Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Er doen veel politiek-communautair geïnspireerde peptalks de ronde in alle lagen van het medialandschap, maar ik heb 12 jaar gewerkt in een (zeer bekend) groot Waals bedrijf en hoewel ik in hart en nieren een echte trotse West-Vlaming ben zal ik blijven herhalen dat er echt niet veel verschillen zijn. Okee, ze werken misschien wel niet zó gedreven als de doorsnee echte trotse West-Vlaming maar we kunnen toch echt wel heel wat leren van hun beleefdheid en wederzijds respect op de werkvloer.
Dus ja, steekpenningen om dingen op de werf op tijd te doen draaien lijkt me dan toch iets vreemd klinken.
By the way, versta me niet verkeerd, België bestaat niet.
FC België, gesupporterd met drie-kleur vlaggen met het logo van Jupiler in de periode van het WK tot we eruit gebonjourd worden, wél.
Bij de velokoers staan we liever te zwaaien met de Vlaamse Leeuw. (Voorlopig nog niet leverbaar met het logo van Jupiler, voor het verhoogde hype-effect. Wellicht matchen de kleuren niet of zoiets.)

Sorry, is wel heel off-topic, ik stop er hier dan ook mee !
 
Nog even een kwartiertje met Sandra Zeeuw van der Laan (directrice) staan kletsen. Heel aardige vrouw. Ze vertelde oa. over Nederlanders die dan boos worden omdat ze niet binnen 5 minuten na hun bestelling een schnitzel voor hun neus hebben staan zodat ze die naar binnen kunnen schuiven :eek:.
Mja, ik snap het enigzins wel. Als je bij een SuC staat wil je toch door kunnen gaan zodra de auto vol is en niet pas zodra het eten er is en op is? Een SuC is voor mij doorreis en daarom ben ik persoonlijk niet zo blij met de locaties bij vd Valk, want daar zou ik eerder een DeC verwachten.

In Duitsland op de Autohof is wat mij betreft een stuk fijner. Snel aanbod van eten en drinken en vaak nog meer keuze.
 
Duitsland met superchargers aan Autohofs is inderdaad ideaal. In GB heb je ook superchargers echt op de snelweg met meerdere snelwegrestaurants en dat is ook ideaal. Bij een VdV ben je bijna verplicht om in de wagen te blijven zitten, of in de bar een koffie te drinken, als je om tijd verlegen bent. VdV Eindhoven heeft achter het onthaal nog een snackbar waar je voor een snelle hap terecht kan.
 
Mja, ik snap het enigzins wel. Als je bij een SuC staat wil je toch door kunnen gaan zodra de auto vol is en niet pas zodra het eten er is en op is? Een SuC is voor mij doorreis en daarom ben ik persoonlijk niet zo blij met de locaties bij vd Valk, want daar zou ik eerder een DeC verwachten.

In Duitsland op de Autohof is wat mij betreft een stuk fijner. Snel aanbod van eten en drinken en vaak nog meer keuze.
Dit ging niet eens over Tesla rijders. Ze had het over de standaard Hollandse Van der Vlak klant. Die is gewend snek veel goedkoop eten voor zijn neus te krijgen en is vervolgens verontwaardigd dat in Zuid-Belgique de normen helemaal anders zijn.
 
Dag iedereen, we gaan kajakken in Chiny. Vanuit het Pajottenland wordt dat met een volle batterij dus tot in Aarlen rijden, en even aan de SuC daar hangen. Dat je er gewoon iets kan eten meen ik al gelezen te hebben maar zou je in de buurt kunnen picknicken? Onze familiemomentjes zijn zo zeldzaam dat we even helemaal off-grid willen gaan vandaag en ook geen idee of onze Duitse herder wel welkom zou zijn. Zo "op restaurant" gaan daarmee is ook misschien not done. Maar mijn madam was vannacht tijdens haar wandeling verloren gelopen en ze is blijkbaar enkel dankzij de hond thuis geraakt dus we willen haar wel belonen :D:D

Nijvel wil ik omwille van het verleden liever vermijden.

Bedankt voor de feedback :)
 
Aarlen. What a view!
20180701_174119.jpg
 
Even voor de duidelijkheid: Is Aldhem locatie een grap omwille van jouw woonplaats in de buurt?
Of wordt dit echt de “Turnhout” Supercharger locatie?

een grapje. ;)

eerder een running gag, vroeger was dit mijn standaard antwoord op iedereen die een Suc vroeg in zijn achtertuin.
sommigen hadden de grap echt niet eens door; en reageerden als door een wesp gestoken:D

intussen is het aantal 'ik-wil-een-suc-in-mijn-achtertuin'-posts niet meer bij te houden:rolleyes:.

maar ik zal niet rouwig zijn als er eentje bij de Aldhem zou komen, is een mooie locatie.:p
 
SuC Kortrijk is geen vervelende plek om op wacht te staan :) . Die ene keer dat ik er was waren er al een aantal plekken ge-ICE’d, dus denk dat het wel een structureel probleem daar is (businessparkvolk uit de buurt die daar komen eten). Goed initiatief, misschien een ideetje omdat ook bij een aantal VdV’s in NL te doen.
 
een grapje. ;)

eerder een running gag, vroeger was dit mijn standaard antwoord op iedereen die een Suc vroeg in zijn achtertuin.
sommigen hadden de grap echt niet eens door; en reageerden als door een wesp gestoken:D

intussen is het aantal 'ik-wil-een-suc-in-mijn-achtertuin'-posts niet meer bij te houden:rolleyes:.

maar ik zal niet rouwig zijn als er eentje bij de Aldhem zou komen, is een mooie locatie.:p
Het aantal posts van "ik-HEB-een-SuC-in-mijn-achtertuin" zal ik dan voor mijn rekening nemen... :D
(Ja, ook na onze verhuis volgt Tesla mij gedwee met een SuC in Manhay)
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: S-19910
Ja, maar zet dat in Kortrijk en binnen de kortste keren “verdwijnen” die, zijnde over de denkbeeldige haag of zijnde als souvenir van de haastige snelparkeerder.
Ik zie meer heil in het knalrood schilderen van de asfaltlaag met witte T, of iets anders dat de gefakete denkbeeldige twijfel van de ICE-rijders wegneemt. Volgens mij zaaien ook die blauwe “Parking 30 minuten” bordjes veel te veel interpretatie.
Het spijtige is dat, als we menig ICE foutparkeerder dan ook aanspreken, we gezien worden als een zooitje dikkenekken en niet als chauffeurs die graag ook naar huis willen maar dat niet kunnen met een lege batterij.
Ik word dan ook vrij mondig en hoef dan maar nonchalant te bluffen dat één telefoontje tijdens hun afwezigheid volstaat voor een lange wandeling en hun wagen wordt dan toch nog vrijwillig verplaatst. Maar ik blijf de nodige discussie jammer en bijzonder overbodig vinden.