Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
zou het kunnen dat de code enkel getoond wordt als je met de auto vlak in de buurt van zo een bent? Want ik zie nu nergens bij een SuC een code staan.

PS waarom lost men dan zo ook niet probleem op van de SuC in Hamburg?
als ik het overzicht van superchargers in de navi toon, zie ik bij de 'champagne' supercharger een code in beeld (dus al in het overzicht, zonder aan te klikken). Jij niet?
 
Mooie hangplek voor de gefortuneerden...

Ik las eerder al een creatief idee om in dergelijke situaties een elektrisch hek met frequent wijzigende pincode te plaatsen en deze code in de superchargerlocatie in het nav-scherm te plaatsen.
(Wel jammer als je dan geen nav hebt. Geen idee hoe je dan die supercharger vindt, trouwens.)
Zou mooi zijn als het met de HomeLink werkte.
 
IMG_2566.jpg
deze dus
 
daarnet even om en weer naar de Holiday inn express in Gent gereden.
Ideale ligging. vlak bij kruising E40 en E17. ruime parking.
gans de parking afgelopen en op de plaats die naar mijn gevoel het meest geschikt leek. (onmiddelijk bij de ingang van de parking en het verste weg van de inkom van het hotel. en 8 plaatsen breed) stond daar "toevallig" een vrij recentelijk gespoten maat op de grond.
Is dit het allereerste teken van een SuC of is dit wishful thinking?
de slagbomen aan de ingang van de parking moeten dan wel weg of verplaatst worden.
holiday inn.jpg
holiday inn1.jpg

wie kan dit verder opvolgen? Patrick?
 
Gisteren in Nijvel geladen maar dat was niet van een leien dakkie. Eerst op de B plek (omdat A bezet was) niet meer dan ca 60 km/u - even Tilburg gebeld die dat normaal vonden zolang A nog vol bezig was. Toen A klaar was kreeg B een foutmelding en stopte de mijne- kreeg een melding op de iphone (nieuwe firmware !). Toen herstarten niet lukte naar de A positie geschoven en daar kreeg ik nog meer nare meldingen zoals car cannot be started - maar na een reboot gewoon goed geladen en doorgereden naar Luxemburg. Vandaag voor de terugweg maar gewoon naar Oosterhout - direct 400 km /u !

Neuterprobleem ?
 
Gisteren in Nijvel geladen maar dat was niet van een leien dakkie. Eerst op de B plek (omdat A bezet was) niet meer dan ca 60 km/u - even Tilburg gebeld die dat normaal vonden zolang A nog vol bezig was. Toen A klaar was kreeg B een foutmelding en stopte de mijne- kreeg een melding op de iphone (nieuwe firmware !). Toen herstarten niet lukte naar de A positie geschoven en daar kreeg ik nog meer nare meldingen zoals car cannot be started - maar na een reboot gewoon goed geladen en doorgereden naar Luxemburg. Vandaag voor de terugweg maar gewoon naar Oosterhout - direct 400 km /u !

Neuterprobleem ?

Ik heb vrijdagnacht ook in Nijvel moeten laden terwijl er al iemand stond. Het begon aan 22kW, maar liep na een tijdje op naar 48kW. Toen maar gestopt met laden als ik genoeg had om rustig thuis te komen. Het komt gewoon door die tijdelijke setup dat de energie 'voorlopig' gedeeld moet worden over de 2 SuC's. Wel even rondgelopen op de parking en nog geen verdeelkast te bespeuren.
 
Ik heb vrijdagnacht ook in Nijvel moeten laden terwijl er al iemand stond. Het begon aan 22kW, maar liep na een tijdje op naar 48kW. Toen maar gestopt met laden als ik genoeg had om rustig thuis te komen. Het komt gewoon door die tijdelijke setup dat de energie 'voorlopig' gedeeld moet worden over de 2 SuC's. Wel even rondgelopen op de parking en nog geen verdeelkast te bespeuren.

Toch is dit in feite niet anders dan in Oosterhout. Daar staan 8 stalls en 4 laders (die witte kastjes die lijken op een oostenrijkse verkeersradar. In Nijvels staat deze tussen de twee stalls in) en wordt de stroom verdeeld. Daar heb je de keus om als 1a bezet is een ander nummer te kiezen want als A1 volop laadt krijg je bij A2 ook in het begin maar 26 kW. Dat heb ik aangelopen week ook meegemaakt en als het druk is dan is dat best vervelend want je bent veel meer tijd kwijt. Nu is het zelden druk en mijd ik tijden tussen 16.00 en 17.00 uur.

Met de opzet van gedeelde laders blijf je houden dat de 106 (115 of 135) kW verdeeld moet worden over twee auto's. Dat is nog hoogst zelden een probleem, wel bij de enkele (tijdelijke) stations waar je niet kunt kiezen, maar zal wel aandachtspuntje blijven.
 
Last edited:
Toch is dit in feite niet anders dan in Oosterhout. Daar staan 8 stalls en 4 laders (die witte kastjes die lijken op een oostenrijkse verkeersradar. In Nijvels staat deze tussen de twee stalls in) en wordt de stroom verdeeld. Daar heb je de keus om als 1a bezet is een ander nummer te kiezen want als A1 volop laadt krijg je bij A2 ook in het begin maar 26 kW. Dat heb ik aangelopen week ook meegemaakt en als het druk is dan is dat best vervelend want je bent veel meer tijd kwijt. Nu is het zelden druk en mijd ik tijden tussen 16.00 en 17.00 uur.

Met de opzet van gedeelde laders blijf je houden dat de 106 (115 of 135) kW verdeeld moet worden over twee auto's. Dat is nog hoogst zelden een probleem, wel bij de enkele (tijdelijke) stations waar je niet kunt kiezen, maar zal wel aandachtspuntje blijven.
Alleen is Nijvel gelimiteerd tot een totaalvermogen van ~66kW waar Oosterhout ~110kW per lader tot zijn beschikking heeft.
 
Op 31 augustus heb ik 99 kW gehaald in Nijvel en op 6 september 97 kW.
De beperking ligt er niet aan dat het een mobiele SuC is, want in Auxerre haalde ik meerdere keren 116 kW. Dus misschien is de stroomlevering in Nijvel inderdaad wel minder stabiel.
 
Gisteren in Nijvel geladen maar dat was niet van een leien dakkie. Eerst op de B plek (omdat A bezet was) niet meer dan ca 60 km/u - even Tilburg gebeld die dat normaal vonden zolang A nog vol bezig was. Toen A klaar was kreeg B een foutmelding en stopte de mijne- kreeg een melding op de iphone (nieuwe firmware !). Toen herstarten niet lukte naar de A positie geschoven en daar kreeg ik nog meer nare meldingen zoals car cannot be started - maar na een reboot gewoon goed geladen en doorgereden naar Luxemburg. Vandaag voor de terugweg maar gewoon naar Oosterhout - direct 400 km /u !

Neuterprobleem ?


Ik denk niet een neuter probleem.
Toen ik op de heenweg overdag laadde stond daar een Engelsman. Het laden ging toen vreselijk langzaam.
Ook nadat de Engelsman weg was bleef het langzaam, zelfs nadat ik had afgekoppeld en opnieuw ging laden.
Op de terugweg kwam ik na middernacht en ging het laden met zo'n 450km/u