanse jeep. En fijn dat hij in de lease is.

Vervelend! Dat het ineens zo heel erg gaat rammelen is wel bijzonder, slijtage op de draagarmen werd bij mij in stapjes aan steeds erger (het geluid bedoel ik dan). Zijn je draagarmen al eerder vervangen? Bij mij waren ze ook rond de 70/75k aan km's aan de beurt.
Overigens val je nog gewoon binnen de garantie als ik 't zo lees. Bij mij is destijds alles keurig onder garantie vervangen.
 
Vervelend! Dat het ineens zo heel erg gaat rammelen is wel bijzonder, slijtage op de draagarmen werd bij mij in stapjes aan steeds erger (het geluid bedoel ik dan). Zijn je draagarmen al eerder vervangen? Bij mij waren ze ook rond de 70/75k aan km's aan de beurt.
Overigens val je nog gewoon binnen de garantie als ik 't zo lees. Bij mij is destijds alles keurig onder garantie vervangen.
Garantie is toch 2 jaar of 80k? Dus geen garantie. Is overigens leaseauto.
Eerste keer was ook gepiep en gekraak maar weet niet meer wat de oorzaak was, kan het niet meer terugvinden.
 
Garantie is toch 2 jaar of 80k? Dus geen garantie. Is overigens leaseauto.
Eerste keer was ook gepiep en gekraak maar weet niet meer wat de oorzaak was, kan het niet meer terugvinden.

Het is 4 jaar, geen 2 jaar. Met 77k en binnen 4 jaar zou je nog garantie moeten hebben.
Gepiep/gekraak is meestal bovenste draagarm, geklapper/gerammel zal eerder van de onderste draagarmen af komen. Maar gewoon serviceafspraak maken en Tesla de draagarmen laten controleren.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: ERvee and Enzo63
Het is 4 jaar, geen 2 jaar. Met 77k en binnen 4 jaar zou je nog garantie moeten hebben.
Gepiep/gekraak is meestal bovenste draagarm, geklapper/gerammel zal eerder van de onderste draagarmen af komen. Maar gewoon serviceafspraak maken en Tesla de draagarmen laten controleren.
Ok, dacht 2 jaar. Is lease dus sorry. Kreeg wel verzoek binnen om rekeningnummer door te geven. Vrijdag naar Remunj!!