Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag in Zaventem geladen, en het lijkt me wel duidelijk dat deze opzet beter is voor andere merken. En voor je Tesla moet je leren om niet te diep in de parkeerhaven te parkeren.

Valt me wel op dat de betonnen constructie ruimte laat voor iets anders... Geen idee wat...

0456F405-5063-4EB3-A8E8-C526149B65AF_1_105_c.jpeg
74804092-1CED-4B23-807C-68D067DC61A3_1_105_c.jpeg
 
Valt me wel op dat de betonnen constructie ruimte laat voor iets anders... Geen idee wat...
Misschein eerst geboord voor de klassieke opstelling en daarna wijziging van de opdracht oorgekregen naar de nieuwe opstelling.
In de investors day presentatie waren prefab laadpalen te zien. Voorgemonteerd op sokkels met de kabels er al in. Maar deze zijn toch net anders.
 
En dan stond je aan de juiste laadpaal? Aan eerdere foto's te zien is het (volgens wat ik zie op die foto's) de bedoeling om vooruit in te rijden, Vandaar ook dat smal stukje "pad" vanvoor, net genoeg om over te hangen en je voorwielen tegen te "leunen".

Ik zal misschien ook eens moeten gaan kijken...
 
En als je achteruit parkeert, zitten je achterpassagiers gevangen (zie vorige foto's)...
Vooruit inparkeren en rechts aanhouden moet toch wat ruimte geven, niet dan? Zijn de plaatsen zo eng?

View attachment 914584
Vooruit dacht ik ook. Anders dient plaats 1A tot niets.
Misschien komt er nog duidelijkheid door extra markeringen op de vloer.
Iemand van de owners club België die de vraag officieel kan stellen aan Tesla?
 
Die eerste parkeerplaats is gewoon een parkeerplaats, geen laadplek.

Tot er een auto met laadpoort linksvoor/rechtsachter daarin parkeert en de 1A paal gebruikt zonder een extra laadplek te bezetten.
Zo kan je het ook zien.
Maar enige uitleg zou welkom zijn.
Misschien komt er wel een functie in de navigatie (en voor niet-Tesla laders in de app) waar je kan zien welke parkeerplaats en welke lader je moet nemen.
 
Zo kan je het ook zien.
Maar enige uitleg zou welkom zijn.
Misschien komt er wel een functie in de navigatie (en voor niet-Tesla laders in de app) waar je kan zien welke parkeerplaats en welke lader je moet nemen.
Degene die past, terwijl je toch in het vak past.

Tesla's gaan er allemaal achteruit in rijden. Er gaat volgens mij niemand twijfelen.

En mensen met Audi's en Porsche's rijden neus in, net zoals anderen met laadpoort in de neus.

De supercharger staat overigens momenteel niet open voor andere merken. Hoeft ook niet direct, er is op de snelweg enkele kilometers verder een FastNed in beide richtingen met 6 laders per richting.
 
Zo kan je het ook zien.
Maar enige uitleg zou welkom zijn.
Misschien komt er wel een functie in de navigatie (en voor niet-Tesla laders in de app) waar je kan zien welke parkeerplaats en welke lader je moet nemen.

Simpel op te lossen door op de laadplaats slechts aan één kant de laadplaatsnummer te plaatsen i.p.v. aan beide zijden.
Je moet al een koppigaard zijn om aan de achterkant te gaan kijken en dan nog verkeerd te gaan staan..