Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout

This site may earn commission on affiliate links.
Is die vraag zo belangrijk? Klinkt meer alsof: "Jullie konden zonder, dus waarom laden jullie daar?"

Ja dat is hij zeker. Want er wordt nu gedaan alsof ze niet ZONDER de SUC kunnen en dat ze het nodig hebben voor bedrijfsvoering etc. Maar tot op heden hebben ze toch ook rond gereden? Misschien hebben de Taxi's wel laadpunten ergens anders 22 KWH die wij niet weten en die WIJ dan kunnen gebruiken als we naar Adam gaan bv. Mij gaat het er niet om als ze wel of geen recht hebben dat boeit me niet. Ik ben alleen benieuwd waarom ze nu ineens niet meer zonder kunnen.
 
Ja dat is hij zeker. Want er wordt nu gedaan alsof ze niet ZONDER de SUC kunnen en dat ze het nodig hebben voor bedrijfsvoering etc. Maar tot op heden hebben ze toch ook rond gereden? Misschien hebben de Taxi's wel laadpunten ergens anders 22 KWH die wij niet weten en die WIJ dan kunnen gebruiken als we naar Adam gaan bv. Mij gaat het er niet om als ze wel of geen recht hebben dat boeit me niet. Ik ben alleen benieuwd waarom ze nu ineens niet meer zonder kunnen.

De 22 KW laders staan bij ons op de zaak. Ze staan op privé terrein en ze zijn door ons bedrijf gefinancierd dus logisch dat u daar geen gebruik van kan maken. Als u een laadpaal in de garage heeft staan dan zou u het ook raar vinden als ik in uw garage stond te laden. U doet alsof u de sc heeft aangeschaft en wij daar nu gebruik van maken. Wij hebben keurig net als iedere tesla rijder moeten "aftikken" voor deze mogelijkheid dus of het u boeit of niet en of het begrijpt of niet, voor ons is een ding belangrijk en dat is dat wij onze klanten kunnen bedienen en niet langs de weg staan. Wij hebben deze auto's niet aangeschaft om 7 uur aan de laadpaal te hangen. Hebben we vanaf dag een al aangegeven aan tesla. Nu is de mogelijkheid er, de chauffeurs maken er gebruik van punt.

Ik ben blij dat een grote groep begrip jan tonen voor onze situatie. Sommige forumleden proberen van het kerncerhaal af te dwalen om over kortingen te praten. Goh, als u het erg vindt dat wij €10.000 euro subsidie hebben gekregen en jullie maar €5.000 dan moet u bij de instanties zijn die de subsidies uitgeven. Wij moeten het niet hebben van subsidies. Als het aan ons ligt mogen alle subsidies de prullenbak in.

In plaats van ons aan te vallen kunt u beter de veroorzaker van het probleem aanspreken. Bij het Fastned netwerk ga ik niet opladen. Kost namelijk €0,69 ex btw per KWH. Voor dat bedrag zie ik u ook niet snel aan een Fastned laadpaal hangen.

Laten we niet afdwalen van het kernverhaal. Subsidies, kortingen etc wellicht in een ander topic dit gaat over het sc netwerk.
 
Maar wat ik helemaal mis in deze discussie en wat ook op andere plekken als is genoemd: Is dit niet gewoon de generale repetitie voor Model X/3?

Wat nou als een bedrijf besluit om ineens 100 Model 3's te kopen in de regio Amsterdam en allemaal met SuperCharging? Gaat dat bedrijf niet mogen laden omdat ze te veel druk veroorzaken?

We zien nu gewoon goed dat elektrisch rijden aan slaat en dat er voor iedereen infrastructuur nodig is. Ik ben juist 'trots' als ik in Amsterdam loop/rijd en zo veel Model S'en zie. Dan hoor je om je heen toch steeds iedereen er over praten.

In plaats van ons aan te vallen kunt u beter de veroorzaker van het probleem aanspreken. Bij het Fastned netwerk ga ik niet opladen. Kost namelijk €0,69 ex btw per KWH. Voor dat bedrag zie ik u ook niet snel aan een Fastned laadpaal hangen.
Daar komt in April hopelijk verandering in.
 
Idee: Waarom stapt FastNed niet in dit gat, met een Chademo station op Schiphol en unlimited laden aanbieden?

Volgens mij mist Fastned tot nu toe geen enkele kans om een kans te missen. Als men Teslarijders aan zich had willen binden, had men dat al veel eerder kunnen doen met een wat gunstiger tarief en DC-laden. Ik zag laatst bij verzorgingsplaats Haarrijn (A2 Utrecht richting A'dam) al een regulier laadstation waar een chademo-adapter naasthing; zoiets had Fastned met al hun ambities natuurlijk ook kunnen doen op hun stations.
 
Ik vind het echt top dat een chauffeur van één van de wagens in kwestie hier inhoudelijk, rustig en duidelijk reageert.

Verder ben ik het volledig eens met de stelling dat de bal bij Tesla ligt. Na het verkopen van ~200 wagens welke in een beperkte regio rijden, moeten ze wel zorgen voor bijbehorende (en vooraf betaalde) superchargers.

Aan de andere kant: het SuC netwerk ontwikkelt zich dusdanig snel dat een uitbreiding nooit lang op zich kan laten wachten.
 
Duidelijk en fair verhaal van Taxi020. Ik denk ook dat Tesla nu aan zet is. Ook goed om te horen hoeveel kilometers de taxi's maken. Ik sprak een tijdje terug een chauffeur in 070 die vertelde dat 300 kilometer op een dag echt wel het maximum is. Maar in Amsterdam zullen er meer Schiphol-ritjes bijzitten en gaat het wat harder met de kilometers. Ik blijf het verder visueel wel plezierig vinden om zo vaak Tesla-taxi's te zien rijden rondom Schiphol en op de A10 en hoop dat, alle voor- en nadelen tegen elkaar afwegend, de voordelen voor de taxichauffeurs groter zijn dan de nadelen. :smile:

Wat me verbaasd is dat Tesla bij de taxi's heeft geadviseerd om standaard tot 80% te laden, terwijl het standaard advies volgens mij is om tot 90% te laden. Meer mag ook als je daarna direct gaat rijden, wat in het geval van taxi's wel vaak het geval zal zijn. Het 80%-laadadvies haalt m.i. onnodig al 40km of meer van de range af.

Ik denk verder dat iedere supercharger in een druk stedelijk gebied in zekere mate gebruikt gaat worden door Tesla-eigenaren voor wie het wel handig is om even bij te laden, dat is all in the game. Als ik in Amsterdam aan de SuC ga hangen omdat ik het leuk vind om de nieuwe locatie in Amsterdam een keer te zien of zin heb in koffie zal niemand me erop aankijken; taxichauffeurs zijn erg herkenbaar en in dat opzicht wel een gemakkelijke mikpunt van de ontevredenheid over het intensieve gebruik.
 
Wat me verbaasd is dat Tesla bij de taxi's heeft geadviseerd om standaard tot 80% te laden, terwijl het standaard advies volgens mij is om tot 90% te laden. Meer mag ook als je daarna direct gaat rijden, wat in het geval van taxi's wel vaak het geval zal zijn. Het 80%-laadadvies haalt m.i. onnodig al 40km of meer van de range af.

Is het niet zo dat laden aan een SuC de accu extra stresst? Als dat zo is kan dit misschien het advies van Tesla verklaren om tot 80% te laden. Zeker als de taxi's de SuC zo intensief gebruiken.
 
De bal ligt echt bij Tesla nu. Is het Suc-netwerk bedoeld om: (i) lange roadtrips mogelijk te maken die gezien hun afstand anders niet mogelijk zouden zijn met een Tesla (en daarmee de critici in de kaart zouden spelen dat je met "zo'n auto niet eens op vakantie kan") of (ii) mag het ook als oplossing voor de primaire laadbehoefte fungeren voor particulieren en/of ondernemers (die zonder een dergelijke mogelijkheid misschien hun business plan niet rond krijgen).

Persoonlijk ben ik bang dat als mensen de SuC-ers structureel dagelijks zouden moeten gebruiken om de auto naar eigen tevredenheid te kunnen gebruiken er nooit voldoende capaciteit zal zijn. Stel je je eens voor hoe het zal gaan als straks de Model X komt en daarna III? Daar valt denk ik niet tegen aan te bouwen. En wie weet wat dan de oplossing zal zijn om de beschikbaarheid te garanderen? (Toch betalen? Monitoren van VIN's?)


Ik denk dat iedereen wel kan uitrekenen dat je voor EUR 2.000 (of wat was het bedrag dat ik in elke Tesla SuC optie gereserveerd wordt) je normaliter nooit je complete stroomverbruik tot in de verre toekomst kan afkopen (en kan je daar een beetje uit afleiden waarvoor SuC's bedoeld zijn?). En al helemaal niet als de auto door een vervoerder professioneel wordt ingezet en deze (anders dan bij iemand die de auto gebruikt om naar zijn / haar werkplek te komen) dag en nacht moet blijven rijden. Ik zou zelf niet willen vertrouwen op beschikbaarheid van SuC om mijn bedrijfsvoering kloppend te krijgen, maar kan me misschien ook wel weer voorstellen dat deze kans ten volle wordt benut door de Tesla rijders (early adaptors) die hun nek hebben uitgestoken. Ik hoop alleen niet dat het op de lange termijn als een boemerang bij ons terug komt (wie herinnert zich nog de Centraal Beheer Tesla polis nog. Zonder eigen risico, no claim etc nog?) Ergo: Tesla moet aangeven wat ze zelf vinden zodat iedereen daar ook naar kan handelen. En tot die tijd zullen we gewoon (allemaal) wat in moeten schikken en een beetje begrip voor iedereen moeten hebben.
 
Ik ben blij dat een grote groep begrip jan tonen voor onze situatie. Sommige forumleden proberen van het kerncerhaal af te dwalen om over kortingen te praten. Goh, als u het erg vindt dat wij €10.000 euro subsidie hebben gekregen en jullie maar €5.000 dan moet u bij de instanties zijn die de subsidies uitgeven. Wij moeten het niet hebben van subsidies. Als het aan ons ligt mogen alle subsidies de prullenbak in.

nou, nee dat vind ik HELEMAAL NIET erg. het was ook maar een kanttekening, De subsidie is er immers om een doel van de gemeente te bereiken, CO2 en fijnstof reductie. Als ondernemer krijg je die gewoon en vermindert de investering, dus feit is dat het dan minder is dan 86.500, daar gaan subsidie en BTW nog af. That's all.

In plaats van ons aan te vallen kunt u beter de veroorzaker van het probleem aanspreken. Bij het Fastned netwerk ga ik niet opladen. Kost namelijk €0,69 ex btw per KWH. Voor dat bedrag zie ik u ook niet snel aan een Fastned laadpaal hangen.

Het zou zomaar kunnen dat Fastned iets zou kunnen verzinnen waar je wél voordeel aan hebt, maar als je op voorhand aanneemt dat die er niet kan komen dan komt er zeker niks. Toegegeven "Volgens mij mist Fastned tot nu toe geen enkele kans om een kans te missen via ErikS" en totnutoe geen teken van leven in Schiphol eo maakt dit allemaal niet waarschijnlijk...

En ik voel me niet geroepen om "de veroorzaker" Tesla aan te spreken: het gaat om een contract tussen Tesla en de Schipholtaxi's waarvan Onze "bijdrage" is beperkt tot het plaatsen van het probleem in een bredere context. Misschien dat het de besluitvorming bij Tesla ten goede komt.

Ondernemen is ook risico's nemen, toch?. En ik hoop echt met je dat het goedkomt met de infrastructuur, bruikbaar voor taxi's op korte termijn. Nog lang niet in alle gevallen is de business-case goed rond te krijgen voor FEV. Maar met wat kunstgrepen en goede wil komt het vast wel goed en leren we een hoop voor de toekomst als electrisch rijden echt groot wordt.



"Nieuws in 2020: laadstations in de grensstreek in de problemen door goedkoper laden in Duitsland?"
 
De 22 KW laders staan bij ons op de zaak. Ze staan op privé terrein en ze zijn door ons bedrijf gefinancierd dus logisch dat u daar geen gebruik van kan maken. Als u een laadpaal in de garage heeft staan dan zou u het ook raar vinden als ik in uw garage stond te laden. U doet alsof u de sc heeft aangeschaft en wij daar nu gebruik van maken. Wij hebben keurig net als iedere tesla rijder moeten "aftikken" voor deze mogelijkheid dus of het u boeit of niet en of het begrijpt of niet, voor ons is een ding belangrijk en dat is dat wij onze klanten kunnen bedienen en niet langs de weg staan. Wij hebben deze auto's niet aangeschaft om 7 uur aan de laadpaal te hangen. Hebben we vanaf dag een al aangegeven aan tesla. Nu is de mogelijkheid er, de chauffeurs maken er gebruik van punt.

Ik ben blij dat een grote groep begrip jan tonen voor onze situatie. Sommige forumleden proberen van het kerncerhaal af te dwalen om over kortingen te praten. Goh, als u het erg vindt dat wij €10.000 euro subsidie hebben gekregen en jullie maar €5.000 dan moet u bij de instanties zijn die de subsidies uitgeven. Wij moeten het niet hebben van subsidies. Als het aan ons ligt mogen alle subsidies de prullenbak in.

In plaats van ons aan te vallen kunt u beter de veroorzaker van het probleem aanspreken. Bij het Fastned netwerk ga ik niet opladen. Kost namelijk €0,69 ex btw per KWH. Voor dat bedrag zie ik u ook niet snel aan een Fastned laadpaal hangen.

Laten we niet afdwalen van het kernverhaal. Subsidies, kortingen etc wellicht in een ander topic dit gaat over het sc netwerk.

Wat ik al zeg mij maakt het niet uit als jullie er staan. Voor mijn rijgedrag heb ik geen SUC nodig nog daarvoor rij ik te weinig. Ik ben gewoon benieuwd hoe het jullie hiervoor wel lukte zonder SUC en dat het nu ineens niet meer lukt dat antwoord is er niet. Werden jullie eerst op flatbeds elke dag weg gehaald dan? Ik ben het eens dat het een probleem is wat Tesla moet oplossen, sterker nog ik ben van mening dat ze voor Taxi een dedicated laadplek moeten maken wat je zelf al aangeeft jullie zijn een visite kaartje. Betreffende die laadpaal bij ons in de garage die is openbaar toegangelijk :) 22Kwh in Barendrecht langs de A29 je moet wel een pasje van EV BOX hebben maar dan kun je bij ons als buitenstaander gewoon laden :)
 
Het is heel simpel:

Wij als Tesla rijders regelen het door op een nette manier met de schaarste op deze Suc locatie om te gaan (Dus niet onnodig doorladen terwijl alles volstaat en er anderen staan te wachten die het harder nodig hebben)....
In dat geval kan ik me voorstellen dat Tesla zelfs over een uitbreiding nadenkt...

Of Tesla lost het op door alsnog kosten in rekening te gaan brengen....
En de juridische oplossing ligt natuurlijk al klaar: noem dit geen Supercharger locatie maar..... (vul maar zelf in) waardoor deze locatie buiten de free for life belofte valt....

Of Alle Suc .... daar wil ik niet eens aan denken....

En laten we dit draadje inderdaad aub niet laten afzakken tot een auto7dagen discussie nivo....
 
Beste Glitch,

Op het "hoe het jullie hiervoor wel lukte zonder SuC" delen wij je bij deze mede dat het in de meeste gevallen niet lukte om de bedrijfsvoering optimaal te organiseren daar we slechts gebruik konden maken van openbare en 22 kw palen. Een SuC was een begrip waar we al sinds het prille begin om gevraagd hadden om onze propositie sluitend te kunnen maken.
 
Beste Glitch,

Op het "hoe het jullie hiervoor wel lukte zonder SuC" delen wij je bij deze mede dat het in de meeste gevallen niet lukte om de bedrijfsvoering optimaal te organiseren daar we slechts gebruik konden maken van openbare en 22 kw palen. Een SuC was een begrip waar we al sinds het prille begin om gevraagd hadden om onze propositie sluitend te kunnen maken.

Bedankt voor de reactie. Maakt veel duidelijk. Maar als ik dat zo lees dan moeten julie wel haast een onherroepelijke toezegging van Tesla hebben gehad dat er een SuC zou komen (al dan niet exclusief voor jullie). Anders waren jullie nooit, maar dan ook nooit aan de aanschaf van een Tesla begonnen. Klopt dat?
 
Ik heb ook ergens gelezen dat de taxis in vermogen en topsnelheid begrenst zijn. Ook om de range te verbeteren vermoed ik. Klopt dit verhaal of is dit ook slechte een gerucht? Kan me voostellen dat het zoiets is als de nieuwe "valet mode" maar dan zonder blokkade van dashboardkastje en frunk.
 
Ik heb zelf in een blauwe Tesla Taxi gezeten, die zijn van de Bios Groep geloof ik en de driver liet me ook werkelijk zien dat hij het vermogen maar net boven de 80 kon krijgen.
Verder viel me ook op dat ze in het scherm geen Internet ikoon hebben, die is er blijkbaar ook uitgehaald.
Maar hij zei er ook bij dat dit alleen het geval was voor de blauwe taxi's, de witte zijn privately owned, en die hebben dat blijkbaar niet laten doen.