Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Dan mag je dus pas weg als er een andere Teslarijder jou taak overneemt

Er lag daar een plaat klaar...die kan gerust de taak overnemen...Misschien dat Frank een beetje aanpassingen kan doen...en er is iemand hier op het forum die in China een hoop wielklemmen had besteld dacht ik gelezen te hebben...:scared:
20150226_115215.jpg
 
Brussel-Luxemburg - ik zond einde januari het volgende naar Tesla:

"Brussels - Metz is quite a stretch - I managed it last week at 110 km/h, but with four people in the car and a skibox it would not work, I think, if temperatures are as low as last week - any news on a supercharger at Luxemburg or along the E411 Brussels-Luxemburg highway? (note that this is not merely a skiing thing - there are no fast trains from Brussels to Luxemburg so everyone takes his car for professional reasons also, and I had to go all the way to Metz to be able to do the round trip in one day)."


Kreeg zeer snel als antwoord dat ze het belang van een SuC op de weg Brussel-Luxemburg goed beseften maar dat er jammer genoeg nog geen plannen voor waren. Stelden trouwens voor een "geliefde locatie" op te geven. Naar mijn smaak is dat dan de samenvloeiing van E25 en E411 bij Neufchâteau - dan kunnen we nog Luxemburg omzeilen via Longwy ook, want de 20e eeuwse reflex om steeds via Luxemburg te rijden om wat goedkoop bij te tanken (en terloops een paar honderden sigaretten in te slaan) is toch niet meer aan ons besteed :). Andere ideeën van locaties voor zo'n SuC? Trouwens, rijden jullie Nederlanders, als jullie in Metz moeten zijn of laden, ook via die E25?
 
Brussel-Luxemburg - ik zond einde januari het volgende naar Tesla:

"Brussels - Metz is quite a stretch - I managed it last week at 110 km/h, but with four people in the car and a skibox it would not work, I think, if temperatures are as low as last week - any news on a supercharger at Luxemburg or along the E411 Brussels-Luxemburg highway? (note that this is not merely a skiing thing - there are no fast trains from Brussels to Luxemburg so everyone takes his car for professional reasons also, and I had to go all the way to Metz to be able to do the round trip in one day)."


Kreeg zeer snel als antwoord dat ze het belang van een SuC op de weg Brussel-Luxemburg goed beseften maar dat er jammer genoeg nog geen plannen voor waren. Stelden trouwens voor een "geliefde locatie" op te geven. Naar mijn smaak is dat dan de samenvloeiing van E25 en E411 bij Neufchâteau - dan kunnen we nog Luxemburg omzeilen via Longwy ook, want de 20e eeuwse reflex om steeds via Luxemburg te rijden om wat goedkoop bij te tanken (en terloops een paar honderden sigaretten in te slaan) is toch niet meer aan ons besteed :). Andere ideeën van locaties voor zo'n SuC? Trouwens, rijden jullie Nederlanders, als jullie in Metz moeten zijn of laden, ook via die E25?

Carl, dit is inderdaad een bijzonder relevante vraag. Ik heb regelmatig meeting op ons kantoor in Luxemburg en zonder SuC in of op de weg naar LU is het niet haalbaar voor mij om dat met de S te doen. Op de New Year party in Tilburg heb ik de vraag gesteld en daar werd mij verteld dat er dit jaar een SuC in Luxemburg zelf komt. Die staat ook al met een grijs icoontje op de supercharger kaart op de site van Tesla. Ik ben het met je eens dat het knooppunt E25 - E411 een goede keuze zou zijn op voorwaarde dat daar iets in de buurt is waar je iets kan eten of drinken. Gezien de feedback die jij hebt gekregen vraag ik mij nu af hoe concreet die plannen voor een SuC in Luxemburg wel zijn.
 
Aan afrit 29 heb je een total tankstation en een beetje verder richting aarlen aan afrit 31 is een groot schoppingcenter (waar waarschijnlijk na de sluitingsuren niets te beleven valt).
 
Ga morgen naar Brussel en heb met een collega uit Eindhoven afgesproken om bij SuC Aartselaar te ontmoeten om vanaf daar gezamenlijk in mijn Tes door te rijden naar Brussel. Wordt mijn eerste keer laden in Aartselaar. Ben benieuwd, we hebben om 11:00 afgesproken. Hoe is de koffie daar ?
 
Morgen ben ik op doorreis naar Westvleteren en zal rond lunchtijd bij SuC Gent moeten laden. Kan iemand mij nog een goede eetgelegenheid aldaar aanbevelen? Heb al redelijk gezocht, maar nergens kon ik een soort van 'directory' vinden die iets verteld over de faciliteiten (en de kwaliteit daarvan) op SuC locaties. Alvast dank voor het antwoord!
 
Morgen ben ik op doorreis naar Westvleteren en zal rond lunchtijd bij SuC Gent moeten laden. Kan iemand mij nog een goede eetgelegenheid aldaar aanbevelen? Heb al redelijk gezocht, maar nergens kon ik een soort van 'directory' vinden die iets verteld over de faciliteiten (en de kwaliteit daarvan) op SuC locaties. Alvast dank voor het antwoord!

Dag Erik, je kan perfect in de brasserie bij de SuC. Gentmeetingcenter Brasserie D-LYS Je krijgt denk ik korting op vertoon van je Tesla Fob
 
Vanmorgen Aartselaar "getest".

Ja koffie ok , laden met 350 km per uur , (was niet geheel leeg.)

Toilet ..... een badkamer vergeleken met de mini hokjes daar bij de SUC Amsterdam.

Tip: plaats een bord eenrichtingsverkeer tegenover de uitgang, draaide automatisch, (bijna) de verkeerde kant op.
 
Vanmorgen Aartselaar "getest".

Ja koffie ok , laden met 350 km per uur , (was niet geheel leeg.)

Toilet ..... een badkamer vergeleken met de mini hokjes daar bij de SUC Amsterdam.

Tip: plaats een bord eenrichtingsverkeer tegenover de uitgang, draaide automatisch, (bijna) de verkeerde kant op.
Sowieso is het nogal lastig met die ventwegen daar. Als je je vergist en niet op tijd de ventweg opschiet moet je best ver doorrijden heb ik gemerkt... (was al zeker 15 jaar niet meer over die weg geweest, vroeger was het nog gewoon een brede baan)
 
Yes!
Volgens supercharge.info zijn de werken in Luxemburg gestart.
Niet op de meest ideale plaats voor de Belgen. Maar beter dan niks!

das super! als dat nu nog klaar is voor de 6de april dan zou het helemaal top zijn :tongue:. Wel vreemd dat ze nu aan het werken zijn, aangezien een paar berichten geleden er nog de melding was dat men zelfs nog geen locatie had geprikt (noch tijdsframe)

-- update --

enfin nu snap ik je "niet op de meeste ideale plaats voor de Belgen". als je van Belgie komt (via Aarlen) is het amper een 30km minder dan de rit naar de SuC Metz ; vrees dat dat nu niet de oplossing was die de meeste Belgen voor ogen hadden.
 
Last edited: