Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout

This site may earn commission on affiliate links.
Mij maakt het niet echt uit wie er staat aangezien ik nooit meer dan 400km per dag doe en als dat wel het geval is dan is het niet in Adam en ben ik onderweg naar tereinen waar ik met een Tesla nooit wil komen. Ik was alleen benieuwd waar de taxi's voorheen laden want blijkbaar zijn die plekken nu of vrij of ze deden het op een andere manier.

Betreffende het groene karakter tja ik werk in de zeevaart en de schepen waarop ik kom verstoken 90 ton olie per dag als ze bezig zijn moet je eens uit rekenen hoeveel Tesla's je daarvoor moet laten rijden omdat te compenseren.
 
Ik stel voor om deze discussie te besluiten met de stellingen van Redevries met mijn aanvullingen:

* Iedereen heeft recht op SuC tijd;
* Goede huisvaderschap tonen;
* Elkaar aanspreken op wangedrag;

Mogelijke oplossingen:
* Tesla dient wellicht de SuC uit te bereiden;
* Een app waarmee de bezetting van de SuC real time getoond kan worden en waardoor een Tesla rijder beschermd voor het naar Zuid-Oost rijden terwijl de SuC bezet volledig bezet is;
* Bord met maximale tijd van 60 minuten;

Tot slot, laten we ons verenigen en stoppen met het wij-zij mentaliteit, want de enige wij-zij die we mogen gebruiken is de kwaadwillende zij die hun voertuigen bij de SuC plaatsen om vervolgens naar de Ziggo dome, Arena of de mediamarkt te gaan!

En of het nummerbord geel, blauw of paars is, men heeft grof betaald voor dit product en heeft evenveel recht op de SuC. In oplossingen denken en niet in problemen.
 
Iedereen die aangeeft om de discussie te sluiten hoeven simpelweg maar zich af te melden voor dit topic of te stoppen met lezen. Het is toch een discussie forum hier? Meningen zijn meningen en je HOEFT je mening niet te geven, je MAG het. Maar ga niet voor anderen bepalen dat de discussie maar gesloten kan worden. De meeste zaken hier betreffen aannames en we hebben nog steeds geen officieel standpunt van Tesla vernomen. De niet taxi rijders hier die bij Amsterdam hebben geladen (waaronder ikzelf) zullen niet vaak echt de SuC Amsterdam echt nodig hebben om thuis te geraken maar de taxi's zijn zoals aangegeven ook individuen en net zoals anderen zullen sommige andere opvattingen hebben dan hun collega's. Sommige slopen auto's van über rijders en nemen het recht hiermee in eigen hand en anderen zijn meer geciviliseerd, zo ook bij de SuC. Afijn, de discussie is voorlopig nog niet voorbij dus waarom dan dit draadje moeten stoppen? Ieder kan dit voor zichzelf prima bepalen.
 
Beste pvh, uiteraard mag ieder zijn standpunt en mening geven en via dit medium zijn ongenoegen uitten over de geopolitieke spanningen op de oostgrens van Oekraine, of de verschrikkelijke daden van uberpop bespreken. Maar naar mijn inziens is het doel van een Forum om de discussie opgang te helpen en de verschillende standpunten te weerleggen waarna mogelijke oplossingen gecreëerd kunnen worden. Dit medium is een prachtig initiatief om de wereld rondom Tesla "beter" te maken. Ik probeer en hoop dat iedereen het ook inziet, de discussie naar mogelijke oplossingen te kunnen dirigeren en te voorkomen dat we in een negatieve spiraal terecht komen waar we ongefundeerde stellingen en aannames plaatsen en de groep splitsen in Taxi's vs niet-Taxi's.

Naar mijn mening hebben de meeste Forum bezoekers met interesse in de SuC Amsterdam hun standpunt geplaatst en vragen gesteld die vervolgens door o.a. mij zijn beantwoord. Tot slot heeft Redevries een naar mijn mening een goede bijdrage geleverd met een oplossing die ik heb aangevuld. Het zou prachtig zijn als u dit zou doornemen en daar waar mogelijk aan te vullen. Uiteraard bent u er vrij in om een andere koers te bevaren, want immers ieder kan dit voor zichzelf prima bepalen;)
 
Volgens mij zou een ultieme oplossing ook kunnen zijn dat Taxi's kunnen laden terwijl ze op Schiphol in de wacht staan om weer passagiers te mogen oppikken. Ik begrijp dat dit altijd een lange Queue is. Ze moeten dan misschien wel wat verzinnen op het "er doorheen rijden" ipv tijdens het wachten gewoon stil te staan, want dat wil je dan wel natuurlijk.
Als de gemiddelde wachttijd langer is dan een half uur, is een volle SuC ook niet eens nodig.
10-15 laders onder de taxi wachtrij viaduct, speciaal voor elektrische taxi's. De logistieke route om er doorheen te rijden een beetje aanpassen dat lijkt me wel een aardige oplossing. Wachttijd moet eigenlijk altijd laad tijd zijn, dan moet je de dag toch makkelijk kunnen doorkomen?
 
stel nu dat er geen taxi's zouden staan .. maar dat de SuC vol (aka wachttijden voor te laden) zou staan met "normale" chaffeurs (die van A naar B moeten en toevallig kunnen landen in A'dam SuC); dan zou het uitbreiding iets zijn waar Tesla aan zou moeten denken. In die optiek is het dus uitbreiden!

Als ik lees dat taxi chaffeurs plaatsen 'bezet/vrijhouden' voor collega's, dan spreek je over iets anders, dat is ongepast. (etiquette wise dan); dat is dan even erg als ICE-ing in mho
 
HBO, veel tekst maar "de verschrikkelijke daden van uberpop" is waar het hem blijkbaar in zit.
Als de moeite genomen was dan zou er zijn gezien dat ik vanaf het begin van deze discussie heb getracht de essentie naar voren te brengen en toen ging het over de vraag waar de SuC eigenlijk voor bedoeld was, en als snel werd de discussie groter en hierdoor zijn zaken een stuk duidelijker geworden, zo ook voor mij. Maar ik doelde met mijn opmerking aangaande het draadje sluiten niet zozeer op deze discussie maar in het algemeen. Het is niet aan u, mij of een ander te besluiten dat er genoeg over gezegd is en we maar moeten stoppen met de discussie maar het is wel aan mij om dit voor mezelf te bepalen en aan u voor uzelf. Ik heb nog steeds over dit onderwerp zeer uiteenlopende de meningen gezien en die zitten echt niet allemaal op een lijn, dus lijkt me dan ook duidelijk dat niet iedereen het eens is met elkaar dus zullen sommige de discussie voortzetten, en sommige niet.
 
Beste pvh, mij zit het echt niet in uberpop of iets dergelijks, u bent degene die uber aangehaald heeft wat helemaal niet relevant is voor deze discussie. Ik ben een vredelievend mens die niet in hokjes denkt of in een wij-zij setting maar in oplossingen voor het collectief. Ik ben een bezitter van twee Tesla's die ik zowel in mijn privé tijd als in de zakelijke sfeer gebruik. weet ik wat er speelt in de praktijk en kamp ik met dezelfde problemen die ieder ander heeft rondom de SuC van Amsterdam heeft, namelijk de hoge bezettingsgraad van de SuC! U bent vrij om te zeggen dat het veel tekst is, echter nog te weinig om u op weg te helpen om de opmerkingen van redevries en mijn aanvullingen te bespreken en daar waar nodig aan te vullen. Laten we aub uber die u ter sprake hebt gebracht buiten beschouwing laten, want dat voegt helemaal niets aan dit gesprek toe aan dit gesprek. Kunt u inhoudelijk ingaan op de mogelijke oplossingen die redevries en ik opgesomd hebben?
 
Ik had Rene de Vries zijn opmerkingen al gelezen en nu nog een keer maar alle punten heb ik ook al aangehaald en/of benadrukt zelf in dit draadje en onderstreep ik nu nogmaals. Dus ik denk dat je die postings niet van mij hebt gelezen dan. Laten we het er maar bij laten dan... Mogelijk begrijpen we elkaar niet.... En ik zie overigens nergens persoonlijke aanvallen aan wie dan ook gericht...
 
Aanvankelijk heb ik me geërgerd aan het feit dat taxi's de SuC A'dam vrijwel bezet blijken te hebben. Nu de discussie, inclusief de zinvolle inbreng van enkele taxichauffeurs, wat helderheid heeft verschaft, denk ik dat het een gezamenlijk probleem is dat alleen Tesla kan oplossen. Wel vind ik het vreemd dat degene(n) die meer dan 170 taxi's aangekocht hebben, notabene voor de volle prijs, niet ook tijdens de onderhandelingen een eigen Supercharger hebben bedongen. 170 taxi's kosten rond 14.5 miljoen euro. Een Supercharger kost rond 2,5 ton. Een Supercharger heeft dus een tegenwaarde van 3 stuks Model S ofwel nog geen 2% van het investeringsbedrag. Veel meer dan een korting voor contante betaling kost een Supercharger dus niet. En zeg nou niet dat Tesla geen korting geeft, alle vroege bestellers kregen 4000 euro korting.

Is de nieuwe SuC bij Tesla A'dam mogelijk een toezegging aan de koper(s) van de taxi's? Deze SuC was namelijk helemaal niet aangekondigd en is vanzelfsprekend dringend nodig als er in een klein gebied zoveel Model S auto's op de weg komen. Taxi's verliezen duidelijk omzet als ze zonder SuC zouden moeten werken.
Als gebruikers van taxi's en niet-taxi's, Tesla's van gewone stervelingen zijn vrijwel altijd ook auto's van ondernemers, een eerlijk toegangsregime hanteren tot de SuC, blijft het voor iedereen hanteerbaar tot het moment van capaciteitsuitbreiding.

Het zou Tesla sieren als ze open kaart spelen en duidelijk maken hoe het afgesproken is. Helaas communiceert Tesla, net als vrijwel alle andere Amerikaanse bedrijven, uiterst beroerd.
 
Ook ik heb mijn mening bijgesteld na het lezen van de diverse meningen van alle partijen maar dus niet over de functie van de super chargers. Met name de situatie welke gecreëerd is, en hoe dit opgelost gaat worden is nu denk ik de essentie. Wel wil ik graag me bij de feiten houden. Zo is dus wel degelijk korting gegeven maar ik zie de relevantie hier niet zo van in. Wat wel relevant is, is dat het een aanbesteding was waarbij uiteindelijk er gekozen is voor 2 partijen welke aan de voorwaarden van de aanbesteding voldeden en dat kon alleen met EV's en dan ben je met een Tesla echt wel het beste af. Als je dus mee gaat dingen naar een aanbesteding en in je plan dus kiest als taxi bedrijf voor laden bij de chauffeurs thuis of in de buurt (BBF, witte taxi's) en vervolgens dus de aanbesteding wint dan moet je niet achteraf gaan komen met allerlei excuses. De Biosgroep (blauwe taxi's) heeft ingezien dat ze moesten investeren in een eigen laadinfra met een berg smartcharging stations en een dubbele 60kW snellader. De heren El Bouakili en van Leeuwen van beide taxi bedrijven wisten op voorhand dat de daadwerkelijk actieradius van om en nabij de 380 km zou liggen onder gunstige omstandigheden bij een volle accu.
Bovenstaande zaken zijn feiten welke openbaar te raadplegen zijn en in diverse interviews waarin de heren graag kwamen opdraven meerdere malen hebben verteld aan iedereen die het wilde horen dat het allemaal mogelijk en fantastisch was. Als in de praktijk dus blijkt dat het laden een issue is, dan moet je dus de hand in eigen boezem steken en dit oplossen voor je chauffeurs en niet gaan wijzen naar een beloofde actieradius van 500 km waar je op voorhand al van wist dat dit niet haalbaar zou zijn.
 
Het zou Tesla sieren als ze open kaart spelen en duidelijk maken hoe het afgesproken is. Helaas communiceert Tesla, net als vrijwel alle andere Amerikaanse bedrijven, uiterst beroerd.

Ik ben blij dat de discussie wordt gevoerd en dat iedereen heeft kunnen aangeven wat de ergernissen zijn wat betreft het laden bij de sc. Ik hoop dat we begrip voor elkaar kunnen opbrengen.

Ik ben het er helemaal mee eens dat de communicatie bij Tesla te wensen overlaat. Ik vind dat ze met een officiële verklaring moeten komen wat betreft het laden bij de sc en hoe ze het capaciteitsprobleem kunnen oplossen zodat ze de gehele Tesla familie kunnen geruststellen. Een mooie oplossing zou zijn dat ze een sc netwerk plaatsen rondom de luchthaven waar wij zelfs tegen betaling, want wij zijn de beroerdste niet om ons portemonnee te trekken, gebruik van kunnen maken. Dan kan ik garanderen dat het probleem is opgelost.

Wij rijden nu een half jaar in de Tesla. In die half jaar hebben wij tienduizenden klanten vervoerd die tig vragen hadden over de auto. Elke klant hebben wij zodanig van informatie voorzien dat ze enthousiast zijn over de auto en sommige hebben zelfs aangegeven de auto te willen aanschaffen na de ervaring in de Tesla taxi. Wij zijn dus een heuse marketingmachine voor Tesla. Hier krijgen wij helemaal niks voor terug. Nu is het tijd dat tesla een gebaar maakt, het probleem oplost en met een officiële verklaring komt.

- - - Updated - - -

U heeft het over korting. Kunt u mij aangeven waar wij korting op hebben gehad. De gehele vloot heeft €86.500 euro betaald voor de auto. Voordat u iets roept vind ik dat u dat met feiten moet onderbouwen. Tesla heeft ons beloofd dat het laadinfrastructuurnetwerk zou worden uitgebreid. Dit is meermalen ter sprake gekomen. Ik wil nou niet met modder gaan gooien maar Tesla heeft heel wat te wensen overgelaten als het gaat om de communicatie, aflevering en kwaliteit van de auto. Als je een belofte maakt naar de chauffeurs moet je dat waar maken. U bent niet bij die besprekingen geweest maar u trekt wel uw conclusie. Vind ik persoonlijk niet zo netjes.
 
Mijn vraag blijkt genegeerd te worden maar hij blijft staan, hoe deden de Taxi's het dan voordat de SUC erwas? De Taxi reed ook vervoerde vele tienduizenden mensen en dat allemaal zonder SUC. waarom kunnen ze nu niet meer zonder dan?
Is die vraag zo belangrijk? Klinkt meer alsof: "Jullie konden zonder, dus waarom laden jullie daar?"

Wellicht voorheen met 22kW laden. Maar ik kan heel goed begrijpen dat je Taxi een héél stuk werkbaarder is wanneer je kan snelladen.

Niet om de Taxi's weg te jagen bij de SuC, maar een nuttige toevoeging kan wellicht een 2-tal CHAdeMO laders zijn + adapter? Dan kunnen de Taxi's ook bij Schiphol laden met 44kW. Gewoon als toevoeging op het SuC netwerk.
 
Eens: als je inschrijft op een aanbesteding weet je waar je instapt. En leg je vervolgens de afspraken met Tesla ook netjes vast, dus als er infra is beloofd kun je ze daar op aanspreken. Zo niet, dan niet.

Idee: Waarom stapt FastNed niet in dit gat, met een Chademo station op Schiphol en unlimited laden aanbieden?

Idee 2: City & Schiphol valet: Laten we kijken naar mogelijkheden! Gebruik de capaciteit van aanwezige taxi's om van en naar Schiphol long-term en de stad voor een paar uur om Tesla rijders services te verkopen, laden, wegzetten etc. Je Tesla is in goede handen bij professionele chauffeurs die m kennen!

Kleine kanttekening: als de korting niet van Tesla komt (hoeveel korting moet je immers geven als je de enige aanbieder bent die conform bestek kan leveren) dan zit er in elk geval nog 10K van de gemeente Amsterdam op. 5K voor gewone bedrijven.