Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
komt dat omdat je vaak aan de Suc hangt ? zoals Björn Nyland had ondervonden ?
Zou pas na 300 beurten zijn. Is bij mij zeker niet het geval.
Schijnt aan het type batterij te liggen. Om de degradatie te beperken. Heb na 18 maanden - 60000km nog ‘slechts’ 93-94% range over. Ben de slechtste leerling van de klas als ik de google sheet mag geloven die hier circuleert. Toch als ik de leeftijd/km in rekening neem. Nu wel al zo’n 6 maand stabiel. Gemeld bij Tesla en ze houden het in de gaten. Heb nog 6,5 jaar garantie ;-).

Was een demowagen van 3 maand en met 4000km toen ik hem kocht. Weet niet wat ze voor mijn tijd gedaan hebben.
De 93kW blijft wel langer aangehouden dan jullie 115kW. Maakt dus op de laadtijd niet zo veel uit.
 
Ter info, ALLE geplande SUC’s in België, vroeger vermeld als « Binnenkort - target opening by the end of 2017 » hebben nu een label « ... by the end of 2018 » gekregen...

Toch een beetje grof, vind ik.
 

Attachments

  • 0F001447-D67B-4125-8C94-E4BDD9FE82D2.jpeg
    0F001447-D67B-4125-8C94-E4BDD9FE82D2.jpeg
    29.1 KB · Views: 40
Ter info, ALLE geplande SUC’s in België, vroeger vermeld als « Binnenkort - target opening by the end of 2017 » hebben nu een label « ... by the end of 2018 » gekregen...

Toch een beetje grof, vind ik.
Grr namen is broodnodig

Uiteraard ben ik het met de woordkeuze grondig oneens.
-> Namen - SucNijvel is 52km.
-> Er is ook zo iets als een openbare laadpaal.
upload_2017-12-31_9-2-31.png


"Broodnodig" ontgaat mij dan ook helemaal.

-> Iedere ondernemer in België die iets wil bouwen, is afhankelijk van vergunningen en netbeheerders. En zoals we weten, is België wat dat betreft een hel. De overheden zelf slagen er al lang niet meer in eender welk project nog fatsoenlijk af te ronden. Bijna 20 jaar zijn ze aan het het praten over de ring rond Antwerpen. Resultaat voor de advokaten en studiebureau's is geweldig - maar wij staan nog steeds in de file én zijn een bom geld kwijt. Om over het Eurostadion nog te zwijgen.

-> Er zijn dit jaar (dat nog niet ten einde is :) ) 103 nieuwe supercharger locaties in Europa bijgekomen. Om nog te zwijgen over alle uitbreidingen van bestaande locaties.
11 nieuwe in België en Nederland.
We kunnen natuurlijk blijven janken over die éne die dicht gegaan is wegens overmacht - of die "ene" die op de verkeerde plaats is gebouwd.


-> Tesla MOET helemaal géén superchargers te bouwen. Gelukkig is het hun politiek en visie om dat wel te doen.
Mijn visie is dat we dankbaar moet zijn voor iedere supercharger erbij, in plaats van te mekkeren dat die op de "verkeerde" plaats staat.


Het nieuwe jaar komt eraan. Zullen we voortaan het "janken over Supercharger-locaties" in een nieuw, apart draadje houden ? ;)
 
Last edited:
Uiteraard ben ik het met de woordkeuze grondig oneens.
-> Namen - SucNijvel is 52km.
-> Er is ook zo iets als een openbare laadpaal.
View attachment 270107

"Broodnodig" ontgaat mij dan ook helemaal.

-> Iedere ondernemer in België die iets wil bouwen, is afhankelijk van vergunningen en netbeheerders. En zoals we weten, is België wat dat betreft een hel. De overheden zelf slagen er al lang niet meer in eender welk project nog fatsoenlijk af te ronden. Bijna 20 jaar zijn ze aan het het praten over de ring rond Antwerpen. Resultaat voor de advokaten en studiebureau's is geweldig - maar wij staan nog steeds in de file én zijn een bom geld kwijt. Om over het Eurostadion nog te zwijgen.

-> Er zijn dit jaar (dat nog niet ten einde is :) ) 103 nieuwe supercharger locaties in Europa bijgekomen. Om nog te zwijgen over alle uitbreidingen van bestaande locaties.
11 nieuwe in België en Nederland.
We kunnen natuurlijk blijven janken over die éne die dicht gegaan is wegens overmacht - of die "ene" die op de verkeerde plaats is gebouwd.


-> Tesla MOET helemaal géén superchargers te bouwen. Gelukkig is het hun politiek en visie om dat wel te doen.
Mijn visie is dat we dankbaar moet zijn voor iedere supercharger erbij, in plaats van te mekkeren dat die op de "verkeerde" plaats staat.


Het nieuwe jaar komt eraan. Zullen we voortaan het "janken over Supercharger-locaties" in een nieuw, apart draadje houden ? ;)

Helemaal mee eens! En heeft men dan nog niet door dat gewoon alles wat over de jaarwisseling is getild op eind 2018 is gezet? En dat de praktijk betekent dat deze in feite elk moment kunnen komen? Dat er voorbeelden zijn van Superchargers die eind 2018 stonden en nu vrolijk in bedrijf zijn? Dat er zelfs nieuwe Superchargers opduiken die nergens op een kaart gestaan hebben maar waar zich kennelijk de kans voor deed om snel te bouwen? Dat het bestaan van ons netwerk is te danken aan een bedrijf dat een duidelijk visie heeft, dat heeft neergelegd in twee keer een masterplan en die lijn consequent aan het realiseren is? Dat alles gebeurt zonder dat er bij overheden of anderen om geld gebedeld moet worden waardoor er uiteraard invloed zou moeten worden vrijgegeven en het een rommeltje zou zijn geworden? Het gaat om het grote perspectief. 4 jaar geleden kon je maar beperkt reizen via Superchargers, nu is het onderweg laden voor ons niet eens meer iets om veel over na te denken en moet je verdraaid ver rijden om buiten Supercharger bereik te komen. Dirk zegt het goed en laten we het nieuwe jaar niet ingaan met focussen op wellicht enkele zaken die niet 100% gelukt zijn maar ook kijken naar wat er voor 120% gelukt is.
 
Voor Tesla rijders waarbij het glas vaker half leeg dan half vol is zou Tesla er goed aan doen het woord “eind” te verwijderen:rolleyes:.

Gepland staat voor planning, da’s een streven geen vaststaand feit. Planningen hebben de eigenschap te wijzigen.

Everybody happy again:).

Drink vanavond vooral een vol glas op al het moois dat wij, ik in iedergeval, dankzij Tesla hebben mee mogen maken. Ik geniet, zelfs van een glas dat al half leeg is;).
 
Ik denk dat er qua locatie bijna geen gaten meer zijn. Je geraakt zowat overal in Europa én terug. Hebben @S-19910 en @Xfrank nog maar eens bewezen.
Alleen vanwege de (toekomstige) bezetting moet er verder uitgebreid worden. Dat er dan ‘en passant’ een nieuwe gunstige locatie aangeboord wordt, is mooi meegenomen, maar niet echt een must.