Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kreeg bij afhaling van mijn nieuwe Model S in Aartselaar donderdag hem mee met 60% volle batterij... Dat kon er blijkbaar niet meer van af. Al denk ik dat het eerder te maken had met wat onduidelijk communicatie over het afhaalmoment en zou bij een correcte afhaling de batterij wel vol zijn geweest.
 
Er moet me na gisterenavond iets van het hart.

Na het opepingsevent van de Store en Sec in St Martens Latem ging ik omdat ik anders met -4% range ging thuiskomen even super chargen in Gent. tenminste die even dat dacht ik...

Blijkt dat er daar aangekomen er van de 8 stalls 5 stalls bezet waren door mensen die hun S daar mooi hebben geparkeerd om naar de Match van AA Gent te gaan.

Dit KAN niet en is uiterst asociaal gedrag ik ga een brief sturen naar Tesla Motors daar moet worden opgetreden.

Super Chargers zijn bedoeld voor mensen die onderweg zijn.

Het resultaat hiervan trouwens is dat er 4 wagens voor me stonden te wachten / aan te schuiven

ander resultaat is dat ik een prettig gesprek heb gehad met een man uit het Brugse die sinds 28 december eigenaar was van een 70.

Ik hoop dat dit ons niet te wachten staat met de Model 3 ...

Had hetzelfde probleem in Gent.. stonden 8 wagens - slechts 2 aan het laden -
 
wat ik me eigenlijk af vraag. hoe weet iedereen hier hoeveel auto's er wel en hoeveel er niet aan het laden zijn?
Wanneer de eigenaar met zijn sleutel van de wagen weg gaat, gaan na een tijdje de groene leds uit en kan je niet zien of hij wel of niet aan het laden is.
Frank wachtenden zeiden met dat het altijd hetzelfde verhaal is tijdens matchen, mensen die ook op andere momenten dan matchen komen laden.
 
Ik geloof het best dat daar een probleem is tijdens de wedstrijden van AA Gent, maar je kan niet zeggen dat er x aantal auto's staan die NIET aan het laden zijn.
ze zullen wel allemaal geladen hebben - maar ik kwam net aan toen de wedstrijd blijkbaar afgelopen was - stond even te wachten op een vrije stall - toen kwamen de eigenaren af - koppelden af en reden onmiddellijk weg - maw. men stond er al geruime tijd - en hier gewoon alles bezet.
 
Er stond deze avond (rond 18u30) trouwens ook een MS geparkeerd aan een SuC te Aartselaar. Niemand in de buurt, SuC was zelfs niet aangesloten op de wagen.:mad:

Ik stond overigens eerst aan stal 2B maar geraakte niet boven de 70km/u. De A ging heftig op en neer van 10 tot 32A.
Mij verplaatst naar 3A en daar kon ik meteen laden aan + 550 km/u.
Heb SeC hiervan reeds verwittigd.
Ik vrees dat Tesla dit zelf als parkeerplaats gebruikt. Is mij ook al eerder opgevallen. Ben benieuwd naar de verklaring maar tot nog toe komt het op mij erg asociaal over.
 
Waarschijnlijk komen zulke problemen niet echt op de radar van het Amerikaanse management team en laat staan Elon Musk. In Amerika is de etiquette in het algemeen véél beter toegepast dan in Europa, en België moet daarin waarschijnlijk zowat de laagst scorende zijn. Ikke ikke en de rest kan stikken. En of ze bij Tesla dan een beperking willen invoeren van laadtijden met bijhorende boetes omdat wij Belgen de egoïstische laders zijn, ik denk het voorlopig niet!
 
Waarschijnlijk komen zulke problemen niet echt op de radar van het Amerikaanse management team en laat staan Elon Musk. In Amerika is de etiquette in het algemeen véél beter toegepast dan in Europa, en België moet daarin waarschijnlijk zowat de laagst scorende zijn. Ikke ikke en de rest kan stikken. En of ze bij Tesla dan een beperking willen invoeren van laadtijden met bijhorende boetes omdat wij Belgen de egoïstische laders zijn, ik denk het voorlopig niet!

niet alle Belgen over dezelfde kam scheren hé.;)
 
Waarschijnlijk komen zulke problemen niet echt op de radar van het Amerikaanse management team en laat staan Elon Musk. In Amerika is de etiquette in het algemeen véél beter toegepast dan in Europa, en België moet daarin waarschijnlijk zowat de laagst scorende zijn. Ikke ikke en de rest kan stikken. En of ze bij Tesla dan een beperking willen invoeren van laadtijden met bijhorende boetes omdat wij Belgen de egoïstische laders zijn, ik denk het voorlopig niet!

Lijkt me geen slecht plan om tijdens de aflevering van de wagen nog eens aan te halen. Ik denk dat vele mensen zich niet bewust zijn van asociale gedrag. Tot ze zelf eens in de situatie staan dat ze op doorreis zijn en aan een SuC komen die vol staat met met AA Gent fans.

Ik moet ook wel toegeven dat ik die SuC probeer te vermijden als AA Gent thuis speelt. Ik durf dan zelfs uit te wijken naar de Texaco in Drongen, waar je met een kaart van The Plugin Company gratis kan lurken aan de CHAdeMO. In mijn geval een dik half uurtje en ik geraak wel thuis. Maar dat is voor iedereen geen oplossing natuurlijk.