Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
SuC Zaventem. Er was flink gewerkt vandaag:
Nog een kleine update SuC Zaventem:
- bouwhekken zijn weg
- oude parking wegmarkering is weg
- stoep werken zijn afgerond.
Voor het bedrijf die deze werken heeft uitgevoerd vandaag was het laatste dag.
Een andere bedrijf zal de laatste werken doen (nieuwe weg markering, planten, opruiming,…)

P.S. Parking was 40-50% bezet (Vrijdag 13u)
 
Klopt, maar als je even wat extra % nodig hebt richting Antwerpen (of verder, richting kust bijvoorbeeld) is Eindhoven nogal uit de richting
Als je vanaf Turnhout al iets extra nodig hebt voor Antwerpen, is er toch iets mis denk ik.

Maar je hebt gelijk. Ik rij vaak van Aalst naar Eindhoven en na Aalst is er niets meer kort bij de autoweg. Voorbij Antwerpen al helemaal niets meer.
Langs de A12 is er nog Aartselaar. Geen idee of daar nog geladen kan/mag worden.
Terwijl je de ene na de andere Fastned voorbij rijdt.
 
Als je vanaf Turnhout al iets extra nodig hebt voor Antwerpen, is er toch iets mis denk ik.

Maar je hebt gelijk. Ik rij vaak van Aalst naar Eindhoven en na Aalst is er niets meer kort bij de autoweg. Voorbij Antwerpen al helemaal niets meer.
Langs de A12 is er nog Aartselaar. Geen idee of daar nog geladen kan/mag worden.
Terwijl je de ene na de andere Fastned voorbij rijdt.
Je mag nog altijd laden bij tesla SeC Aartselaar als er plaats is (had de tesla adviseur tegen mij gezegd toen ik mijn wagen ophaalde en plugged wegens weinig range) want vaak pluggen ze nieuwe geleverde wagens tot eigenaar kom ophalen en dan is het vol 24/7
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik begrijp overigens de voorliefde voor Tesla superchargers, maar in de regio val je tegenwoordig wel over de +100kW snelladers. Zo vind je tussen Antwerpen en Eindhoven niet alleen 2x Fastned laadplekken, maar ook nog eens tig andere snelladers.

Vlaanderen is goed bediend. In Wallonië loopt het wat mis.

1676146107120.png
 
En nog enkele foto’s van de eerste dag van SuC Zaventem. Ik was verbaasd dat ~50% van de stalls waren niet netjes geassembleerd, en er was ook één met gebroken stukjes (maar werkt prima) 😬.
Nu dat deze SuC open is, eindigt mijne fotoreportages. Over en out!
View attachment 913378View attachment 913381View attachment 913382View attachment 913383View attachment 913384View attachment 913385View attachment 913386
Toch vind ik deze plaatsing van stalls onhandig met passagiers op de achterbank, de deur kan niet fatsoenlijk open.
 
Toch vind ik deze plaatsing van stalls onhandig met passagiers op de achterbank, de deur kan niet fatsoenlijk open.

En in het donker verongeluk je jezelf over het opstapje.
Dom, dom, dom...

Of zou het de bedoeling kunnen zijn dat je voorwaarts inrijdt?
Kijk eens naar 1A en 1B. Volgens mij als je vooruit indraait staat alles wel op zijn plaats en de laadkabel is lang genoeg als je rijdt tot tegen het verhoogje (stoeprandje)
 
Last edited:
Zoals de laders hier staan kan er dus bij voorwaarts inrijden linksvoor en linksachter geladen worden en bij achterwaarts inrijden, rechtsvoor en rechtsachter zonder 2 stalls in beslag te nemen. Ook dat probleem is weer opgelost... Als niet iedereen het voorbeeld volgt van die op bovenstaande foto's staan te laden 😂
 
Ha! Dan heb ik je zien rijden!
Zei tegen mn vrouw: Kijk daar dan! Tesla met ladder op het dak. Dat zie je niet vaak.
Het rijbereik van een Vito-bus is rampzalig en de gereserveerde Cybertruck zal waarschijnlijk nooit in België geleverd worden, dus nog maar een tijdje op deze manier blijven rijden … is ook wel leuk als brandweerwagen iedereen aan de lichten achter te laten ;-)