Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Op omgevingsloket een aanvraag van Tesla voor een supercharter in Zaventem 16 laders.
Adres weiveldstraat 29
Een Weiveldstraat bestaat niet, maar op de Weiveldlaan 29 ligt een Brico, Leenbakker en AS Adventure.

Ietsje verder, op Weiveldlaan 19, ligt een Ikea, en nog ietsje verder ligt een Pizza Hut.

Allemaal bereikbaar via afrit 21 Sterrebeek van de E40 Brussel-Leuven.

1659206513365.png
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Stijntje and Paco
Liège is confirmed, 16 stalls next to the Cora on the Quick paking


Nog geen spoor van de supercharger, maar de signalisatie is wel al aangepast en leidt inderdaad naar de parking vlakbij de Quick.

B6AEEC49-C904-4107-A201-35B016097434_1_105_c.jpeg
 

Van der valk komt in Ham.

“We bieden heel wat faciliteiten op een schaal die we in de regio niet gewoon zijn. Zo voorzien we een restaurant voor 350 personen, een parking voor 300 wagens, een ondergrondse parking voor 90 voertuigen en komen er 48 zogenaamde ‘superchargers’ van Tesla.” In het hotel kunnen 75 mensen aan de slag. Voor de investering wordt 28 miljoen euro uitgetrokken.

Gaat dit de grootste worden van Benelux? 48 superchargers!
 

Van der valk komt in Ham.



Gaat dit de grootste worden van Benelux? 48 superchargers!
Zo, in een ander topic twijfelde ik nog of men in Ham een supercharger zou zetten, aangezien de Heusden supercharger 2 afritten verder ligt vlakbij een knooppunt. Mis gegokt :D

De nood is in dit rustige dorpje wel te begrijpen: Nike heeft hun Europese distributiecentrum in Laakdal uitgebreid naar het naburige Ham, en dat trekt dus ook mensen aan die een tijdelijke onderkomen nodig hebben.
 
Of dat zou wel eens het einde kunnen zijn van dat stukje braakliggend Heusden-Zolder...
Ham gaat in ieder geval een betere keuze zijn richting Antwerpen of richting Luik.
Moest Heusden-Zolder verdwijnen ga je wel een probleem hebben van Brussel - Aken.
Dus zie die niet zo snel verdwijnen eerlijk gezegd. Ze mogen Heusden-Zolder wel eens een upgrade geven.
Zijn nog max 120 kWh palen volgens mij en redelijk snel stall-pairing want is druk bezocht... Zeker in de weekends.
 
Of dat zou wel eens het einde kunnen zijn van dat stukje braakliggend Heusden-Zolder...
Zou ik niet denken. Heusden ligt beter op de route Brussel-Keulen dan Ham.

Eens de supercharger in Luik opent, zou die route wel wat meer verkeer krijgen.

Overschat ook niet het verkeer dat langs de E313 passeert. Dat is voornamelijk forenzen en vrachtwagens, weinig autoverkeer op lange afstand.
 
Zou Hasselt dit niet kunnen opvangen? Die is zowel van E313 als van de E314 bereikbaar. En anders Urmond - Machelen is maar 110km...
Hasselt is ook echt niet in de buurt van een snelweg.

Ik zie Heusden-Zolder echt niet op korte termijn verdwijnen. Ik zie Heusden-Zolder ook niet op korte termijn uitbreiden of aanpassen naar V3, maar verdwijnen is ook niet nodig. Heusden-Zolder neemt niet veel ruimte in en de truckstop mag er dan nogal basic uit zien, maar samen met de supermarkt vind ik het een handige stop. Handiger dan aan een VdV parkeren, waar je met moeite een espresso kan bestellen en opdrinken in de tijd dat je auto volgeladen wordt.
 
Benieuwd waar deze zal komen, ik neem aan dat de locatie op het kaartje niet klopt (gezien dit pal in het centrum is)
Hij staat er al niet meer op. LoL maar dat wordt per kwartaal geupdate ongeveer. Maar in omgevingsvergunning kan ik nog niets terug vinden 🤞. Beetje afwachten waar ze die gaan zetten, als die er komt inderdaad. Zal wel nabij industrie zijn, en niet in het centrum.
 
  • Like
Reactions: TheBlackMYP