Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
persoonlijk denk ik dat dit meer zegt over België , en het vergunningsproces of beter lijdensweg , dan over Tesla.

onze eigen overheid slaagt er bvb niet meer in eender welk project van enige omvang vergund te krijgen.
Grijns. My thoughts exactly... ik rond deze maand een dossier af, waarin verschillende overheden betrokken waren. Even opgezocht: eerste contacten dateren van - tromgeroffel - 2008. Joy!!

Brugge mag er zeer snel komen, gevolgd door Namen. Afspraak in Ochamps straks en met Aarlen die op "Service afgenomen" staat... blijkt wel goed te komen maar toch. Dubbel respect voor de pioniers van zoveel jaar geleden zulle :D
 
Een jongeman namens Tesla Amsterdam stond hier vandaag in SuC Kortrijk de ganse dag een observatie te doen naar foutparkeerders etc. Het was druk volgens zijn spreadsheet, continu 4 à 7 Tesla’s stonden bij te laden vandaag.

Vanaf 15:30 moest hij elk kwartier 3 ICE-parkeerders vragen zich niet te plaatsen op de laadplaatsen. (!). Hij vertelde me ook dat er twee chauffeurs met caravan ook geprobeerd hebben om hier languit over de laadplekken te gaan staan....

Hij zou een rapport opmaken voor Tesla met een aantal suggesties om ICE foutparkeerders te vermijden.

En oh ja, stall 1A is tijdelijk buiten gebruik nu, één van de draadfiches heeft een slecht contact wegens oxidatie in de connector, en waardoor die bovenmaats opwarmt. Wordt asap hersteld.
 
Een jongeman namens Tesla Amsterdam stond hier vandaag in SuC Kortrijk de ganse dag een observatie te doen naar foutparkeerders etc. Het was druk volgens zijn spreadsheet, continu 4 à 7 Tesla’s stonden bij te laden vandaag.

Vanaf 15:30 moest hij elk kwartier 3 ICE-parkeerders vragen zich niet te plaatsen op de laadplaatsen. (!). Hij vertelde me ook dat er twee chauffeurs met caravan ook geprobeerd hebben om hier languit over de laadplekken te gaan staan....

Hij zou een rapport opmaken voor Tesla met een aantal suggesties om ICE foutparkeerders te vermijden.

En oh ja, stall 1A is tijdelijk buiten gebruik nu, één van de draadfiches heeft een slecht contact wegens oxidatie in de connector, en waardoor die bovenmaats opwarmt. Wordt asap hersteld.
Goed om te zien dat Tesla hier wel bovenop zit! Ze lijken het dus serieus aan te pakken.
 
Hij zou een rapport opmaken voor Tesla met een aantal suggesties om ICE foutparkeerders te vermijden.
Goeie oplossing is om de palen aan de inrijkant vd laadplek te zetten zoals in Aalst. Schrikt echt af. En in nood kan je je er nog voor zetten tot je genoeg hebt tot de volgende SuC of tot er een plaats vrij komt.
Laat ook toe om voorwaarts in te parkeren. Sommigen blijven daar ondanks camera, verstelbare spiegels, sensoren, problemen mee hebben.
 
In SuC Verviers gelden speciale regels voor e-BMW's.
20180811_200552.jpg
 
In Aalst heb ik toch ook al een ICEr gezien.
Bij momenten zelfs een of meerdere moto's van de rijschool in de buurt :D

In tegenstelling tot Nijvel en blijkbaar (nog nooit geweest) in Kortrijk zou er in Aalst echter wel geen voertuig meer kunnen passeren mocht iemand in extreme nood beginnen laden terwijl een ICE'er de plaats heeft ingenomen, dat maakt het wat meer tricky. Maar soms breekt nood wet natuurlijk.

PS: ik nam overlaatst een Tesla laadplaats in voor m'n MX en op de plaats ernaast had ik mijn afgekoppelde aanhangwagen geplaatst. Is dat dan ICE'ing, als je er over nadenkt? We hebben een nieuwe term nodig ;)

En natuurlijk hield ik intussen de drukte in de gaten en had ik de aanhangwagen indien nodig wel verplaatst. Beleefd en welopgevoed en zo :)
 
  • Like
Reactions: HWS
Any update on Arlon? We're heading to Italy tomorrow and it's our scheduled first charge - well we can go on to Metz, but wife prefers the nice toilets at the VDValk :)

Edit - I get the following message from navigation:

View attachment 326443
A frequent question here recently. Apparently a couple of stalls not operational. But the rest is operational.
 
  • Informative
Reactions: Tslynk67
Ik vertrek zodadelijk ook richting Straatsburg en ik zou enkel willen laden in Aarlen. Maar omdat in de navigatie Aarlen nog steeds alsgesloten staat (alhoewel, service reduced is voor mij niet gesloten) wil hij mij laten bijladen in Machelen terwijl ik in Antwerpen vertrek. Dat is natuurlijk van de gekke aangezien ik helemaal vol vertrek. Dus dan maar, afgaande op de berichten hier, er van uit gaan dat Aarlen gewoon operationeel is buiten enkele stalls.