Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storm Parijs-Eindhoven 1-2 november

This site may earn commission on affiliate links.
Team STORM heeft wat tegenslag. Het programma heeft men helaas wat aan moeten passen. Wellicht dat er nu nog wat Belgische forumleden aan kunnen/willen sluiten?? Als Parijs niet lukt wellicht vanaf Nivelles op Woensdag. Zo ja, neem ff contact op met Bas.

Hallo allen,


Vannacht hebben wij vervelend nieuws gekregen. Onze reservemotor met batterijen is op de één of andere manier door de douane vastgehouden in Chicago. Dit heeft als gevolgd dat we niet genoeg batterijen hebben om de laatste etappe in één dag af te leggen. Daarom hebben we het programma wat moeten omgooien.


Dinsdag 1 november:
17.00 uur: Start borrel (locatie blijft het Atelier, 121 Rue de Lille (3-e floor) 75007 Paris).


Tussen 18.00 en 19.00 uur: Vertrek met elektrische stoet. Wellicht kunnen we nog even een fotomomentje doen bij de Eiffeltoren.


Tussen 22.00 en 23.00 uur: Aankomst bij Hotel van der Valk in Nivelles.


Woensdag 2 november:


Tussen 12.00 en 13.00 uur: Vertrek richting Born


15.00 uur: Aankomst Born, waar we door minister-President Rutte worden ontvangen.


16.00 uur: Vertrek Born


17.30: Aankomst in Eindhoven


Ik hoop dat jullie verder akkoord zijn met deze programmawijziging. Als voordeel heeft het dat we een stuk meer tijd hebben en rustiger aan kunnen doen. We proberen ook nog een leuk programma op te zetten voor woensdagochtend in Nivelles.


Wat betreft laden: Zo’n 50 kilometer ten noorden van Parijs (72 Avenue du General de Gaulle, 60300 Senlis) staan 8 superchargers. Wellicht handig om hier van te voren even op te laden. Mocht het nodig zijn kunnen we hier op de weg naar Nivelles ook nog even snel bijladen.


Ik hoop dat jullie dit geen probleem vinden! We gaan er nog steeds 2 topdagen van maken. Nogmaals super dat jullie mee willen doen!


Hartelijke groet,


Bas Verkaik
Public Relations STORM Eindhoven

upload_2016-10-31_10-18-58.gif


| Tel: +31(0)6 136 25 708 |
| E-mail: [email protected] |
| Web: http://www.storm-eindhoven.com |
 
Oh ja, we kwamen pas na twaalven aan in Nivelles, zoals verwacht was er niets te beleven. Maar we hebben de bar weten open te breken en rond 04:00 uur lag iedereen er wel in:confused:. Zo op weg naar VDL Born met ontvangst Rutte en eind van de dag worden de helden van STORM binnen gehaald op de TU Eindhoven.
 
Vandaag laatste stukje Nivelles-Bron-Einhoven meegereden. Liepen bij VDL in Born nog een enkele bekende tegen het lijf -;)
Overigens ben ik erg onder de indruk van wat deze groep studenten heeft gedaan.. EV Motor bouwen, in 80 dagen met motor en hele team (25 man/vrouw) de wereld rond (26 landen - 20.000 km) inclusief alle sponsoring regelen, promoties, visa etc.. Petje af !

Cruquiusweg 150 Heemstede (1 van 1).jpg


IMG_5152.jpg
 
Is de gewone standaard camera op de DJI Phantom 4 - op 4K opgenomen. Filmpje op YouTube is overigens teruggebracht qua HD kwaliteit (1080p). Sommigen vinden dit soort beelden overigens wel erg "digitaal" en passen nog een grain filter toe om het meer op klassieke film te laten lijken. Heb ik hier niet gedaan.
 
Was een erg gezellig uitje. Heel veel studenten gesproken en veel technische details daarbij gehoord. Ongelofelijk knap gemaakt en heel veel problemen opgelost waar wij amper over nadenken.
Als voorbeeld de gegevens connector tussen de batterij en de motor. Probeer maar eens een connector te vinden die trillingen en duizenden koppel/ontkoppelingen aankan maar ook waterdicht is.

Vooral het enthousiasme van de mannen en vrouwen is me bijgebleven maar ook het kippenvel moment waarbij de motor het podium opkwam in Eindhoven.

Voor de mensen die het nog niet gedaan hebben: Kijk vooral de week samenvatting filmpjes op Youtube.
 
  • Like
Reactions: HWS