Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik hem zelf uitlees zie ik dat ik bij zwaardere belasting wel een flinke onbalans tussen de cellen heb, kan kortstondig oplopen tot meer dan een halve volt, terwijl het normaal volgens mij een paar millivolt zou moeten zijn.

Ik heb voor komende woensdag een serviceafspraak staan, waarbij ik heb aangegeven dat ik graag mijn TPMS reset knop terug wil die sinds software v10 verdwenen is. Nu heb ik de winterbanden gemonteerd en rij ik met de irritante TMPS waarschuwing permanent in beeld omdat ik hem niet zelf meer kan resetten. Ik heb al aangegeven dat ik niet van plan ben te komen, omdat ik niet van plan ben twee keer per jaar te gaan betalen voor iets wat ik tot een maand geleden gewoon zelf kon doen. Ik vind het belachelijk dat ze zomaar benodigde functionaliteit uit mijn auto slopen omdat er vanaf 2015 andere sensors gemonteerd zijn waarbij de resetknop niet meer nodig is. Maar kan er wel bij aangeven dat ze ook mijn batterij moeten uitlezen op afstand, maar ik heb niet het idee dat ze iets doen met de opmerking, want ik hem er weken geleden in gezet en geen reactie op gehad.
Bij menu service kun je het type wielen kiezen. Hij reset dan ook de tpms en herstart de hoofdcomputer.
 
Nee geen service geboekt, ik wil graag dat ze eerst op afstand kijken. Ik moet een uur rijden naar een service center en ik heb het vreselijk druk..
Ook dan moet je gewoon een afspraak via de app inschieten, met het verzoek of ze op afstand e.e.a. Kunnen controleren. Dat doen ze dan (of niet natuurlijk, het blijft Tesla) en halen de afspreek weer uit de agenda.
 
Ik doe de Tesla niet weg hoor, voor mijn dagelijkse ritjes gaat het prima met thuis laden. Ik woon bij de duitse grens, de Duitse SUC is dichterbij dan de dichtsbijzijnde NL SUC. Bedankt voor de flowchart. Er staan wel wat Kona's direct leverbaar te koop iets boven de nieuwprijs. Hij is voor mijn vrouw, en dan kan ik hem meenemen als ik verder dan 100km weg moet, want 200km op een dag wordt lastig met die van mij nu de winter er aan komt
Heeft robertvg dat zelfde probleem, hij rijdt ook met 60 kWh. Je kan misschien een pm sturen
 
Ze zouden op zijn minst even kunnen reageren.. Heb uiteraard diverse stalls geprobeerd, diverse SUC's, ook SUC's waar ik helemaal alleen was.. Hij doet het gewoon niet meer sneller. Ik wou van de week nog eens in duitsland proberen, daar had ik een half jaar geleden nog langdurig 80kW of zo. Maar ik kan de volgende keer wel eens bellen als ik een nummer kan klantenondersteuning kan vinden..

Waarom draai je niet gewoon het service nummer vanuit je auto? Doe dat tijdens het laden in de SuC en Kies voor "pech" en je krijgt snel iemand aan de lijn die je auto op afstand kan controleren.
 
Ik heb voor komende woensdag een serviceafspraak staan, waarbij ik heb aangegeven dat ik graag mijn TPMS reset knop terug wil die sinds software v10 verdwenen is.
Zou je willen aanbevelen om melding te doen van het batterij probleem met een nieuwe service afspraak in de app. Alleen dan weet je vrij zeker dat ze van tevoren remote zullen uitlezen wat het probleem is. Alleen al om te voorkomen dat mensen met klachten langskomen die oplosbaar zijn.
 
20191031_171632.jpg


Gisteren Emmeloord. Mooi plaatje maar ik kreeg zo weinig sap dat ik maar ben doorgereden na een minuut of 10 wachten voordat ik uberhaupt kon inpluggen.
 
Het wordt zachtjesaan wel een beetje verontrustend die lage laadstromen. Kan ik nog in één keer naar de wintersport of moet ik een extra dag inplannen? 960km deed ik dit voorjaar in 10 uur. Maar dan moet het niet tegen zitten.
Misschien geeft dit hier een vertekend beeld. Als het goed gaat, kom je dan hier klagen?

Enige negatieve ervaring de laatste maanden was vorig weekend in Breda, waar ik tot 106kW geraakte. Maar de SuC was ook druk bezet en ik stond niet alleen aan een paar.
 
Als ik hem zelf uitlees zie ik dat ik bij zwaardere belasting wel een flinke onbalans tussen de cellen heb, kan kortstondig oplopen tot meer dan een halve volt, terwijl het normaal volgens mij een paar millivolt zou moeten zijn.
Uit nieuwsgierigheid: hoe weet je dat er zo'n grote onbalans optreedt? Dat lijkt me toch een belangrijke factor in het verhaal rond je laadsnelheden.
 

Dank je, daar ben ik inmiddels ook al aanwezig :)

Uit nieuwsgierigheid: hoe weet je dat er zo'n grote onbalans optreedt? Dat lijkt me toch een belangrijke factor in het verhaal rond je laadsnelheden.
Uitgelezen met ScanmyTesla. Ik denk inmiddels echt dat mijn batterij stuk is, ik wilde kijken of de BMS te resetten was door hem helemaal vol te laden en leeg te rijden, dus heb ik hem donderdag met 11kW op de zaak tot 100% gelden (wilde niet verder dan 99%) en gisteren tot precies 0% en 0 km leeg gereden. Dat was 190,4 km en 40,8 kW uit mijn 60kW batterij. Dat zou een degradatie van 32 % zijn? Bij uitlezen zijn echter geen echt 100% kapotte cellen te zien. Onbalans is niet extreem als de batterij niet belast wordt, alleen onder wat zwaardere belasting lopen de verschillen flink op. Geen idee wat Tesla daar van vindt. Hij staat nu nog een keer tot 100% te laden, thuis, met 4kW, dus dat duurt vandaag ook nog de hele dag..
 

Attachments

  • 20191102_164755.jpg
    20191102_164755.jpg
    101 KB · Views: 34
Last edited:
@one-ten Ik herinner mij een filmpje van TeslaBjörn over de Mercedes EQC die zoiets ook had en dat was een foute module, Mercedes heeft dat opgelost en Tesla zal dat zeker ook doen. 40,8 kW = Point already proven. Dit pack is gewoon aan vervanging toe en daarna wordt je vast een blije Tesla-rijder. Case closed en benieuwd naar je service ervaringen (en je loaner, hoe afgetrapt misschien ook, zal al een verademing zijn)
 
  • Love
Reactions: one-ten