Kleine FYI op vlak van aantal beschikbare stalls volgens de Tesla-navigatie. Ik laat me ook niet uit over wie hier al dan niet "in fout is".
Foto genomen te Machelen, vorige zaterdag. Volgens m'n navigatie 4 van de 8 plaatsen vrij. Toen ik (de zwarte X) aansloot kreeg elke geïnteresseerde Tesla-rijder die er wou laden de melding dat er 3 van de 8 vrij waren, in dit scenario. Indien er twee Tesla's tegelijkertijd aankwamen had eentje ervan dus pech, hoewel ie volgens de navigatie nochtans rustig kon aansluiten op een stall.
De kegels vond ik vreemd, dit leek niet op gewone ICE'ing. Kon 't niet laten even wat mensen in het hotel aan te spreken erover. Wat blijkt volgens deze mensen (sorry als deze info hier al stond, maar dan mag ze sowieso gerust herhaald worden)? Tesla zou hier een overeenkomt voor 6 stalls hebben, en geen 8. De 2 plaatsen waar de kegels staan zijn dus geen officiële "voorbehouden voor ladende Tesla's" plaatsen, maar wie dat wil kan hier dus met z'n ICE-wagen dagenlang (de persoon in kwestie zei zelfs wekenlang, wat me toch wel érg lang lijkt, maar bon) legitiem parkeren. Tesla heeft dus 2 extra stalls mogen plaatsen, maar an sich blijven de parkeerplaatsen gewone, niet-voor-Tesla voorbehouden parkings. M.a.w. elke ICE mag 1 van die twee linkerplaatsen zolang de chauffeur wil, innemen. Om het af te maken staat er slechts 1 blauwe "P" op de foto, maar er stonden er wel degelijk twee, eentje bij elk van die plaatsen.
't Is misschien interessant om weten, dus ik gooi het hier maar even in de groep. Eenieder doet ermee wat hij / zij wil. Er zijn hier dus wel degelijk 8 stalls, maar qua laadplaatsen waarvan je mag achten dat ze vrijgehouden worden voor je zijn er eigenlijk 6.
Eerste keer dat ik het op deze manier meemaak, maar 'k ben dan ook nog min of meer nieuw in 't gebeuren. Indien dit op andere plaatsen gebeurt zou 'k het zeker interessant vinden om het te weten, feedback zeker welkom. We moeten al met zoveel zaken rekening houden, dus dit kan er nog wel bij...
View attachment 323446