Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
UPDATE SuC Aalst: Gisteren even binnengesprongen. Ze weten zelf niet wanneer de SuC opengaat, maar ze zeiden dat ze al gehoord hadden dat het tegen het einde van de maand zou zijn. Ze hebben dus nog een paar dagen...
EDIT UPDATE UPDATE: net aan de lijn met Tesla ivm ander puntje en nagevraagd. Gaat ofwel deze week nog open, of het zal de week erna zijn ten laatste moest er nog ergens een issue opduiken.

Wat wel opviel is dat de route route om weg te rijden bij de SuC (in geel aangeduid op onderstaande foto) momenteel niet duidelijk is. Er is momenteel nog een stuk van de parking in volle aanleg (rood gearceerd op de foto). Ik hoop dat dat deel is van de werken om een weg om het gebouw heen te leggen (blauwe pijlen op de foto), want de huidige situatie is echt niet zo eenvoudig om vlot weg te rijden. Om te keren is het er smal en de stalls staan behoorlijk in de weg moest je willen draaien als je net geladen hebt.

SuC_Aalst3.PNG


Verder kan ik alleen maar zeggen dat het er momenteel zo uitziet:
SuC_Aalst2.JPG
 
Last edited:
UPDATE SuC Aalst: Gisteren even binnengesprongen. Ze weten zelf niet wanneer de SuC opengaat, maar ze zeiden dat ze al gehoord hadden dat het tegen het einde van de maand zou zijn. Ze hebben dus nog een paar dagen...
EDIT UPDATE UPDATE: net aan de lijn met Tesla ivm ander puntje en nagevraagd. Gaat ofwel deze week nog open, of het zal de week erna zijn ten laatste moest er nog ergens een issue opduiken.

Wat wel opviel is dat de route route om weg te rijden bij de SuC (in geel aangeduid op onderstaande foto) momenteel niet duidelijk is. Er is momenteel nog een stuk van de parking in volle aanleg (rood gearceerd op de foto). Ik hoop dat dat deel is van de werken om een weg om het gebouw heen te leggen (blauwe pijlen op de foto), want de huidige situatie is echt niet zo eenvoudig om vlot weg te rijden. Om te keren is het er smal en de stalls staan behoorlijk in de weg moest je willen draaien als je net geladen hebt.

View attachment 250072

Verder kan ik alleen maar zeggen dat het er momenteel zo uitziet:
View attachment 250073
Geen E-Rally start locatie dus......:)
 
  • Funny
Reactions: S-19910
UPDATE SuC Aalst: Gisteren even binnengesprongen. Ze weten zelf niet wanneer de SuC opengaat, maar ze zeiden dat ze al gehoord hadden dat het tegen het einde van de maand zou zijn. Ze hebben dus nog een paar dagen...
EDIT UPDATE UPDATE: net aan de lijn met Tesla ivm ander puntje en nagevraagd. Gaat ofwel deze week nog open, of het zal de week erna zijn ten laatste moest er nog ergens een issue opduiken.

Wat wel opviel is dat de route route om weg te rijden bij de SuC (in geel aangeduid op onderstaande foto) momenteel niet duidelijk is. Er is momenteel nog een stuk van de parking in volle aanleg (rood gearceerd op de foto). Ik hoop dat dat deel is van de werken om een weg om het gebouw heen te leggen (blauwe pijlen op de foto), want de huidige situatie is echt niet zo eenvoudig om vlot weg te rijden. Om te keren is het er smal en de stalls staan behoorlijk in de weg moest je willen draaien als je net geladen hebt.

View attachment 250072
Verder kan ik alleen maar zeggen dat het er momenteel zo uitziet:
View attachment 250073
Achteruit steken dus :D
 
Er zijn anders wel heel mooie routes in de Vlaamse Ardennen die zomaar op de E-Rally liggen te wachten. En daar zou Aalst wel een mooi startpunt zijn.
Ik doe er even de toeristische info bij voor de volledigheid van mijn pleidooi: Toerisme Vlaamse Ardennen |
Misschien een leuk idee als een Belgisch comité editie 6 in België organiseert?
 
  • Like
Reactions: DriesVDHoeck
Er zijn anders wel heel mooie routes in de Vlaamse Ardennen die zomaar op de E-Rally liggen te wachten. En daar zou Aalst wel een mooi startpunt zijn.
Ik doe er even de toeristische info bij voor de volledigheid van mijn pleidooi: Toerisme Vlaamse Ardennen |

ik heb even gesurft :
dit is wel echt off-road ;)
upload_2017-9-26_12-28-37.png


grapje hoor; ik heb zelf enkele jaren in de Vlaamse Ardennen mogen wonen. De Kempen zijn mooi; maar wat mij betreft was het in de Vlaamse Ardennen nóg mooier.
 
Ik woon midden van de Vlaamse Ardennen en intussen wel alle e-rally's meegedaan (zelf1x in top 3). Ben wel bereid om hier aan mee te werken.
Staat genoteerd Hans. We gaan eerst de lustrum editie aankomend jaar in Nederland laten plaatsvinden en gaan dan eens serieus kijken wat we daarop volgend kunnen doen. Vind het wel fantastisch dat dit animo er al is!
 
  • Like
Reactions: HWS
Staat genoteerd Hans. We gaan eerst de lustrum editie aankomend jaar in Nederland laten plaatsvinden en gaan dan eens serieus kijken wat we daarop volgend kunnen doen. Vind het wel fantastisch dat dit animo er al is!
Die animo had ik al bij de 2e editie aan John doorgegeven (SuC Luxemburg was er toen al), met het oog op een 3e editie in de (Waalse) Ardennen.

Goed dat het er nu voor de 6e editie eens van zal komen.
 
Ik ben er geweest toen ze aan het opstarten waren. Ze hadden een probleem ontdekt tijdens het laden van de eigen wagens, en een medewerkster kwam onmiddellijk naar me toe gelopen terwijl ze teken aan het doen was dat ik nog niet kon laden.
Ze wist me toen te melden dat ze hoopten het binnen het uur zouden kunnen oplossen.

Aangezien ik nog plannen had, ben ik moeten vertrekken. Anders had was ik daar als eerste aan het laden geweest...

Officiële openingsceremonies van SuCs worden blijkbaar wereldwijd afgeschaft en zal waarschijnlijk terugvallen tot enkel een event bij de super SuCs.