Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Heb bedrijf in Londerzeel industriepark (A12 Brussel naar Antwerpen). Nicola (2e hands dealer Tesla) is daar paar weken geleden met werken begonnen (betonnen sokkel gieten). Nu staat daar grote kast met Tesla markering + 2 kasten ernaast die duidelijk 2 chargerstations zijn. Nog effe wachten en daar misschien 4 SUC stall's ?
 
SUC Eindhoven is niet beter. Was gisteren aan het terugkomen van Hannover. 1 stall vrij. Naast mij racet iemand om de 2e vrije plaats in te nemen en toch maar voor mij in te pluggen. 5 min aan 45kW dus die kerel naast mij had vrij volle batterij en komt dus aftoppen.
Van mij mogen ze de SUC blokkeren binnen de 50km van je woon/werkplaats.
 
  • Like
Reactions: guyG
De laad etiquette is weer zoek in Aartselaar. Kom toe alle zes bezet. Zet me op een vrije parkeerplaats laat lichten aan en blijf zitten. Tesla medewerker komt een auto verzetten en een ander die net toekomt en mij ziet staan en zitten, eens zucht (en dus wel door heeft dat ik wachtende ben) rijdt gewoon direct door tot einde om de plek die net vrij komt in te nemen.

Edit: en nu zelfs nog een tweede die hetzelfde doet.
Man toch wat een kutmentaliteit. Blijkbaar moet je gewoon voor de ladende rij auto's gaan staan wil je de volgende zijn ipv de weg vrij te houden voor zij de weg willen rijden.

ik laat niet zo over mij lopen.
In soortgelijke situatie ga ik vriendelijk maar kordaat zeggen dat ik al langer sta te wachten, en dat hij/zij achteraan mag aanschuiven.
 
Tesla moet gewoon niet zo krenterig doen en de eigenaar van de Carglass vestiging naast de SEC een groter deel van de parking huren. Het is een belachelijk grote parking voor een ruitenvervangzaak want de meeste auto's staan binnen voor herstelling. Bovendien staat zo goed als alle personeel van het SEC en showroom ook reeds op die parking geparkeerd... ik denk dat dat ook niet zomaar kan gezien het privégrond is zal Tesla daar ook wel een bedrag voor neertellen....

En in tussentijd mag het SEC eens gaan stoppen met het plaatsen van afgewerkte auto's aan de SUC. Die twee horen niet samen. Leuk dat ze denken er een service mee te leveren aan de SEC klanten, maar ze hinderen wel de SUC klanten. In Gent kan men je auto ook niet aan een SUC zetten als deze klaar is want er is er geen. Dus ofwel stopt men met die praktijken in Aartselaar, ofwel installeren ze enkele klassieke laders. Als je naar het SEC gaat met een afspraak dan ga je er toch niet van uit dat je ook nog een SUC laadbeurt meeneemt? Ik begrijp het koppelen van die twee niet.
 
Last edited:
Tesla moet gewoon niet zo krenterig doen en de eigenaar van de Carglass vestiging naast de SEC een groter deel van de parking huren. Het is een belachelijk grote parking voor een ruitenvervangzaak want de meeste auto's staan binnen voor herstelling. Bovendien staat zo goed als alle personeel van het SEC en showroom ook reeds op die parking geparkeerd... ik denk dat dat ook niet zomaar kan gezien het privégrond is zal Tesla daar ook wel een bedrag voor neertellen....

En in tussentijd mag het SEC eens gaan stoppen met het plaatsen van afgewerkte auto's aan de SUC. Die twee horen niet samen. Leuk dat ze denken er een service mee te leveren aan de SEC klanten, maar ze hinderen wel de SUC klanten. In Gent kan men je auto ook niet aan een SUC zetten als deze klaar is want er is er geen. Dus ofwel stopt men met die praktijken in Aartselaar, ofwel installeren ze enkele klassieke laders. Als je naar het SEC gaat met een afspraak dan ga je er toch niet van uit dat je ook nog een SUC laadbeurt meeneemt? Ik begrijp het koppelen van die twee niet.
Of gewoon 2 stalls binnen in de werkplaats, net als in Tilburg...
Waarschijnlijk is het vermogen van de aansluiting nu nog te laag om uit te breiden?
 
Het is vooral een kwestie van ruimtegebrek. Ze hebben wel de extra ruimte achterin wat voorheen nog een aparte KMO unit was overgenomen om meer stock ruimte te hebben. Maar de parking blijft een ramp rondom het gebouw.

Het is volgens mij nooit voorzien geweest om deze drukte van SEC, SUC en showroom tegelijk aan te kunnen. Een technieker vertelde dat vele klanten van de regio Gent en Leuven nog steeds naar Aartselaar komen voor een herstelling of onderhoud ipv langs te gaan in Gent en Zaventem.
 
Ook in Arlon volgen ze deze rage. Op elke paal hangen er 2. Hierbij kreeg ik ook een jeukend gevoel. ;)

Vind ik een beschamende vertoning ! Weghalen die stickers ! Volgende maand zijn de zuilen volgeplakt met tientallen reclameboodschappen.
Ik catalogeer dat onder beschadigen en bekladden van andermans eigendom !
 
Even een hersenspinsel deze avond: Zou die SuC thv. Noord-Antwerpen niet kunnen komen aan de Ibis-hotel aan de Luithagen in de haven?
Aangezien ze nu samenwerken met Ibis in Aalst.

En (kan het NL-draadje even niet vinden), die SuC in Breda misschien aan de VdV (Princenhagelaan) aan de Ikea?
 
  • Like
Reactions: Cohiba
En (kan het NL-draadje even niet vinden), die SuC in Breda misschien aan de VdV (Princenhagelaan) aan de Ikea?
Er is in mijn optiek sowieso al structureel P te kort bij VdV. Een SuC lijkt me daar haast onmogelijk......[/QUOTE]
Wist ik niet. Achteraan zijn toch behoorlijk wat trage laadplekken, dacht aan een uitbreiding daar van.
 
Even een hersenspinsel deze avond: Zou die SuC thv. Noord-Antwerpen niet kunnen komen aan de Ibis-hotel aan de Luithagen in de haven?
Aangezien ze nu samenwerken met Ibis in Aalst.

En (kan het NL-draadje even niet vinden), die SuC in Breda misschien aan de VdV (Princenhagelaan) aan de Ikea?
Graag niet bij die VdV zeg. Op de kaart lijkt hij leuk te staan, maar heel bereikbaar is hij niet vanaf de snelweg en er is een gigantisch parkeer probleem.
 
  • Like
Reactions: S-19910