Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout

This site may earn commission on affiliate links.
Net zoon op Schiphol gebracht (voor mij dus even AP 4.0) want natuurlijk laten rijden, en nu even een kopje koffie doen bij de SuC.

Levendig, 7 van de 10 bezet maar ik starte toch met 200 km/uur. Was ook nog 60% vol.

Zodadelijk door naar Fastned (kantoor)

Schermafbeelding 2015-12-15 om 11.31.29.png
 
Gisteren voor het eerst bot gevangen by SuC Amsterdam. 10:30 en volledig vol met voornamelijk taxi's. Wachtende voor mij een na mij kwamen er nog een paar.

Is iedereen z'n goed recht, maar toch wel super irritant. Moest iemand van Schiphol halen en vervolgens door naar Enschede.
Dan is het wel prettig om even 15 min aan de supercharger te hangen voor net dat stukje extra marge.

Na 15 minuten wachten zonder te laden weer vertrokken.

Er loopt wel een T-mannetje bij rond om de 40min max laadtijd te handhaven maar dat hielp mij helaas niet veel.
 
Gisteren voor het eerst bot gevangen by SuC Amsterdam. 10:30 en volledig vol met voornamelijk taxi's. Wachtende voor mij een na mij kwamen er nog een paar.

Is iedereen z'n goed recht, maar toch wel super irritant. Moest iemand van Schiphol halen en vervolgens door naar Enschede.
Dan is het wel prettig om even 15 min aan de supercharger te hangen voor net dat stukje extra marge.

Na 15 minuten wachten zonder te laden weer vertrokken.

Er loopt wel een T-mannetje bij rond om de 40min max laadtijd te handhaven maar dat hielp mij helaas niet veel.
Als jij na een kwartier nog geen zicht had op laden ben je blijkbaar net ongelukkig aangekomen. Het moet dan vlak voor jou aankomst bijna leeg geweest zijn anders was er al één vertrokken tijdens jou wachten.

Desalniettemin zou het erg prettig zijn als er elders binnenkort in de nabijheid van Amsterdam een extra SuC komt. Zodat de druk wat verdeeld kan worden.
 
Desalniettemin zou het erg prettig zijn als er elders binnenkort in de nabijheid van Amsterdam een extra SuC komt. Zodat de druk wat verdeeld kan worden.

Ik schat dat als volstrekt kansloos in, als er niet iemand is om te handhaven. Elke SUC in de buurt van Amsterdam/Schiphol zal volledig "misbruikt" worden. De totale Tesla dichtheid in dat gebied is gewoon absurd hoog met een giga-aandeel beroepsvervoerders. Echt super PR geweest van Tesla, die taxi's, maar qua laadfaciliteiten toch wel een inschattingsfout geweest vind ik.
 
Nu ben ik zelf nog nooit bij de SUC Adam geweest er alleen langs gereden. Maar waarom zet Tesla niet 22kW palen weg en dan een heleboel. Met een Duolader doe je dan 100KM per uur, de paal zelf is een fractie van een SUC en ik denk dat het voor de meeste Taxi's voldoende is. Op kantoor heb ik ook een 22Kw lader en dat werkt perfect en 22Kw is voldoende om voor de meeste net dat beetje extra te laden.
 
Nu ben ik zelf nog nooit bij de SUC Adam geweest er alleen langs gereden. Maar waarom zet Tesla niet 22kW palen weg en dan een heleboel. Met een Duolader doe je dan 100KM per uur, de paal zelf is een fractie van een SUC en ik denk dat het voor de meeste Taxi's voldoende is. Op kantoor heb ik ook een 22Kw lader en dat werkt perfect en 22Kw is voldoende om voor de meeste net dat beetje extra te laden.
Taxies gaan echt niet 3 uur wachten om 300 km lading in te nemen. Die gebruiken uitsluitend de Supercharger. De irritatie wordt vooral veroorzaakt doordat taxichauffeurs er handig in zijn om voor collega's een zojuist vrijgemaakte plek te regelen. Tesla A'dam zou er goed aan doen een soort wachtrij te creëren zodat de volgorde van binnenkomst ook de volgorde van laden is. Als het dan drukker wordt en ook taxies moeten wachten zoeken ze wel een andere oplossing.
 
Taxies gaan echt niet 3 uur wachten om 300 km lading in te nemen. Die gebruiken uitsluitend de Supercharger. De irritatie wordt vooral veroorzaakt doordat taxichauffeurs er handig in zijn om voor collega's een zojuist vrijgemaakte plek te regelen. Tesla A'dam zou er goed aan doen een soort wachtrij te creëren zodat de volgorde van binnenkomst ook de volgorde van laden is. Als het dan drukker wordt en ook taxies moeten wachten zoeken ze wel een andere oplossing.

Er liep nu voortdurend een Tesla mannetje met tablet rond om te controleren/registreren/dirigeren. Dus er zit wel orde in de rij.

Overigens zijn de oplaadpunten op Schiphol (excelence parking) tegenwoordig ook hopeloos. Volledig geblokt met PHEV's. Zie er regelmatig meerdere Tesla's op normale plekken staan die waarschijnlijk ook gehoopt hadden te kunnen laden. Maar goed dat is een ander draadje.
 
Er liep nu voortdurend een Tesla mannetje met tablet rond om te controleren/registreren/dirigeren. Dus er zit wel orde in de rij.

Overigens zijn de oplaadpunten op Schiphol (excelence parking) tegenwoordig ook hopeloos. Volledig geblokt met PHEV's. Zie er regelmatig meerdere Tesla's op normale plekken staan die waarschijnlijk ook gehoopt hadden te kunnen laden. Maar goed dat is een ander draadje.

Mocht iemand een keer verwachten echt te moeten laden en door het gebrek aan capaciteit mogelijk in de klem te komen:
ik woon op ca. 20 min. rijden zo'n beetje tegen de Polderbaan van Schiphol aan en je bent altijd welkom om even te laden als ik thuis ben.
Helaas geen SuC, maar ca. 75 km/u en ik serveer er graag een lekkere kop cappuccino bij in ruil voor wat Tesla-talk.:smile:
 
  • Like
Reactions: Art747
Is iedereen z'n goed recht, maar toch wel super irritant. Moest iemand van Schiphol halen en vervolgens door naar Enschede.
Dan is het wel prettig om even 15 min aan de supercharger te hangen voor net dat stukje extra marge.

Maar neen, marge is absoluut niet nodig. Je komt voldoende Fastned stations tegen op die route om je in nood even verder te helpen... :)