Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Summon

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb inmiddels wat Summon demo's gegeven, maar het werkt nog vaker niet dan wel. Of ik sta niet dichtbij genoeg, of hij verliest zijn verbinding, of hij zet 'm niet midden in het vak tussen twee auto's maar strak tegen één van beide. Maar maakt niet uit, is ook nog beta ;)

In de Remote S app op de iPhone is het overigens mogelijk om Summon te gebruiken zonder de keyfob dichtbij te hebben, dat is al wat handiger.

Een ander bugje dat ik opmerkte was dat ik na summon gebruikt te hebben weg wilde rijden en de auto na 5 meter rijden op de handrem sloeg. Zal ook wel goed komen ;)

Leuke ontwikkelingen, in ieder geval.
 
Summon nu ook snel in België?
Departement van Galant keurt het goed volgens dit krantenartikel.

gazet.jpg
 
Le Soir gaat erop vooruit: dit artikel bevat (i) géén roddel en (ii) géén fouten tegen het Frans. En dat op een volle halve bladzijde :).

Grappig is wel het 'communicatieprobleem': Het cabinet Galant geeft mee dat ze geen graten ziet in Summon (en niet recent gecontacteerd te zijn geweest door Tesla overigens) en Tesla geeft aan "actief met de regulatoren te werken om Summon zo snel mogelijk te kunnen implementeren".

Nu zou ik nog begrijpen dat Tesla de opinie van het cabinet Galant niet vertrouwt (want de minister mag zoveel KB's, MB's of omzendbrieven maken als ze wil -voor zover die al nodig zouden zijn - ze maakt de wet natuurlijk niet, en heeft ook geen bevoegdheid om die te interpreteren) en dat Tesla dus mogelijk liever het advies van een goed advocatenkantoor afwacht inzake de wettelijkheid van Summon. Maar Tesla zegt vandaag gesprekken te voeren met de regulator, die zegt géén gesprekken te voeren met Tesla. België blijft goed in het surrealisme van Delvaux en Magritte levende houden.

Maar toch vooral heel goed van Le Soir. Eigenlijk een halve pagina perfecte reclame voor Tesla. Misschien was het dus gewoon een slimme strategie van Tesla om Summon niét meteen in te voeren in België :)
 
Nee Hans, hier geen problemen met de Fob maar ik heb summon ook via de fob niet geprobeerd, alleen via de app. Kan het eigenlijk al via de fob?

Het gaat niet over de drempel. Enkel een kleine helling op de oprit. Hij moet buiten slapen van de vrouw.

Maak je geen zorgen Niels, hij "pakt" best een helling. Onze oprit is zeker niet vlak te noemen (met nog een diepe goot ervoor) en hij doet het gewoon.

Een ander bugje dat ik opmerkte was dat ik na summon gebruikt te hebben weg wilde rijden en de auto na 5 meter rijden op de handrem sloeg. Zal ook wel goed komen ;)

Even melden dmv een mailtje. Stuur deze naar: [email protected] vermeld; datum en tijd waarop dit gebeurd met korte beschrijving wat er gebeurd.
Je krijgt er zeker feedback als ze de bug hebben gevonden (en opgelost) met de vraag of het nog gebeurd.