Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren in Lokeren even aan de lader gehangen (waaronder 1 sessie aan de eerste laadpaal als je oprijdt), wat ik daar nog niet had vastgesteld is dat er blijkbaar nog enkele plaatsen "achtergehouden" worden om, indien het aantal SuC's daar te weinig zou blijken, nog twee (denk ik) SuC's bij te kunnen plaatsen. Funderingen, beschermplaten etc liggen er al klaar blijkbaar.

#ieznaais #melikey
 
"Weinebrugge, Belgium", 10 stalls, staat Under Construction op supercharge.info - ow yeah!

Ik ben de eerste die er met een X met aanhangwagen eens wil gaan testen of ook dat lukt qua manoeuvreren. Met wat geluk zijn ze net op tijd klaar tegen dat het maaiseizoen volop begint, ik moet regelmatig vlakbij Jan Breydel zijn met een joekel van een grasmaaier in de aanhangwagen, grijns. En dan maar kilometers malen tussen Brugge en het binnenland met die aanhangwagen, wat een perfécte timing zou dat wel eens kunnen zijn zeg :D

Iemand die weet hoe lang het "under construction"-deel gemiddeld duurt?

*Doet alvast een voorzichtig vreugdedansje*

EDIT: Ai, het ICE'ing-gedeelte zal weer niet van de lucht zijn vrees ik, echt veel plaats is er precies niet. Let op de Google-melding op de foto trouwens, staat reeds aangeduid...

oei oei.jpg
 
"Weinebrugge, Belgium", 10 stalls, staat Under Construction op supercharge.info - ow yeah!

//**//

Iemand die weet hoe lang het "under construction"-deel gemiddeld duurt?
//**//

1. supercharge.info heeft géén enkele link met Tesla, behoudens het feit dat de persoon (Keith is de naam) achter de site met Tesla rijdt.
"About
This site was created by Tesla forum member Blueshift. Tesla enthusiasts from around the globe have contributed by sending notification of new sites, status updates, and corrections. Anyone may write with new information. Include a link to the information source if possible."
De informatie komt van dit of andere fora, leden die hem mailen met foto's etc..

2. "under construction" kan kort zijn; Vuren bvb was héél snel on-line.
Of héél lang duren : Fleet Northbound en Membury Westbound bvb in Engeland duurden beide langer dan een jaar. Beide waren al lang afgewerkt; en zelfs groen van algen en mos voordat ze uiteindelijk tot leven kwamen.
 
Vanavond in Machelen full house en 27kW. Ik was al warm en leeg maar ook na half uur nog steeds niet gestegen. Aan die snelheid niet te verwonderen dat het vol staat. Ik had de luxe om na half uur genoeg tot thuis te hebben (+70km).

Phil, moesten we niet beter weten, we zouden denken dat je dit post - met een stuk in je voeten - aan den toog van café 't Stopsel... . :D:D:D
 
Zoem zoem, eerste SuC-test met een aanhangwagen (ne kilo of 700 in totaal) zit er op :)

Works like a charm in Aalst, zolang ik m'n aanhangwagen maar kan loskoppelen zonder dat ie naar beneden bolt natuurlijk... maar het marcheert en ik ben er deksels blij om!

(Auto die hoog op z'n poten staat is een nawee van mijn manoeuvers een kwartier voordat de foto genomen werd ;))
20180323_141759.jpg
 
  • Like
Reactions: guyG
Zoem zoem, eerste SuC-test met een aanhangwagen (ne kilo of 700 in totaal) zit er op :)
Ik heb ook al +/- 2000 km gebold met mijn MX en aanhangwagen. Alhoewel deze aanhangwagen vrij lang is (12 m -> zweefvliegtuig) is de baanvastheid en power prima. Het probleem is vooral dat deze lange aanhangwagen ergens dient geparkeerd te worden tijdens het opladen, en dat is soms niet evident (Bv. Nijvel, of soms in Frankrijk...). Het verbruik is ook niet min: 30-35% verlies aan range aan 90 Km/u op de autosnelweg.
OK dus voor middellange afstanden, maar niet praktisch voor lange ritten...
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Het verbruik is ook niet min: 30-35% verlies aan range aan 90 Km/u op de autosnelweg.
OK dus voor middellange afstanden, maar niet praktisch voor lange ritten...
Meten is inderdaad weten. Hier mijn verbruik aan een quasi constante snelheid van 100 km/h.

aa.jpg


Eergisteren was rond 19h30-20h00 alles compleet volzet te Aalst. Geen ICE'ing, gewoon 8 rode vakjes in het navigatiesysteem te zien. Vandaag ter plaatse een babbeltje geslaan met een werknemer bij Telenet die daar werkt, daar wordt het blijkbaar alsmaar drukker? Zijn er forumleden die al hebben moeten aanschuiven?