Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Gent en de voetbal: Ik meen me te herinneren dat je op de parking van de holiday inn express 2u gratis kan parkeren, en dat je daarna naar de balie moet om je ticket te valideren (en de bijbehorende kosten te betalen).
Nu duurt een macht 2 x 45 min. en een kwartier rust. en ik denk ook niet dat je in het overgebleven kwartuur tijd zowel binnen als buiten het stadion geraakt vanaf de SuC.
De SuC ladende voetbalkijkers zouden dus betaald moeten hebben (tenzij de slagbomen open stonden). Stond de parking vorige vrijdag voor de rest dan vol?
 
Ik heb een kaart van The Plugin Company (bij mijn eigen laadstation) gekregen. Daarmee kan ik aan al hun palen gratis laden (en kunnen alle andere klanten van hun bij mij gratis laden). Ik weet niet of het met andere kaarten ook werkt.
Zonder laadstation is deze laadpas van The Plugin Company ook afzonderlijk te verkrijgen, kostprijs 75 EUR excl. BTW, geldig voor een jaar
 
Vandaag melding gemaakt dat de kabel bij Supercharger Gent - Stal 4A los komt..

26421396205_4a039b3816_c.jpg

Na een week is er nog steeds niets gebeurd om dit op te lossen. Bij nazicht van de andere palen blijken er nog 3 hetzelfde probleem te vertonen/ontwikkelen..
 
Als Tesla na een waarschuwing voor blootliggende aders niet direct actie onderneemt, en dat lijkt hier inderdaad niet het geval, dan is het risico groot dat anderen ingrijpen. Gaat wel om heel serieuze spanning en stroomsterkte.
Apple kabels? Alles is toch al lang draadloos. Ik heb iCentre in 2007 verkocht aan Antea. Die hebben er een rotzooi van gemaakt en zijn met 34 miljoen schuld na 5 jaar roemloos ten onder gegaan. Overigens niet zonder de eigen zakken eerst goed gevuld te hebben.
Private equity, bah.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Als Tesla na een waarschuwing voor blootliggende aders niet direct actie onderneemt, en dat lijkt hier inderdaad niet het geval, dan is het risico groot dat anderen ingrijpen. Gaat wel om heel serieuze spanning en stroomsterkte.
Apple kabels? Alles is toch al lang draadloos. Ik heb iCentre in 2007 verkocht aan Antea. Die hebben er een rotzooi van gemaakt en zijn met 34 miljoen schuld na 5 jaar roemloos ten onder gegaan. Overigens niet zonder de eigen zakken eerst goed gevuld te hebben.
Private equity, bah.
Wim, ik zit niet in dat fonds van Antea (wel in andere) dus ik weet de details niet. Maar wat ik begreep is een over het paard getilde zeepverkoper vooral schuldig aan de ondergang.
 
Wim, ik zit niet in dat fonds van Antea (wel in andere) dus ik weet de details niet. Maar wat ik begreep is een over het paard getilde zeepverkoper vooral schuldig aan de ondergang.
Die zeepverkoper (Ultee van Sabon) was voor het moment dat ie iCentre 'kocht' al totaal ongeloofwaardig. Dat Antea daar zaken mee ging doen vonden insiders, en ik was er één van, tot mislukken gedoemd.
 
Toch vreemd dat dit zo lang niet opgepakt wordt. Veilig met dit soort stromen omgaan wil zeggen dat je veiligheid op veiligheid op veiligheid inbouwt. En hier is duidelijk een veiligheids-schil niet meer werkzaam wat de kans op een probleem toch weer met een paar sigmas verhoogt. Zie ook die afgebrande Noorse supercharger waar meer dan waarschijnlijk verschillende 'onmogelijkheden' toch samen voor vielen.