Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Het is ergerlijk daar inderdaad, maar sommige tesla rijders houden er ook geen rekening mee. Kan je dus ook voor hebben als je richting de Provence rijdt(uit ondervinding). Sommige tesla rijders laten de wagen staan tijdens het slapen. Snap ik soms wel, je bent moe, auto nog niet vol... je wilt niet wakker blijven er voor. Ze zouden beter er 11/22kW chargers bij zetten overal (aan hotels). Dit is meer dan voldoende voor de nacht te slapen + laden. SuC is meer voor mensen op doortocht die slechts 1 uurtje slapen in de wagen :)

Als je blijft slapen kan je best gewoon 's morgens voor je ontbijt inpluggen en dan is de wagen ook vol tegen je vertrek. Moet je 's avonds je daar geen zorgen meer over maken en bezet je geen plaats de hele nacht.
Overigens zijn de SuC's er volgens mij voor de lange ritten. Dus lokale mensen die daar komen laden blokkeren ook de boel voor de langeritrijders.
Idd zal er meer en meer nood komen aan etiquette aan de SuC's, zeker als de M3's gaan beginnen uitgeleverd worden!
 
Het zou inderdaad wel handig zijn als elk hotel met een Supercharger ook een X aantal gewone laadpalen / destination chargers had. Dan hoef je niet 's ochtends vroeg in je pyjama over straat. Een geringe investering tov de kosten van een Supercharger lijkt me.
 
Het zou inderdaad wel handig zijn als elk hotel met een Supercharger ook een X aantal gewone laadpalen / destination chargers had. Dan hoef je niet 's ochtends vroeg in je pyjama over straat. Een geringe investering tov de kosten van een Supercharger lijkt me.

Laten we zeggen elk hotel, met name die zonder SuC, zou een paar destination chargers moeten hebben. En zo erg is het ook weer niet. Ik heb in januari bij Bad Rappenau overnacht. Bij aankomst de auto aan de Suc, koffertje pakken, inchecken en naar de kamer. Na een half uurtje een wijntje gaan drinken en auto toen geparkeerd. In de ochtend op weg naar ontbijt auto weer naar de SuC om wat af te toppen. Hoefde niet in pyjama over straat. En het is de vraag of het netjes is om bij een destination charger de auto een hele nacht te laten staan, tenzij je pas laat aankomt. Ook bij 11 Kw heb je in een paar uur aardig wat bijgeladen en wie weet moet er nog een Tesla bijladen.
 
  • Like
Reactions: HWS
En het is de vraag of het netjes is om bij een destination charger de auto een hele nacht te laten staan, tenzij je pas laat aankomt. Ook bij 11 Kw heb je in een paar uur aardig wat bijgeladen en wie weet moet er nog een Tesla bijladen.

Ik ben het volkomen met je eens, Hans. Mij lijkt het bij publieke laadvoorzieningen altijd wenselijk om je wagen te verplaatsen als die vol is.
 
  • Like
Reactions: HWS
Laten we zeggen elk hotel, met name die zonder SuC, zou een paar destination chargers moeten hebben. En zo erg is het ook weer niet. Ik heb in januari bij Bad Rappenau overnacht. Bij aankomst de auto aan de Suc, koffertje pakken, inchecken en naar de kamer. Na een half uurtje een wijntje gaan drinken en auto toen geparkeerd. In de ochtend op weg naar ontbijt auto weer naar de SuC om wat af te toppen. Hoefde niet in pyjama over straat. En het is de vraag of het netjes is om bij een destination charger de auto een hele nacht te laten staan, tenzij je pas laat aankomt. Ook bij 11 Kw heb je in een paar uur aardig wat bijgeladen en wie weet moet er nog een Tesla bijladen.
Mijn reispatroon is vaak: op vrijdag om 1800 hr vertrekken en dan tot 2300-2400 hr doorrijden. Dan heb ik meer zin in slapen dan in wijn (ja dat kan;)). Dus dan moet ik 's ochtends voor t douchen in pyjama over straat. Niet onoverkomelijk maar het zou opgelost zijn met een 11kw paaltje waar ik hem dan wel lekker de hele nacht aan laat staan.
 
Vandaag melding gemaakt dat de kabel bij Supercharger Gent - Stal 4A los komt..

26421396205_4a039b3816_c.jpg
 
Er moet me na gisterenavond iets van het hart.

Na het opepingsevent van de Store en Sec in St Martens Latem ging ik omdat ik anders met -4% range ging thuiskomen even super chargen in Gent. tenminste die even dat dacht ik...

Blijkt dat er daar aangekomen er van de 8 stalls 5 stalls bezet waren door mensen die hun S daar mooi hebben geparkeerd om naar de Match van AA Gent te gaan.

Dit KAN niet en is uiterst asociaal gedrag ik ga een brief sturen naar Tesla Motors daar moet worden opgetreden.

Super Chargers zijn bedoeld voor mensen die onderweg zijn.

Het resultaat hiervan trouwens is dat er 4 wagens voor me stonden te wachten / aan te schuiven

ander resultaat is dat ik een prettig gesprek heb gehad met een man uit het Brugse die sinds 28 december eigenaar was van een 70.

Ik hoop dat dit ons niet te wachten staat met de Model 3 ...
 
Er stond deze avond (rond 18u30) trouwens ook een MS geparkeerd aan een SuC te Aartselaar. Niemand in de buurt, SuC was zelfs niet aangesloten op de wagen.:mad:

Ik stond overigens eerst aan stal 2B maar geraakte niet boven de 70km/u. De A ging heftig op en neer van 10 tot 32A.
Mij verplaatst naar 3A en daar kon ik meteen laden aan + 550 km/u.
Heb SeC hiervan reeds verwittigd.
 
  • Like
Reactions: FVO
SuC betalend van zodra je langer dan 45 minuten aangesloten blijft nadat je al bericht hebt gekregen dat je al 90% opgeladen bent, of zoiets? 5 EUR eerste begonnen uur, 10 EUR tweede uur, 20 EUR per alle daaropvolgende uren, met bijv. een maximum van 100 EUR? Ook 100 EUR voor Tesla's die niet eens aangesloten zijn (één camera met nummerplaatherkenning voor 8 stalls; moet kunnen, nee?).
 
  • Like
Reactions: HWS and Phil_BE
SuC betalend van zodra je langer dan 45 minuten aangesloten blijft nadat je al bericht hebt gekregen dat je al 90% opgeladen bent, of zoiets? 5 EUR eerste begonnen uur, 10 EUR tweede uur, 20 EUR per alle daaropvolgende uren, met bijv. een maximum van 100 EUR? Ook 100 EUR voor Tesla's die niet eens aangesloten zijn (één camera met nummerplaatherkenning voor 8 stalls; moet kunnen, nee?).
ik denk echt Carl dat het die richting uit moet, jammer.
 
Er moet me na gisterenavond iets van het hart.

Na het opepingsevent van de Store en Sec in St Martens Latem ging ik omdat ik anders met -4% range ging thuiskomen even super chargen in Gent. tenminste die even dat dacht ik...

Blijkt dat er daar aangekomen er van de 8 stalls 5 stalls bezet waren door mensen die hun S daar mooi hebben geparkeerd om naar de Match van AA Gent te gaan.

Dit KAN niet en is uiterst asociaal gedrag ik ga een brief sturen naar Tesla Motors daar moet worden opgetreden.

Super Chargers zijn bedoeld voor mensen die onderweg zijn.

Het resultaat hiervan trouwens is dat er 4 wagens voor me stonden te wachten / aan te schuiven

ander resultaat is dat ik een prettig gesprek heb gehad met een man uit het Brugse die sinds 28 december eigenaar was van een 70.

Ik hoop dat dit ons niet te wachten staat met de Model 3 ...
Phil,

Als het een troost kan zijn. Ik had dit reeds vastgesteld om 20:00 Hr, bij aanvang van de match.
Ik heb aan de aanwezige wachtenden een TESLA BE club parkeerkaart/laadkaart uitgedeeld, kwestie van het aanzetten tot correcte laad etiquette te promoten, alhoewel zijn eerder slachtoffer dan dader waren.
 
Phil,

Als het een troost kan zijn. Ik had dit reeds vastgesteld om 20:00 Hr, bij aanvang van de match.
Ik heb aan de aanwezige wachtenden een TESLA BE club parkeerkaart/laadkaart uitgedeeld, kwestie van het aanzetten tot correcte laad etiquette te promoten, alhoewel zijn eerder slachtoffer dan dader waren.

idd ik zet altijd als ik langer aan een laadpaal sta een kaartje achter de voorruit ...

we leven echter in een samenleving van ieder voor zich ... en waarschijnlijk nog trots zijn dat je gratis parking had om naar de match te gaan.

triestig daarom dat we elon moeten oproepen om het voorstel van Carl te implementeren...
 
Er stond deze avond (rond 18u30) trouwens ook een MS geparkeerd aan een SuC te Aartselaar. Niemand in de buurt, SuC was zelfs niet aangesloten op de wagen.:mad:

Ik stond overigens eerst aan stal 2B maar geraakte niet boven de 70km/u. De A ging heftig op en neer van 10 tot 32A.
Mij verplaatst naar 3A en daar kon ik meteen laden aan + 550 km/u.
Heb SeC hiervan reeds verwittigd.


Ik heb een paar weken geleden hetzelfde tegengekomen, 's morgen om 5h aan de SeC in Aartselaar, een wagen die aan de SuC hing - de deurklink kwam zelfs uit de wagen. Ik heb dan maar even gebeld naar de servicelijn om te melden dat er een auto stond die niet op slot stond, men ging de eigenaar contacteren op een acceptabel uur. De dag erna (na bezoek autoshow in Geneve), stond die wagen er nog.

Een ander probleem aan SeC/SuC Aartselaar is eerder het success van de hele zaak, er staan regelmatig auto's te laten die op onderhoud zijn geweest. Erg leuk voor de persoon die de wagen afhaalt - opgeladen is gemakkelijk, maar erg storend voor mensen die de SuC gebruiken waarvoor hij gemaakt is. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een aantal extra outlets te voorzien in het SeC voor die taak?
 
SuC betalend van zodra je langer dan 45 minuten aangesloten blijft nadat je al bericht hebt gekregen dat je al 90% opgeladen bent, of zoiets? 5 EUR eerste begonnen uur, 10 EUR tweede uur, 20 EUR per alle daaropvolgende uren, met bijv. een maximum van 100 EUR? Ook 100 EUR voor Tesla's die niet eens aangesloten zijn (één camera met nummerplaatherkenning voor 8 stalls; moet kunnen, nee?).
Ben hier ook volledig met eens.
Begrijp niet dat er MS eigenaars zijn die de stals bezet houden na al geladen te zijn....
 
Een ander probleem aan SeC/SuC Aartselaar is eerder het success van de hele zaak, er staan regelmatig auto's te laten die op onderhoud zijn geweest. Erg leuk voor de persoon die de wagen afhaalt - opgeladen is gemakkelijk, maar erg storend voor mensen die de SuC gebruiken waarvoor hij gemaakt is. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een aantal extra outlets te voorzien in het SeC voor die taak?

Dat begrijp ik ook niet. Zolang men niet aan bepaalde elektrische systemen werkt kan de auto toch gewoon aan de stekker?
Ik vind het wel niet meer dan logisch dat hij volgeladen teruggeleverd wordt. (of ben ik verwend geraakt de laatste jaren? :oops:)