Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
So ... Let me speak English than or rename this forum to "Flanders and the Netherlands" ... Soit..
C'etait un seul Hollandais qui était difficile. Ça s'appelle la Belgique et les Pays Bas ici, le français n'est pas un problème pour les autres visiteurs. Bienvenue et merci pour l'information!
 
Vanavond wel een niet aangekoppelde Nederlandse tesla geparkeerd op een suc plaats. Nog erger...
Echt vint, ik snap dat dus niet hé. Is toch maar een kleintje 'em even te verplaatsen, al moet je dan misschien even je linkerbeen langs je rechterbeen slingeren en dat enkele keren herhalen...

Wat ik wel vaststel is dat het er volgens mijn navigatie dikwijls erg druk is (7 van de 8 zijn bijna iedere keer dat ik check bezet). Is dat een constante, of is 't toeval?
 
Waarschijnlijk was de eigenaar aan het dineren en was de parking vol en heeft hij dan maar de plug ontkoppelt maar is blijven staan.

Dat is nu eenmaal wat je krijgt als je tankstations neerzet naast restaurants met reeds een miserabele parkeercapaciteit. Het dringt blijkbaar bij de Tesla SUC scouts gewoonweg niet door.

Tesla creëert dit probleem gewoonweg volledig zelf. Er zijn altijd mensen zonder manieren en het zullen er de komende jaren alleen maar meer en meer worden.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Waarschijnlijk was de eigenaar aan het dineren en was de parking vol en heeft hij dan maar de plug ontkoppelt maar is blijven staan.

Dat is nu eenmaal wat je krijgt als je tankstations neerzet naast restaurants met reeds een miserabele parkeercapaciteit. Het dringt blijkbaar bij de Tesla SUC scouts gewoonweg niet door.

Tesla creëert dit probleem gewoonweg volledig zelf. Er zijn altijd mensen zonder manieren en het zullen er de komende jaren alleen maar meer en meer worden.
Bwa, 3 kwart van de parking was leeg hoor...
 
  • Like
Reactions: S-19910

we hebben het ook al in ons voordeel gebruikt.

Op een roadtrip met 3 wagens waren we eens aangekomen bij een suc met slechts 2 stalls. En vooin parkeren.
Ik heb toen mijn TOCB-parkeer annex laadkaart gelegd, en we zijn met de derde tesla gaan eten. Het laden zou toch meer dan een uur duren.
Na 10 minuten telefoon: iemand vroeg hoe lang ik nog moest laden, hij moest maar 10 minuutjes laden.

Dus via de app ontkoppeld.
Ik zag ook dat de laadklep werd gesloten.

En na een kwartiertje ging het laden "automatisch" verder; en kreeg ik een berichtje van de andere Teslarijder dat hij de auto terug had gekoppeld.
 
Tesla creëert dit probleem gewoonweg volledig zelf.
Ik vind het echt wel jammer dat Tesla bij hotels hun laders blijft plaatsen. Op papier lijkt dat ideaal, maar als je eens doorheen Duitsland bent gereden of doorheen GB, dan valt het op dat het daar toch beter geregeld is, met een supercharger nabij een tankstation met shop, een hotel met restaurant, een fastfood optie etc. Ja, de koffie bij VdV is goed, maar voor 20 minuten bijladen ga ik niet het hotel binnen, en op doorreis kan ik op een half uurtje ook niks praktisch nuttigen

Ik denk dat de supercharger in Lokeren dan nog het best geplaatst is, met tegenover het hotel een tankstation met shop en op wandelafstand een McDonalds, of de supercharger in Zolder, vlakbij een Spar shop en truckstop/taverne. Maar we moeten ook eerlijk zijn; de locaties waar je zo een dingen vlak bij mekaar kan vinden, naar analogie met een Autohof in Duitsland, zijn in BE en NL quasi onbestaande.

Anderzijds heb ik om 2u 's ochtends nog een koffie kunnen drinken bij de VdV in Diegem, iets wat niet zo vanzelfsprekend is aan een tankstation buiten de snelweg.
 
  • Like
Reactions: STLL and EddieW
Ik vind het echt wel jammer dat Tesla bij hotels hun laders blijft plaatsen. Op papier lijkt dat ideaal, maar als je eens doorheen Duitsland bent gereden of doorheen GB, dan valt het op dat het daar toch beter geregeld is, met een supercharger nabij een tankstation met shop, een hotel met restaurant, een fastfood optie etc. Ja, de koffie bij VdV is goed, maar voor 20 minuten bijladen ga ik niet het hotel binnen, en op doorreis kan ik op een half uurtje ook niks praktisch nuttigen

Ik denk dat de supercharger in Lokeren dan nog het best geplaatst is, met tegenover het hotel een tankstation met shop en op wandelafstand een McDonalds, of de supercharger in Zolder, vlakbij een Spar shop en truckstop/taverne. Maar we moeten ook eerlijk zijn; de locaties waar je zo een dingen vlak bij mekaar kan vinden, naar analogie met een Autohof in Duitsland, zijn in BE en NL quasi onbestaande.

Anderzijds heb ik om 2u 's ochtends nog een koffie kunnen drinken bij de VdV in Diegem, iets wat niet zo vanzelfsprekend is aan een tankstation buiten de snelweg.

Hoewel je goed punt hebt, is een fatsoenlijke toilet bij een gemiddelde hotel vele malen beter als wat je bij een pomp aantreft. En nu ben ik niet een krent, maar die pomp vraagt er ook vaak nog geld voor. Maar dit is natuurlijk per situatie anders.

Ik snack dan mischien wat minder. Maar wat is er mis met 20 minuten in een lobby zitten?
 
  • Like
Reactions: S-19910
Echt vint, ik snap dat dus niet hé. Is toch maar een kleintje 'em even te verplaatsen, al moet je dan misschien even je linkerbeen langs je rechterbeen slingeren en dat enkele keren herhalen...

Wat ik wel vaststel is dat het er volgens mijn navigatie dikwijls erg druk is (7 van de 8 zijn bijna iedere keer dat ik check bezet). Is dat een constante, of is 't toeval?
Oei, een disagree. Misschien geen grote wandelaar of zo :(