Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla moet gewoon een oplossing vinden voor de capaciteit, daar zit het hele probleem en mensen reageren hun frustraties daarom af op de taxi chauffeurs. Ik ben er nu een aantal keren geweest, maar vermijd de SuC nu liever dan dat ik er ga laden.
Het is er gewoon in 90% van de gevallen druk of zelfs vol. Afgelopen week was ik er om 11 uur 's ochtends, ik kon gelukkig aan de laatste plek laden, maar ik zag al snel een wachtrij vormen. Op een gegeven moment stonden er 3 auto's (!) te wachten. En dat om 11 uur 's ochtends...

Het ergste is dan nog de vermindere laadsnelheid. Ik kom zelf uit Groningen en 200km bijladen duurt dan een eeuwigheid als de SuC vol zit, tel het wachten daar nog bij op en ik zoek liever een Chademo plek op de route.
Duitsland doet het inmiddels met 40 SuC's en Nederland, waar toch ontzettend veel Tesla's zijn verkocht, met 5 waarvan 1 overbevolkt. Een stuk of 3 a 4 SuC's meer verspreid zal het hele Amsterdam probleem oplossen dunkt me. Maar goed, Tesla time......

Ik vind het jammer en had stiekem gehoopt dat Tesla hier na de eerste klachten toch met wat ideeen was gekomen.
 
Nu denk ik dat om 09.15 uur ook de meeste SuC's nog "leeg" zijn omdat men pas net aan het werk is en, naar ik aanneem, de dag met een volle batterij begint. Hoe is het rond het middaguur danwel een uur of vier?

Mijn kantoor is om daar om de hoek en ik kom op allerlei verschillende momenten van de dag langs. Meestal is er niemand; af en toe staat er 1 auto te laden en nog minder vaak 2 tegelijk. (Ik zou er graag willen kunnen laden (ook tegen vergoeding) om die keer dat ik het nodig heb dat onder werktijd en dus (tijds)efficient kan doen en tegelijkertijd de drukte van SuC Amsterdam omzeil.)
 
SuC Amsterdam - vanochtend om 8:09.. zo kan het dus ook...

IMG_0195.JPG
 
SuC Amsterdam haalt de The Wall Street Journal :

WSJ article on wait times at Tesla Superchargers

Hier de volledige tekst van het artikel: Tesla Owners Frustrated by Recharge Waits - WSJ

Zonder registratie is het niet te lezen maar de reacties op het forum spreken voor zichzelf. Journalistiek was ooit bedoeld om te informeren, niet om frustraties te ventileren.

Edit: even iets meer hierbij.

Uit de commentaren leid ik af dat er nu twee (van de bijna 500) SuC's zijn met dit probleem. Eentje in Ca (waar men zes stalls bij bouwt) en onze in Amsterdam.

Amsterdam is een geval apart. In één keer komen er iets van 175 Tesla's bij in Amsterdam. In tegenstelling tot het normale patroon (woon werk verkeer of zakenreizen, vaak een beperkt aantal kilometers per dag) zijn deze taxi's bedoeld om in de agglomeratie min of meer 24 uur per dag aan het rijden te zijn. Dat betekent dat deze auto's al veel meer kilometers maken dan gemiddeld en dat de behoefte aan een recharge vergelijkbaar is met ons als wij een road trip maken. Dat verklaart het SuC bezoek.

Er zal wel een oplossing komen maar naar ik begrijp uit de reacties wordt door de journalist deze uitzondelijke situatie aangegrepen om, zie je wel, aan te tonen dat het concept toch niet deugt. En dat is natuurlijk flauw.
 
Last edited:
Was er begin van de middag om het op dat moment laatste vrije plekje in te nemen. (6 witte taxi's)
Later daar nog een Noor gezien. Verder stond Amsterdam op nummer 1 in de wereldwijde freeloaders index, waar we natuurlijk ook thuis horen.

Maar de noviteit was voor mij de aanwezigheid van een foodtruck 2.0 (zo noemde de chef het zelf).
Een Renailt Zoë, omgebouwd tot mini-foodtruck, van Chef on the Spot.
2e_jan_15-1024x640.jpg
(c) foto Chef on the Spot
Meer informatie: http://chefonthespot.nl.
Naar wat de chef zei, stonden zij daar op verzoek van Tesla Motors.
Keurig nette, hygiënische uitstraling en in een 100% EV. Een een lekker ruim belegd ciabatta broodje oosterse kip op (€ 3,95).
Wordt wel een erg aantrekkelijke hangout op deze manier. :cool:
 
The trend has caught the attention of Chief Executive Elon Musk. During the company’s annual shareholder meeting in June, he indicated the Superchargers are too often being used by people who are driving around town instead of those needing energy for longer road trips, creating lines of people waiting for juice.
“There are a few people who are quite aggressively using it for local supercharging,” he said. “We’ll sort of send them just a reminder note that it’s cool to do this occasionally, but it’s meant to be a long-distance thing.”



 
Mijn oog viel zojuist op de toelichting bij de brandstofbesparing in Tesla configurator:

image.jpg

Model S Design Studio | Tesla Motors

Naast het feit dat de nauwkeurigheid van de berekening me zorgen baart (110% laden), is het bizar dat er uitgegaan wordt van 60 of 70% laden bij Superchargers. Dat halen volgens mij de misbruikers die Elon hierboven noemt nog niet eens.
Dus wanneer een Supercharger te druk gebruikt wordt, zegt men dat dit ligt aan enkele misbruikers die de Superchargers niet voor een incidentele roadtrip gebruiken. Maar wanneer er berekend moet worden hoe voordelig de auto is, maakt de gemiddelde(!) Tesla rijder 60/70% gebruik van Superchargers... :rolleyes: