Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Aanstaande vrijdag ga ik met de Model 3 naar Condrieu in Frankrijk (klein stukje onder Lyon). Abetterrouteplanner geeft aan dat ik dan het beste bij de volgende Superchargers kan chargen. Zijn er nog tips mbt deze Superchargers?
- Nivelles-sud, Belgie
- Aire de Reims-Champagne-sud, Frankrijk
- Aire de Chateauvillain - Val Marnay, Frankrijk
- Macon, Frankrijk (eigenlijk Beaune, maar die sla ik over vanwege de ligging in het centrum)
 
Over paar weken richting Frankrijk Met de M3.
Met abetterrote route gemaakt.
A Better Routeplanner
Ziet er goed uit.
Verwacht dat ik iets minder hoeft te laden maar ga wel voor zekerheid. Op de plaats van bestemming ben ik afhankelijk van een 8A aansluiting. Supermarkt is 15km verder om de reden op de laatste punt wat extra laden.
7A931AB9-1733-4419-ACE8-CF99E326CA36.jpeg
 
Die laatste zou ik juist Beaune doen. Weet niet welk tijdstip je in Macon bent, maar daar is verder niks als het restaurant dicht is.
Oke, thanks voor de tip! Ik heb ook even gekeken welke gunstiger is qua totaal hoeveelheid kilometers, oftewel hoe ik moet omrijden voor de een of voor de ander. Beaune komt er dan toch net iets gunstiger uit, scheelt misschien 1 of 2 kilometer. Ik ga denk ik gewoon langs Beaune.

Alhoewel het mij ook fantastisch lijkt om die geiten te zien in Macon. Als dat geen toeristische trekpleister is weet ik het ook niet meer...

Dank voor de reacties!
 
Oke, thanks voor de tip! Ik heb ook even gekeken welke gunstiger is qua totaal hoeveelheid kilometers, oftewel hoe ik moet omrijden voor de een of voor de ander. Beaune komt er dan toch net iets gunstiger uit, scheelt misschien 1 of 2 kilometer. Ik ga denk ik gewoon langs Beaune.

Alhoewel het mij ook fantastisch lijkt om die geiten te zien in Macon. Als dat geen toeristische trekpleister is weet ik het ook niet meer...

Dank voor de reacties!
Beaune kun je effe het oude centrum in en eventueel lunch doen. 10 min wandelen
 
  • Like
Reactions: MrRvdH
Over paar weken richting Frankrijk Met de M3.
Met abetterrote route gemaakt.
A Better Routeplanner
Ziet er goed uit.
Verwacht dat ik iets minder hoeft te laden maar ga wel voor zekerheid. Op de plaats van bestemming ben ik afhankelijk van een 8A aansluiting. Supermarkt is 15km verder om de reden op de laatste punt wat extra laden.
View attachment 421058

We passeren ook langs Limoges dit jaar en er is pas een nieuwe SuC open in Limoges zelf, in de lokale Novotel. Niet noodzakelijk voor ons maar welkom om onze laad stop flexibeler te maken.
Herinner me nog in 2015 dat rijden door Frankrijk betekende unieke verplichte laad stops.
Nu is er bijna overvloed aan keuze :)
 
We passeren ook langs Limoges dit jaar en er is pas een nieuwe SuC open in Limoges zelf, in de lokale Novotel. Niet noodzakelijk voor ons maar welkom om onze laad stop flexibeler te maken.
Herinner me nog in 2015 dat rijden door Frankrijk betekende unieke verplichte laad stops.
Nu is er bijna overvloed aan keuze :)
Dat is mooi die Limoges is dus klaar.
In Limoges zijn wat oplaadpunten maar is even zoeken. bij paar supermarkten en in parkeergarages.
 
Charleville-Mézières is goed te doen. Vanuit Reims word je de laatste km’s door een dorpje heen geleid. Deze SuC lokatie heeft 8 stalls met dubbele stekkers, conform de laatste updates en upgrades. Kwamen hier aan met een van soc iets van 26% en er werd meteen 117kW door de stekker de accu in gejaagd. Het is verder vrij rustig. De Ibis is prima voor een bakkie thee of koffie.

91516D66-0368-47A0-804F-FE17E19C38C1.jpeg
A94E8DCE-879D-4E40-B488-2ABABA24A850.jpeg
13AC7E65-8A14-4DC0-AD79-BB861DEE789C.jpeg
 
Graag gedaan :)

Oh BTW, verder is er in het dorp geen ene donder te beleven. Er is wel iets van een shopping center maar dat is best een eindje lopen (tenzij je een vouwfiets in de frunk hebt liggen, is het misschien nog wel te doen).
Die emmer thee kostte maar €2,50 ;)