Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb er twee weken geleden ook gestaan, toen ik aankwam waren de ICE's de enige aanwezigen bij de stalls. Vroeg me meteen af wat hier aan de hand kan zijn. En met welk doel de kegels er staan?
Mijn theorie-van-de-koude-grond is dat het medewerkers van het hotel of semi-permanente gasten zijn die op die manier voor zichzelf zorgen. Blijkbaar met instemming van de bedrijfsleiding.
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Kleine FYI op vlak van aantal beschikbare stalls volgens de Tesla-navigatie. Ik laat me ook niet uit over wie hier al dan niet "in fout is".

Foto genomen te Machelen, vorige zaterdag. Volgens m'n navigatie 4 van de 8 plaatsen vrij. Toen ik (de zwarte X) aansloot kreeg elke geïnteresseerde Tesla-rijder die er wou laden de melding dat er 3 van de 8 vrij waren, in dit scenario. Indien er twee Tesla's tegelijkertijd aankwamen had eentje ervan dus pech, hoewel ie volgens de navigatie nochtans rustig kon aansluiten op een stall.

De kegels vond ik vreemd, dit leek niet op gewone ICE'ing. Kon 't niet laten even wat mensen in het hotel aan te spreken erover. Wat blijkt volgens deze mensen (sorry als deze info hier al stond, maar dan mag ze sowieso gerust herhaald worden)? Tesla zou hier een overeenkomt voor 6 stalls hebben, en geen 8. De 2 plaatsen waar de kegels staan zijn dus geen officiële "voorbehouden voor ladende Tesla's" plaatsen, maar wie dat wil kan hier dus met z'n ICE-wagen dagenlang (de persoon in kwestie zei zelfs wekenlang, wat me toch wel érg lang lijkt, maar bon) legitiem parkeren. Tesla heeft dus 2 extra stalls mogen plaatsen, maar an sich blijven de parkeerplaatsen gewone, niet-voor-Tesla voorbehouden parkings. M.a.w. elke ICE mag 1 van die twee linkerplaatsen zolang de chauffeur wil, innemen. Om het af te maken staat er slechts 1 blauwe "P" op de foto, maar er stonden er wel degelijk twee, eentje bij elk van die plaatsen.

't Is misschien interessant om weten, dus ik gooi het hier maar even in de groep. Eenieder doet ermee wat hij / zij wil. Er zijn hier dus wel degelijk 8 stalls, maar qua laadplaatsen waarvan je mag achten dat ze vrijgehouden worden voor je zijn er eigenlijk 6.

Eerste keer dat ik het op deze manier meemaak, maar 'k ben dan ook nog min of meer nieuw in 't gebeuren. Indien dit op andere plaatsen gebeurt zou 'k het zeker interessant vinden om het te weten, feedback zeker welkom. We moeten al met zoveel zaken rekening houden, dus dit kan er nog wel bij...

View attachment 323446
Kan mij herinneren vorig jaar dat op deze plaatsen juist ook medewerkers stonden van het hotel.
 
Het is gewoon een hele slechte keuze geweest van Tesla.

Als je op Google Earth ziet dan heeft bijvoorbeeld Novotel veel meer parkeerplaatsen. Het was misschien een slechte tijdsopname bij die foto, maar als de SUC's zouden geïnstalleerd worden helemaal op het uiteinde van de parking ga je daar weinig last van hebben. Of bij de goede vrienden van ExxonMobil, daar is ook een zee van ruimte :), er ligt daar net naast een parking met onbekende eigenaar "privaat parking".

Het huidige hotel doet ook goed zaken met pakketten waarbij de auto's blijven staan tijdens vliegreizen. En de vraag is maar of het hotel ook zijn aanbod van die parkeerplaatsen recht evenredig heeft verlaagd met het komen van de SUC toen.
 
Het "probleem van Kortrijk", benieuwd hoe ze dit willen gaan voorkomen, er is een tekort aan parkeerplaatsen en totaal geen controle op "foutparkeerders", alleen maar andere automerken bij de Chargers (Die zwarte is van mij, na 10 minuten reed er gelukkig iemand weg aan de achterzijde zodat ik net bij de kabel kon)
IMG_0083.jpg
 
Het "probleem van Kortrijk", benieuwd hoe ze dit willen gaan voorkomen, er is een tekort aan parkeerplaatsen en totaal geen controle op "foutparkeerders", alleen maar andere automerken bij de Chargers (Die zwarte is van mij, na 10 minuten reed er gelukkig iemand weg aan de achterzijde zodat ik net bij de kabel kon)View attachment 324610

Al deze auto’s staan aan de juiste kant geparkeerd. Het is de kant langs de Kinepolis muur die telt voor de Tesla Superchargers...
Ik begrijp de foto dan ook niet goed.
 
Het "probleem van Kortrijk", benieuwd hoe ze dit willen gaan voorkomen, er is een tekort aan parkeerplaatsen en totaal geen controle op "foutparkeerders", alleen maar andere automerken bij de Chargers (Die zwarte is van mij, na 10 minuten reed er gelukkig iemand weg aan de achterzijde zodat ik net bij de kabel kon)View attachment 324610

Euhm...je foto betreft idd de 'gewone' parkeerplaatsen. Niet meer dan logisch dan dat deze volzet zijn. De laadplaatsen zijn aan de achterkant. (let maar es op de blauwe bordjes, nu zie je de achterkant)
 
Het is wellicht juist doordat de stalls van twee kanten bruikbaar zijn dat het ICE wagens uitnodigd om er toch te parkeren.
De bestuurders denken in dit soort situatie eerder: ach ze kunnen toch ook vanaf de andere kant parkeren, andere auto's zullen die plekken wel vrij houden. En als er eenmaal tig ICE wagens staan dan denken de volgende dat zij het dan ook wel mogen.
Diffusie van verantwoordelijkheid.
 
  • Like
Reactions: FVO
Voor wat het waard is: ik ben even tot aan de toekomstige lokatie voor "SuC Brugge" gereden terwijl ik er toch in de buurt zat en heb een toerke op de parking gedaan.

Nog niks te merken totnogtoe, spijtig genoeg. Van het gele vergunningsbord vond ik echter ook geen spoor meer terug...

Op tesla.com staat nu bij "Suc Brugge" Target opening in Fall 2018.
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Pfft, zou stilaan tijd beginnen worden. In Ndl bouwen ze in die tijd er wel 10.
Kortrijk meer dan een jaar offline geweest. Nu Brugge al 8 of 9 maanden "in voorbereiding"... het blijft maar duren.
persoonlijk denk ik dat dit meer zegt over België , en het vergunningsproces of beter lijdensweg , dan over Tesla.

onze eigen overheid slaagt er bvb niet meer in eender welk project van enige omvang vergund te krijgen.