Ik ben blij dat een grote groep begrip jan tonen voor onze situatie. Sommige forumleden proberen van het kerncerhaal af te dwalen om over kortingen te praten. Goh, als u het erg vindt dat wij €10.000 euro subsidie hebben gekregen en jullie maar €5.000 dan moet u bij de instanties zijn die de subsidies uitgeven. Wij moeten het niet hebben van subsidies. Als het aan ons ligt mogen alle subsidies de prullenbak in.
nou, nee dat vind ik HELEMAAL NIET erg. het was ook maar een kanttekening, De subsidie is er immers om een doel van de gemeente te bereiken, CO2 en fijnstof reductie. Als ondernemer krijg je die gewoon en vermindert de investering, dus feit is dat het dan minder is dan 86.500, daar gaan subsidie en BTW nog af. That's all.
In plaats van ons aan te vallen kunt u beter de veroorzaker van het probleem aanspreken. Bij het Fastned netwerk ga ik niet opladen. Kost namelijk €0,69 ex btw per KWH. Voor dat bedrag zie ik u ook niet snel aan een Fastned laadpaal hangen.
Het zou zomaar kunnen dat Fastned iets zou kunnen verzinnen waar je wél voordeel aan hebt, maar als je op voorhand aanneemt dat die er niet kan komen dan komt er zeker niks. Toegegeven "Volgens mij mist Fastned tot nu toe geen enkele kans om een kans te missen via ErikS" en totnutoe geen teken van leven in Schiphol eo maakt dit allemaal niet waarschijnlijk...
En ik voel me niet geroepen om "de veroorzaker" Tesla aan te spreken: het gaat om een contract tussen Tesla en de Schipholtaxi's waarvan Onze "bijdrage" is beperkt tot het plaatsen van het probleem in een bredere context. Misschien dat het de besluitvorming bij Tesla ten goede komt.
Ondernemen is ook risico's nemen, toch?. En ik hoop echt met je dat het goedkomt met de infrastructuur, bruikbaar voor taxi's op korte termijn. Nog lang niet in alle gevallen is de business-case goed rond te krijgen voor FEV. Maar met wat kunstgrepen en goede wil komt het vast wel goed en leren we een hoop voor de toekomst als electrisch rijden echt groot wordt.
"Nieuws in 2020: laadstations in de grensstreek in de problemen door goedkoper laden in Duitsland?"