Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Also, als je een handleiding nodig hebt, heb je het fout gemaakt.
Eigenlijk is het wel ongelooflijk hoe toestellen en ook apps meer intuïtief geworden zijn. Nood aan een gebruiksaanwijzing is sterk verminderd en de gebruiksaanwijzingen, als die er al zijn, zijn veel korter geworden.
Daarnaast halen mogelijks goeie oplossingen die wel wat uitleg vragen vaak de markt niet, of toch niet succesvol.
En wij maar complexe en meerdere dagen training vergende ERP oplossingen blijven aan de man brengen, terwijl onze gebruikers gans hun leven managen met intuïtieve plug and play apps.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Zo kan je het ook zien.
Maar enige uitleg zou welkom zijn.
Misschien komt er wel een functie in de navigatie (en voor niet-Tesla laders in de app) waar je kan zien welke parkeerplaats en welke lader je moet nemen.
Hopelijk niet. Echt geen zin om de juiste paal te zoeken. Gewoon neerzetten waar er plaats is en snel inpluggen geniet mijn voorkeur. En het wordt al helemaal een ramp als iemand geparkeerd zou staan aan 'jouw' laadpaal
 
Hopelijk niet. Echt geen zin om de juiste paal te zoeken. Gewoon neerzetten waar er plaats is en snel inpluggen geniet mijn voorkeur. En het wordt al helemaal een ramp als iemand geparkeerd zou staan aan 'jouw' laadpaal
Correctie:
waar je kan zien welke parkeerplaats en welke lader je moet voorgesteld wordt om te nemen.

Als je een andere plaats inneemt, dan ziet Tesla dat bij het starten van het laden en kan er voor de volgende rekening mee gehouden worden.
 
Is Zavemtem SuC dan niet zoals Troisdorf in Duitsland?
Alleen minder "borduur"?
Altijd achteruit ingereden (idem alle andere tesla rijders)


IMG_0995.jpg
IMG_0996.jpg
 
Is Zavemtem SuC dan niet zoals Troisdorf in Duitsland?
Alleen minder "borduur"?
Altijd achteruit ingereden (idem alle andere tesla rijders)


View attachment 915275View attachment 915276
In Zaventem staan de palen meer richting halfweg (in de lengte). Aan de eerste plaats is geen lader aan de linkerkant als je achteruit zou inrijden.
 
  • Informative
Reactions: EddieW
Gisteren om 18h in Zaventem geladen. Te voet naar Pizza Hut. Best een eindje. En wat een ellendig stuk met oorverdovend lawaai van de autostrade.
Als je slecht te been bent dat blijf je zitten met je honger of dorst, want de locatie is zo dood als een pier 's avonds. Voor mij alleen nog als ik in de auto kan wachten en dan snel weer verder.
Van de 16 waren er gisteren 12 actief. Kwam toe en stond geen enkele auto. Bij vertrek een uur later 2 en er reed net iemand weg toen wij te voet van de hut kwamen.
9zq0yKi.jpg
 
Inderdaad, de plek is niet gemaakt om iets in de buurt te eten en te drinken. Het is het equivalent van een onbemand tankstation, in se niet veel verschillend van de FastNed even verder op de snelweg.

Als je zoals mij daarentegen eerst een hap haalt uit een nabije drive, en dan hier komt laden, valt het nog mee.
 
Weet iemand van jullie wat het nu kost om te laden bij een BE SuC ?
Op mijn app vind ik niets.
Op mijn 2020 LR staat nog steeds rond de 0.50 maar dat kan toch niet, moet toch een pak lager zijn, niet?
Waarom zou dat lager moeten zijn? Zijn de goedkoopste zonder abonnement in de markt.
De AC lader in onze gemeente kost al 70ct.
Zijn ook enkel bedoeld voor als je onderweg bent: dus als je verder dan 350-400km.
Zoals je met een ICE aan een duurdere snelwegparking tankt ipv af te rijden naar een goedkoper tankstation op een secundaire weg.
 
Goede man, de prijzen voor energie zijn de laatste maanden enorm gezakt.
En volgens dit artikel zou Tesla zijn prijzen de markt laten volgen, vandaar dat ik dacht dat het lager moest zijn. Nu, I don't care, ik heb gratis laden.


Update 24-11-2022: Tesla laat ons vandaag het volgende weten:

Vandaag hebben we de prijzen voor Supercharging verder verlaagd. De gemiddelde prijsdaling in Europa is 27%. In Nederland kost de gemiddelde kWh aan een Supercharger nu in de daluren en de piekuren respectievelijk € 0,32 en € 0,36. We zullen deze prijzen zeer regelmatig aanpassen zodat onze klanten profiteren van veranderende energieprijzen.
 
Goede man, de prijzen voor energie zijn de laatste maanden enorm gezakt.
En volgens dit artikel zou Tesla zijn prijzen de markt laten volgen, vandaar dat ik dacht dat het lager moest zijn. Nu, I don't care, ik heb gratis laden.


Update 24-11-2022: Tesla laat ons vandaag het volgende weten:
De prijzen zijn inderdaad gezakt. Maar hier op de gemeente is het nog steeds 65ct voor AC laden. Het is vorig jaar meer dan 70 geweest. Het is ook voor de SuCs richting 70ct geweest in Q4. In Nederland was het lang goedkooer maan nu betaal je ook 57ct en geen 33ct. De BTW is er van 9 naar 21% gegaan als ik het goed voor heb.
 
Goede man, de prijzen voor energie zijn de laatste maanden enorm gezakt.
De day ahead prijzen zijn gezakt, maar als je in het recente verleden een contract hebt afgesloten voor energielevering is de kans groot dat je nog altijd meer betaalt dan iemand die vandaag een contract afsluit.

En zo van die PPA's waar onder andere Tesla, je energieleverancier en de laadpalenbeheerder in de wijk gebruik van maken kan je niet eenvoudig onmiddellijk opzeggen en voor wat goedkopers kiezen.
 
Gisteren ook even in de buurt van SUC Heusden-Zolder geweest.
Enkel in de verte gezien, er er komen 2 stalls bij.
Dus deze zal binnenkort 12 stalls zijn. Toch leuke aanvulling aangezien deze vaak volzet zijn.
Hoogst waarschijnlijk zullen dit 2 V3 (of V4?) stalls zijn?

Plaatsen ze nog oude v2 stalls?
De stalls staten nog met een hoes omheen dus kon het niet zien.
Deze bevinden zich tegenover de andere stalls waar voorheen een boom stond.

EDIT: Lijken me 2 extra V2 stalls te zijn.
Vanop de Tesla website:

Charging
12 Superchargers, available 24/7, up to 150kW
CCS Compatibility
 
Gisteren ook even in de buurt van SUC Heusden-Zolder geweest.
Enkel in de verte gezien, er er komen 2 stalls bij.
Dus deze zal binnenkort 12 stalls zijn. Toch leuke aanvulling aangezien deze vaak volzet zijn.
Hoogst waarschijnlijk zullen dit 2 V3 (of V4?) stalls zijn?

Plaatsen ze nog oude v2 stalls?
De stalls staten nog met een hoes omheen dus kon het niet zien.
Deze bevinden zich tegenover de andere stalls waar voorheen een boom stond.

EDIT: Lijken me 2 extra V2 stalls te zijn.
Vanop de Tesla website:

Charging
12 Superchargers, available 24/7, up to 150kW
CCS Compatibility
Zijn er altijd 12 geweest