Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Met de aanschaf van een Tesla zijn we "als een kat op het spek gebonden"! o_O

Deze Nederlands uitdrukking betekent "iemand zo sterk in de verleiding brengen dat hij die niet kan weerstaan. Het gevolg is meestal dat hij iets slechts of ongewensts doet". Zo'n Tesla is eigenlijk op alle fronten fout voor ons. Voorheen ging ik met mooi weer nog wel eens met de fiets van huis naar het werk. Ik heb die verleiding de afgelopen week nog niet gehad. En als ik inderdaad bij een SuC staat, loop ik ook toch al snel even naar binnen om wat te eten of te drinken. Dus we bewegen minder, en eten meer! Dat er in Amerika nog niet niemand is geweest die Tesla heeft aangeklaagd, omdat het een "ongezonde" automobiel is die allerlei hart- en vaatziektes kan veroorzaken! :D
Ik heb deze week een fiets GPS aangeschaft. fiets in de koffer en tijdens het laden een half uurtje rond rijden.
Op de GPS staat een "surprise me" functie. Je kiest tussen tijd of afstand en tussen een lus of een adres. via "surprise me" geeft hij dan 3 routes waaruit je kan kiezen, de routes zijn telkens anders.
De goed intenties heb ik dus al:)
 
Er moet me na gisterenavond iets van het hart.

Na het opepingsevent van de Store en Sec in St Martens Latem ging ik omdat ik anders met -4% range ging thuiskomen even super chargen in Gent. tenminste die even dat dacht ik...

Blijkt dat er daar aangekomen er van de 8 stalls 5 stalls bezet waren door mensen die hun S daar mooi hebben geparkeerd om naar de Match van AA Gent te gaan.

Dit KAN niet en is uiterst asociaal gedrag ik ga een brief sturen naar Tesla Motors daar moet worden opgetreden.

Super Chargers zijn bedoeld voor mensen die onderweg zijn.

Het resultaat hiervan trouwens is dat er 4 wagens voor me stonden te wachten / aan te schuiven

ander resultaat is dat ik een prettig gesprek heb gehad met een man uit het Brugse die sinds 28 december eigenaar was van een 70.

Ik hoop dat dit ons niet te wachten staat met de Model 3 ...
Ik heb precies hetzelfde, eigenlijk nog erger, er waren 6 bezet, gehad tijdens een thuiswedstrijd. Op de Teslarati app heb ik daar foto's van gepost op vrijdag 1 april. Waarschijnlijk zijn het dezelfden. Ik heb er toen de 'visitekaartjes' van Stijn onder de ruitenwissers gedaan. Dat helpt dus niet...
 
Niemand problemen met de 'lijn'? Aan de SUC : een koffietje met een koekje of pralien, ginder een hamburger, bij de volgende een ganse menu, enz?
Maw. Hoe gaat mijn gewicht evolueren, ik ben al een redelijke Bourgondiër met mijn ICE, als ik een Tesla bestel ? ;-)

Hmm, bekend nieuws… . :oops:

Ondertussen gestart met het "Snel Slim" boek dat ik via Prof. Maarten ST hier op het forum ontdekt heb.
De eerste 3 kilo zijn er al af… !! :):):)
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik heb precies hetzelfde, eigenlijk nog erger, er waren 6 bezet, gehad tijdens een thuiswedstrijd. Op de Teslarati app heb ik daar foto's van gepost op vrijdag 1 april. Waarschijnlijk zijn het dezelfden. Ik heb er toen de 'visitekaartjes' van Stijn onder de ruitenwissers gedaan. Dat helpt dus niet...
Je zou van die stickers van 50 tal cm moeten hebben voor op de voorruit te plakken, (zoals een vignet) die kapot scheuren. Zijn ze eventjes bezig om dit los te doen, mogelijk denken ze er dan beter over na :)

Of als je ze "vast" wilt zetten, een hangslot rond de SuC en het wiel met een code. Even naar tesla service bellen en hun uitleggen wat je gedaan hebt en dat code xxx de combinatie is moesten ze bellen... Denk ik dan te "evil"? :rolleyes:

Ik vorige keer mensen zien terug komen, auto vol met supporters en gevraagd hoe de match was... Wat later zei ik dat door hun parkeren er meerdere mensen hun reis niet konden voortzetten. Kon hun niets schelen blijkbaar
 
Ik weet iets beter: we gan met 8 Teslas een range charge doet net voordat de match begint zodat alle plekken ingenomen zijn.
Lijkt me wel gezellig ! Je gaat dit wel altijd moeten volhouden, niet makkelijk.

misschien als dat vaak gebeurd dat tesla ook gaat reageren ?
Moet je toch maar durven zo iets doen, vrees dat je hiermee wel in de problemen kan geraken.

Achja volgende keer toch maar wat carnaval spuitbussen mee doen om slingers over de auto te spuiten. Beschadig je niets, gewoon wat verfraaien :)
 
Ze hebben blijkbaar een speciaal aanbod diner+parking op voetbalmomenten, ik zou er niet op rekenen dat je daar dan gratis kan parkeren. Hoe het dan zit met de Tesla's die er laden weet ik niet.
binnen de twee uur geraak je met uw kaartje gratis van de parking. anders te betalen.
In twee uur red je het niet bij een wedstrijd. dus voor de gewone SuC laders is er geen probleem.

ik denk dat ze het reglement van hun arrangement "diner+ parking" moeten aanpassen. SuC is geen parking
 
  • Like
Reactions: HansBe
Je kan gratis parkeren met een tesla. De slagbomen staan altijd open na een match.
Dus je mag gewoon de parking niet op want er staat telkens een mannetje die controleert of je een reservering hebt. Maar een tesla mag gewoon door. Zet je jouw tesla niet op een SuC dan mag je de parking verlaten...

Dus die parking heeft op die avond geen kaartjes nodig om de parking te verlaten.

Ze doen dit waarschijnlijk omdat er anders een hele file staat voor kaartjes om weg te rijden en/of naar buiten te rijden. Na de match is het daar al zo een groot probleem door het volk
 
  • Informative
Reactions: Xfrank
Deze twee staan er ook al sinds deze ochtend.
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    301.9 KB · Views: 38
  • image.jpeg
    image.jpeg
    290.1 KB · Views: 33