Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Moet er een tekening bij ?

een tekening niet wel super chargers ;-) Idd ik vrees dat als het succes zo blijf aanhouden dat het echt wel druk gaat worden.

in Wallonië is er maar één in Nivelles
op de E411 tussen Namen en Luxemburg denk ik dat er ook nog één zou moeten komen bijvoorbeeld ter hoogte van Libramont.


Verder is het voornamelijk belangrijk dat ieder dorp een laadpaal "krijgt" zie het zoals vroeger de RTT (belgacom) telefoon cellen.
 
Zeker weten Egbert. In NL mag er nog wel ééntje of twee in het noorden bij, Noord Holland en richting Groningen en ook graag nog eentje in Wallonië richting Luxemburg en ééntje tussen Antwerpen en Brussel? Maar ja deze en andere wensen zijn hier al meerdere malen voorbij gekomen. Gelukkig komen er nog steeds bij:smile:
 
Oosterhout (8) + Zevenaar (8) + Zwolle (8) + Amsterdam (8) + Urmond (8) + Tilburg (2) + Eindhoven (8) = 7 locaties, 50 Stalls in Nederland (Rotterdam TBC)
Gent (8) + Aartselaar (8) = 2 locaties, 16 Stalls in Vlaanderen
Moet er een tekening bij ?

Nederland is 3x zo groot. Moet er een berekening bij :wink:

Belgen zijn toch van harte welkom in Nl ? Onze grenzen zijn (gelukkig) gewoon open -;)
Maw - dat nationale denken is toch een beetje uit de tijd...


:biggrin:

Mijn post was een reactie hierop :

om een of andere reden zat ik dik boven de 200Wh vandaag tegen 90km/u op de A12 richting Brussel na het superchargen in Aartselaar vandaag, ik kreeg het maar niet naar beneden. Airco stond niet erg hard op. en ben na een praatje met andere tesla rijders in Aarselaar 10m nadat de auto vol zat vertrokken, dus batterij was goed opgewarmd. van 7% naar 90% in 45min (70D).

Het was trouwens heel druk vandaag alle stalls waren bezet toen ik er aankwam waren er nog 2 vrij toen ik er 5min stond waren ze allemaal bezet en hebben er mensen moeten wachten.
Eén van de tesla rijders waarmee ik sprak ( die het forum volgt maar niet post) zei met dat dat ook vaak het geval is in Gent. De vraag is of dit niet zou kunnen worden opgevangen door de Navigatie, de Supercharger weet de charge limit van elke auto, en zou zo "makkelijk" kunnen schatten wanneer de auto vol is en dit kunnen aangeven op de kaart, ik ben waarschijnlijk niet de eerste die hier aan dacht.

Trouwens leuk om een praatje te doen met XFranks dochter ;-)


Voor mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit; ik kom wel thuis; ook al kan ik niet laden in Gent of Aartselaar.
Maar voor jullie, Nederlanders, wel ! Op weg van/naar het zuiden (Fr) of westen (UK).
Ik ben vooral blij met Oosterhout (van/naar NL) en Moers (vroeger Kamen, maar dan moest ik omrijden, van/naar D. Ruhrgebied).

Het is niet voor mij, het is voor HWS en Edi99.

Wat ben ik toch altruïstisch, dan verdient volgens mij een blikje.
:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:
 
Ik heb vorige week vrijdag een voorstel gedaan voor een SuC in de buurt van Neufchateau (E411 afrit 29 Virton - Habay) en kreeg dezelfde dag nog deze reactie :)


Thank you very much for your interest in Tesla and our Supercharger network.

Your request for a Supercharger in the area of Habay has received our careful attention and your suggestion has been forwarded to the Belgian Supercharger development team. We want to assure you that we are currently working hard in order to open new sites in the area in the next few months.

We stay at your disposal if you need further information,

Best regards,


Supercharger Team France Benelux
Tesla Paris Ouest | 5 Rue Olympe De Gouges | 92230 Gennevilliers | France

1
 
Ik heb vorige week vrijdag een voorstel gedaan voor een SuC in de buurt van Neufchateau (E411 afrit 29 Virton - Habay) en kreeg dezelfde dag nog deze reactie :)


Thank you very much for your interest in Tesla and our Supercharger network.

Your request for a Supercharger in the area of Habay has received our careful attention and your suggestion has been forwarded to the Belgian Supercharger development team. We want to assure you that we are currently working hard in order to open new sites in the area in the next few months.

We stay at your disposal if you need further information,

Best regards,


Supercharger Team France Benelux
Tesla Paris Ouest | 5 Rue Olympe De Gouges | 92230 Gennevilliers | France

1

ditto gisteren voor Namur en Liege


Thank you very much for your interest in our Supercharger network and for all your suggestions. Customer feedbacks are always very valuable for our team!

Your request for Superchargers in the area of Namur and Liege has received our careful attention and your suggestion has been forwarded to the Belgian Supercharger development team. Let us please assure you that we are working hard in order to open new Superchargers in the area in the next few months. Even though we cannot unfortunately communicate presently about the location and opening dates of the potential sites in the area, these locations are major hubs that we are currently developing.

Thank you as well for your suggestion concerning the navigation software. Our IT teams are currently developing many updates for the next versions of the software.

We hope to have answered your questions and stay at your disposal if you need further information,

Supercharger Team France Benelux
Tesla Paris Ouest | 5 Rue Olympe De Gouges | 92230 Gennevilliers | France
 
Het antwoord is al binnen en in het Nederlands (ik had mijn e-mail in het Engels geschreven omdat ik niet wist waar hij zou terechtkomen).

"We krijgen inderdaad 6 Tesla chargers en deze zullen gedurende de bouw al worden gerealiseerd. Het hotel krijgt naast 116 kamers en 1000m2 conferentie ruimte, 2 restaurants een a la carte en een brasserie en ook 2 barren. Genoeg keus denk ik om geregeld langs te komen. Onze familie hoopt u dan ook vanaf januari 2017 vaak te mogen ontvangen in Arlon."

We zullen dus nog een jaar geduld moeten oefenen maar het vooruitzicht is wel schitterend.
 
Het antwoord is al binnen en in het Nederlands (ik had mijn e-mail in het Engels geschreven omdat ik niet wist waar hij zou terechtkomen).

"We krijgen inderdaad 6 Tesla chargers en deze zullen gedurende de bouw al worden gerealiseerd. Het hotel krijgt naast 116 kamers en 1000m2 conferentie ruimte, 2 restaurants een a la carte en een brasserie en ook 2 barren. Genoeg keus denk ik om geregeld langs te komen. Onze familie hoopt u dan ook vanaf januari 2017 vaak te mogen ontvangen in Arlon."

We zullen dus nog een jaar geduld moeten oefenen maar het vooruitzicht is wel schitterend.

6 Tesla chargers.... Ik verbaas me een beetje over dat aantal, aangezien SuperChargers meestal (maar niet altijd) per 8 geplaatst worden. Of zouden ze misschien 22 kW laadpalen c.q. destination chargers bedoelen?

Ideale plek, overigens...
 
Het antwoord is al binnen en in het Nederlands (ik had mijn e-mail in het Engels geschreven omdat ik niet wist waar hij zou terechtkomen).

"We krijgen inderdaad 6 Tesla chargers en deze zullen gedurende de bouw al worden gerealiseerd. Het hotel krijgt naast 116 kamers en 1000m2 conferentie ruimte, 2 restaurants een a la carte en een brasserie en ook 2 barren. Genoeg keus denk ik om geregeld langs te komen. Onze familie hoopt u dan ook vanaf januari 2017 vaak te mogen ontvangen in Arlon."

We zullen dus nog een jaar geduld moeten oefenen maar het vooruitzicht is wel schitterend.


goed dat er daar een komt maar ik blijf erbij dat libramont of daar in de buurt interessanter had geweest om daguitstappen meer mogelijk te maken..

arlon is nogal dicht bij luxemburg stad