Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout

This site may earn commission on affiliate links.
-1

met andere woorden krijgt de stedelijke Tesla rijder op die manier met wat inspanning altijd gratis kilometers en de Tesla rijder met eigen laadvoorziening ver van enige Supermoet gewoon voor zijn kilometers betalen.
Ah ja, het elkaar niks gunnen verhaal. Niet eerlijk, zij wel en ik niet... Als ik niet, dan zij ook niet...

Geef de stedeling de keus tussen een supercharger in de buurt of een eigen oprit met laadpaal en bijbehorende energierekening bij zijn huis, waar denk je dat hij voor kiest?
Denk je dat die stedeling elke dag of een paar keer per week een half uur door de spits moddert om een half uur bij de gratis supercharger te gaan staan, ipv 'm aan een betaalde paal dicht bij zijn appartement te parkeren? Alleen als ie er toch in de buurt woont of elke dag in de buurt komt zal ie een voordeel hebben. (Dadelijk zal de prijs van onroerend goed wel gaan stijgen rond superchargers :))

PS: zie net dat ik een pagina heb overgeslagen met bijlezen, bovenstaand is al door Hans in veel nettere bewoordingen gelucht (ben zelf als mensenschuwe software nerd wat directer in het uiten van mijn mening :) )

Laten we het in ieder geval niet voor elkaar vergallen door gevoelens van afgunst of het gevoel dat iemand anders misschien iets meer neemt dan jij (zou doen) want mocht Tesla zich daar uiteindelijk ook door laten leiden dan heeft straks niemand meer iets en is iedereen slechter af.
Bedenk dat het altijd de klagers zijn die een feestje vergallen, niet de feestgangers :).
 
Last edited:
Alles lijkt operationeel, inclusief een keurig bordje dat de chargers alleen voor Tesla taxi's zijn en een slagboom.
f40a6c3d308f1a0c86808749224b8d2f.jpg
 
Ik blijf ervoor staan dat (zonder Tesla rijders te benadelen in hun gebruik) de SuC's een registratie systeem moeten krijgen zoals eerder uitgelegd en hoop daarmee het model/netwerk van SuC's in Europa zoals Tesla voor ogen heeft blijft voortbestaan. Anders heb ik er een zwaar hoofd in of het haalbaar blijft in de toekomst...

-1

Onbeperkt gebruik van de superchargers is een deel van de value proposition van Tesla. Vergeet niet dat we er voor hebben betaald. Mogelijk zal dit in de toekomst anders zijn voor nieuwe klanten of voor de Model III maar als Tesla met 50% per jaar wil blijven groeien zullen ze ook het SuC netwerk in dezelfde mate laten groeien. Ik kijk uit naar destination charging als aanvulling. Volgens mij hoef je je hier geen zorgen over te maken. Het zal beter worden, niet slechter.
 
Het is onlogisch dat de Schiphol SuC's zijn afgeschermd. Ik ben tegen afschermen, ook de A'dam SuC's gewoon voor iedereen toegankelijk houden.

Volgens mij de vierde keer.
De Schiphol SuCs zijn privaat eigendom van Schiphol taxi en niet van Tesla. Wij hebben hier dus niks te zoeken (zolang je geen Taxi blauwe kenteken hebt en niet als Zzp-er rijd bij Schiphol taxi)
 
Ik ben het helemaal met je eens. prima praktische oplossing zo. Ik heb me ook nooit zo druk gemaakt over taxi's. Maar ik blijf het wel raar vinden dat er nu dus ook SuC stalls zijn in de openbare ruimte die er exact uitzien als een public stall maar het niet zijn en bovendien door een particulier bedrijf zijn gefinancierd. 'If it looks like a SuC and it works like a SuC, it must be a SuC!', zou het credo moeten zijn voor duidelijke communicatie. Inmiddels begrijp ik dat ze minder vermogen leveren dan een reguliere SuC, en eigenlijk dus geen SuC zijn..... nog verwarrender :wink:
 
Nogmaals, ben benieuwd wat het daadwerkelijke effect zal zijn. Met je taxi je accu bijna leeg rijden en aan de echte SuC staan waar je 2x zo snel kan laden, afbouwend totdat je de 60kW aantikt zit je toch al snel op 65-70% of achter de slagboom gaan staan en aan 60kW laden. Zullen denk ik dan niet in de auto blijven zitten, en dan staan die 4 plekken zo bezet en dan?
 
Nogmaals, ben benieuwd wat het daadwerkelijke effect zal zijn. Met je taxi je accu bijna leeg rijden en aan de echte SuC staan waar je 2x zo snel kan laden, afbouwend totdat je de 60kW aantikt zit je toch al snel op 65-70% of achter de slagboom gaan staan en aan 60kW laden. Zullen denk ik dan niet in de auto blijven zitten, en dan staan die 4 plekken zo bezet en dan?
Het feit dat ze niet naar A'dam Zuid hoeven om te laden maakt denk ik een groot verschil. De meeste wachttijd zullen ze toch wel op Schiphol zelf hebben, dus als ze daar dan ook tijdens het wachten kunnen laden of aftoppen dan is dat gunstiger. Ook beter voor het behoud van de accu lijkt me.
 
Het feit dat ze niet naar A'dam Zuid hoeven om te laden maakt denk ik een groot verschil. De meeste wachttijd zullen ze toch wel op Schiphol zelf hebben, dus als ze daar dan ook tijdens het wachten kunnen laden of aftoppen dan is dat gunstiger. Ook beter voor het behoud van de accu lijkt me.

Feiten:
- Schiphol - Tesla SeC/SuC Amsterdam 10 minuten rijden
10 minuten laden aan 120kW = 20kW
10 minuten laden aan 60kW = 10kW
20 minuten laden aan 120kW aflopend = 35kW
20 minuten laden aan 60kW aflopend = 20kW

Dus theoretisch is 10 minuten rijden + 10 minuten laden bij het SuC gelijk aan 20 minuten bij Schiphol en daarna loopt het voordeel alleen maar op totdat je de 60kW bereikt. Ja, je moet terug, maar ik denk dat de meeste na een rit naar het Centrum of aan de rechterkant van Schiphol langsgaan bij de SuC Amsterdam.

En wachten op Schiphol doe je in de cue, niet aan de lader...

Maar.. .zoals deze topic beginnen is, de praktijk en tijd zal/zullen het uitwijzen.....