Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Zeg je nu dat de Boring company maar 30 belooft?

Nou, tussen de regels door bedoel ik het steeds weer terugkerende gesteggel.
Hendrik noemde niet voor niets het half volle en half lege glas.
Beiden geven plezier als het erop aankomt, het is meer de optiek die je zelf kiest.

Gebeurt er na 100 jaar eindelijk iets dat (om te beginnen) de hele autowereld op zijn kop zet en waar wij dagelijks van mogen (niets moet) genieten. Het resultaat van de lat onwaarschijnlijk hoog leggen en het doel grotendeels ook halen. Failures included.
En dan kunnen wij niet loskomen van gewoontes uit de vorige eeuw, waardoor het bedrijfsleven inmiddels al een tijdje door in een soort van kramp zit.

Let it go! zou ik zeggen. Misschien heeft men hier nog iets aan. Wat maken wat hobbeltjes dan uit.


"Failure is an option here. If things are not failing, you are not innovating enough."

50 Innovation and Success Quotes from SpaceX Founder Elon Musk
 
  • Like
Reactions: Phil V
Dit is duidelijk een forum van onvoorwaardelijke Elon-aanbidders.

Ik heb bewondering voor die man, maar wens het hoofd koel te houden. En ik blijf dus kritisch...
Die verzoenende weg was ik toch ook opgegaan toen ik toegaf dat "wij" (de early adopters en nee, U, @guyG zonder slechte bedoelingen niet noodzakelijk hierbij meegerekend) hierin waarschijnlijk toegeeflijker zijn dan de grote massa die nu de showroom binnenstapt?
Waarmee ik inderdaad wil zeggen dat "wij" (Elon-aanbidders) inderdaad al gemakkelijker iets door de vingers kunnen zien. Natuurlijk mede door het feit dat sommigen van ons al 6 à 7jaar met Tesla "bezig" zijn en dus ook de Early-days hebben meegemaakt. En ja toegegeven, de Nederlanders hebben ook jarenlang blijven zagen tot zijn eindelijk een SuC hadden in het midden van hun kleine land. (zijnde Apeldoorn)

Alé soit, hopelijk geraak je toch straks aan je feestdis zonder SuC-Kortrijk.

Dit is duidelijk een forum van onvoorwaardelijke Elon-aanbidders.
Ik heb bewondering voor die man, maar wens het hoofd koel te houden. En ik blijf dus kritisch...
Denk je dat je op een doorsnee Porsche-forum geen Ferdinand- of Mercedes-forum geen Dieter/snor/Zetsche-aanbidders tegenkomt?

Ik aanbid liever iemand die het goed voor heeft met de planeet en mijn kinderen dan iemand die het goed voorheeft met z'n winstcijfers... (lees sjoemelsoftware vs. investeren in Model3, Solarcity, Powerwall/pack, noodstroomvoorziening op Haiti, SuC's, Semi,... ten koste van kortstondig winstbejag)

So, @E. Bear please thake Snoopy with you on your next roadtrip, so he can see the rest of Europe at SuC-speed and stop complaining about one tiny missing SuC in the West of Flanders. :rolleyes:

I rest my case.
 
Liever iemand die 100 belooft en 80 waarmaakt dan de correcte die 30 belooft en dat uiteindelijk waarmaakt. (Boring)

Ook een manier om er voor te zorgen dat zijn team blijft werken aan oplossingen om het binnen de door hem gestelde tijd te halen.
En als we er rekening mee houden dat er inmiddels ook EST bestaat (Elon Standard Time).... en dat we dat ook interpreteren als: dit is het doel en we doen er alles aan om dat te halen... dan weten we ook dat het soms niet lukt... en vaak verbazingwekkend wel. Maar dat valt ons dan weer wat minder op....
 
Uiteraard ben ik het met de woordkeuze grondig oneens.
-> Namen - SucNijvel is 52km.
-> Er is ook zo iets als een openbare laadpaal.
View attachment 270107

"Broodnodig" ontgaat mij dan ook helemaal.
dag dirk,

Broodnodig is waarschijnlijk overdreven maar handig en gewenst is die zeker, aan de splitsing tussen de E411 en E42 zou ideaal zijn.

rij je rond het jacht seizoen richting Bouillon met een 70D dan weet je wat ik bedoel.

-> Iedere ondernemer in België die iets wil bouwen, is afhankelijk van vergunningen en netbeheerders. En zoals we weten, is België wat dat betreft een hel. De overheden zelf slagen er al lang niet meer in eender welk project nog fatsoenlijk af te ronden. Bijna 20 jaar zijn ze aan het het praten over de ring rond Antwerpen. Resultaat voor de advokaten en studiebureau's is geweldig - maar wij staan nog steeds in de file én zijn een bom geld kwijt. Om over het Eurostadion nog te zwijgen.

wat het eurostadion hier komt doen is me een raadsel, een veel te groot project > 500.000 vierkante meter op een plaats waar er omwille van mobiliteit maar 70.000 was voorzien lijkt me het protest hiertegen zeer logisch. Het Eurostadion is geen voetbal stadion maar een gigantisch vastgoedproject, maar swat.

-> Er zijn dit jaar (dat nog niet ten einde is :) ) 103 nieuwe supercharger locaties in Europa bijgekomen. Om nog te zwijgen over alle uitbreidingen van bestaande locaties.
11 nieuwe in België en Nederland.
We kunnen natuurlijk blijven janken over die éne die dicht gegaan is wegens overmacht - of die "ene" die op de verkeerde plaats is gebouwd.

ik heb daar niks over gezegd en heb niet liggen janken enkel dat rond Namen goed zou zijn, Verviers heeft me ook een paar keer serieus geholpen.

-> Tesla MOET helemaal géén superchargers te bouwen. Gelukkig is het hun politiek en visie om dat wel te doen.
Mijn visie is dat we dankbaar moet zijn voor iedere supercharger erbij, in plaats van te mekkeren dat die op de "verkeerde" plaats staat.

inderdaad dat ben ik ook, ik denk dat Tesla als ze dit niet hadden gedaan niet zo ver hadden geraakt een uniek selling point, velen van ons hier op het forum hadden nooit een elektrische auto gekocht zonder nodige infrastructuur, de heel moedige early adopters nagelaten
 
dag dirk,
Broodnodig is waarschijnlijk overdreven maar handig en gewenst is die zeker, aan de splitsing tussen de E411 en E42 zou ideaal zijn.
rij je rond het jacht seizoen richting Bouillon met een 70D dan weet je wat ik bedoel.

Makkelijk, handig, welkom, nuttig - 100% akkoord ! Er is daar inderdaad een 'gat' - dat zal zeker wel opgevuld raken.
Maar onbereikbaar is het vandaag toch niet.

wat het eurostadion hier komt doen is me een raadsel, een veel te groot project > 500.000 vierkante meter op een plaats waar er omwille van mobiliteit maar 70.000 was voorzien lijkt me het protest hiertegen zeer logisch. Het Eurostadion is geen voetbal stadion maar een gigantisch vastgoedproject, maar swat.
wat ik hiermee probeerde aan te tonen is dat vergunningen krijgen in België een ramp is. Zo'n grote ramp dat zelfs de overheid haar eigen (zinnige of onzinnige) projecten niet meer kan uitvoeren.
Het kan jaren duren voor de verschillende vergunningen binnen zijn; en dan nog eens de mogelijke termijnen verlopen zijn waar binnen in beroep kan gegaan worden door één of andere dwarsligger - ikzelf heb verschillende malen het traject mogen doorlopen, en het is om te wenen. Jaren aan het lijntje gehouden met allerlei procedures en geschillen. Tientallen miljoenen investeringen én honderden banen bij betrokken, maar dat speelt echt geen rol.

Ook voor een supercharger moeten de vergunningen in orde zijn, het zal dus niet enkel aan Tesla liggen dat bvb Kortrijk en Brugge moeizaam verlopen.
(ps : ik ben best wel blij dat het geldverslindende stadion er niet komt - maar dat is weer persoonlijk opinie)


ik heb daar niks over gezegd en heb niet liggen janken enkel dat rond Namen goed zou zijn, Verviers heeft me ook een paar keer serieus geholpen.
ik wil graag verduidelijken dat mijn reactie algemeen is - er zijn meerdere posts in diverse topics waar het gaat over 'ik wil een supercharger in mijn achtertuin, op mijn vakantieroute, op mijn woon-werk route'. En broodnodig leek mij er dan over.;)
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
6B6705AE-C03A-43A8-A1AD-437A260EC71D.jpeg
Mij hoor je niet meer klagen :D

Het wordt stilaan heel leuk om in België rond te rijden, met dank aan Tesla, Q8, Luminus, Lidl en niet te vergeten: Tomtom! Volledig klaar voor het nieuwe jaar! :)
 
  • Like
Reactions: S-19910 and FVO
Vandaag twee keer in Kortrijk gestaan. Twee stalls open met 55kW. Tijdens mijn eerste bezoek stond er een S meer dan anderhalf uur onbemand (duidelijk een bioscoopganger) zodat ik eerst zelf drie kwartier mocht wachten tot de tweede stall vrij kwam. Zijn laadfiche brandde niet eens.

Ondertussen zag ik duidelijk waarom/hoe zo gretig op de Tesla parkingspots wordt geparkeerd : de McDo was vanavond dicht dus (enkel de Drive-In was open op oudejaaravond) dus daaraan lag het niet. Het zijn de bioscoopgangers die het vertikken de betaalparking ernaast te nemen voor 3 euro en zich op de McDo/Tesla parking komen zetten. Als eerst de McDo spots vol staan pakken ze gewoon ook de Tesla spots. Hopelijk verven ze bij heropening deze Tesla vakken knalrood of het zal er weer fake excuses van domme blondjes met leesproblemen regenen.
 
  • Like
Reactions: FVO
Niet akkoord. Als je een belofte als verkoopargument gebruikt, moet je dat ook waarmaken. Correctheid is dit. En klantenretentie ...

Zo is dat. Voordat ik mijn Model S kocht in dec 2015, is er voldoende belofte gemaakt over het uitbreiden van het supercharger netwerk. Dat heeft me over de streep getrokken.

Dat is inderdaad iets waar "wij" als early adopters misschien toegeeflijker tegenover staan dan de "massa" die nu redelijk onwetend de showroom binnestapt.

Voor m'n Tesla Roadster verwacht ik niets meer van Tesla. Die werd gekocht in een vorig tijdperk en daar werden geen beloftes gemaakt. Zo denken ze er zelf ook over, anders hadden we wel de destination chargers mogen gebruiken.

Het klopt wel dat early Model S adopters hier (soms) een éénrichtingsvisie hebben. Waarschijnlijk allemaal long TSLA? ;-)
 
Zo is dat. Voordat ik mijn Model S kocht in dec 2015, is er voldoende belofte gemaakt over het uitbreiden van het supercharger netwerk.

Toch echt vervelend dat er sinds dec 2015 géén enkele supercharger is bijgekomen.
Foei, Tesla.


Het klopt wel dat early Model S adopters hier (soms) een éénrichtingsvisie hebben. Waarschijnlijk allemaal long TSLA? ;-)
Het zal misschien een schok zijn, maar ik heb bij verschillende gelegenheden puts gekocht op tsla.
De schok was telkens voor mijn portefeuille, want op ieder put contract heb ik geld verloren.
:(
 
  • Funny
  • Like
Reactions: gelden and FVO