Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Supercharging beperkt voor nieuwe wagens besteld vanaf 1 januari 2017

This site may earn commission on affiliate links.
Of je moet er nog snel bij zijn -;) bestellingen tot 15/01 kennen die limiet niet.
Maar los daarvan.. 10.000 km betekent pakweg 2.500 kW. Als het 30 cent per kWh zou worden heb je het over pakweg € 750. Dat is dan toch nog wel te overzien ?

Heb het overwogen om nog snel te switchen maar het terugbetalen van de genoten MIA/KIA/Vamil (Dec 2013 ;-) houdt me tegen.

Als het 30 cent /kw gaat worden is het geen probleem natuurlijk. De zorgen komen door de uitspraak 'minder dan het vullen van een benzine tank'. Dat laat nogal ruimte voor speculatie wat dan ook volop gebeurd hier op het forum. Ik hou dan pas op de plaatst tot er zekerheid is en ik mijn sommetjes kan maken.
 
Heb het overwogen om nog snel te switchen maar het terugbetalen van de genoten MIA/KIA/Vamil (Dec 2013 ;-) houdt me tegen.

Als het 30 cent /kw gaat worden is het geen probleem natuurlijk. De zorgen komen door de uitspraak 'minder dan het vullen van een benzine tank'. Dat laat nogal ruimte voor speculatie wat dan ook volop gebeurd hier op het forum. Ik hou dan pas op de plaatst tot er zekerheid is en ik mijn sommetjes kan maken.
Je kunt natuurlijk altijd nog een gebruikte Model S met onbeperkt SuC gebruik kopen. Over een tijdje zullen zelfs versies met AP2 aan boord gebruikt aangeboden worden. Ik stel me voor dat dat voor jou financieel aantrekkelijk kan zijn.
 
Ik heb gevraagd naar een inventory tweedehands model x bij Tesla zelf. Hij is maar te verkrijgen tot 15 januari met ongelimiteerd gratis superchargen. Nadien dus niet meer, ongeacht dat het een oude model is van vorig jaar met enkele duizenden km op!

Dat is dus een streep door de rekening. Ook voor de doorverkoop van onze huidige tesla s. Het zal dus gedaan zijn binnen enkele jaren ongeacht doorverkoop...
 
Ik heb gevraagd naar een inventory tweedehands model x bij Tesla zelf. Hij is maar te verkrijgen tot 15 januari met ongelimiteerd gratis superchargen. Nadien dus niet meer, ongeacht dat het een oude model is van vorig jaar met enkele duizenden km op!

Dat is dus een streep door de rekening. Ook voor de doorverkoop van onze huidige tesla s. Het zal dus gedaan zijn binnen enkele jaren ongeacht doorverkoop...
Je hebt het over auto's verkocht door tesla, die auto's verkocht na 15 januari zullen inderdaad geen unlimited SuC meer hebben, maar alle Tesla's die eerder verkocht zijn door tesla wel dus.
 
Je hebt het over auto's verkocht door tesla, die auto's verkocht na 15 januari zullen inderdaad geen unlimited SuC meer hebben, maar alle Tesla's die eerder verkocht zijn door tesla wel dus.

Dus als ik mijn wagen nalaat aan Tesla, zal de volgende eigenaar dit niet meer krijgen tweedehands? Als ik hem onafhankelijk van Tesla verkoop, heeft de volgende eigenaar dit wel?
 
Ik heb gevraagd naar een inventory tweedehands model x bij Tesla zelf. Hij is maar te verkrijgen tot 15 januari met ongelimiteerd gratis superchargen. Nadien dus niet meer, ongeacht dat het een oude model is van vorig jaar met enkele duizenden km op!
Dat is dus een streep door de rekening. Ook voor de doorverkoop van onze huidige tesla s. Het zal dus gedaan zijn binnen enkele jaren ongeacht doorverkoop...

Denk dat er sprake is van een misverstand. Bij de eerste auto's had je zelfs de optie om "auto-levenslang" supercharging te nemen (voor 2k). dat is niet veranderd - en kan ook niet zo maar veranderd worden.
 
Het is een model x van juni 2016 met 8000km op de teller. Als ik hem koop voor 15 januari heb ik nog ongelimiteerd laden, anders niet meer. Dus het is zeker geen eerdere editie met die optie. Toch straf!
Zoals eerder hier gezegd, betaald SuperCharger levert in de praktijk geen echt hoge kosten op. Bankroetlama becijferde hierboven dat het zou gaan om rond 1000 euro voor 20.000 km.
Ik zou mijn beslissing daar niet van af laten hangen.
 
Neenee, maar wat met onze huidige Tesla's die we via Tesla doorverkopen? Daar zal het dus niet overgedragen worden.
Tesla kan zolang zij eigenaar zijn van een auto bepalen welke opties en accessoires meeverkocht worden ... of niet meeverkocht worden. Bij transacties buiten Tesla om gaan alle rechten mee naar een nieuwe eigenaar, ook de faciliteit onbeperkt SuC gebruik.
 
Het lijkt me toch vreemd... ook die wagens zijn initieel op de markt gekomen met "levenslang" SuC... Maar goed, qua SuC- kosten maakt het allemaal niet zo veel uit en financieel kan je je auto beter op een andere manier verkopen.
Tesla heeft aangegeven dat zij het gebruik van SuC aan beperkende voorwaarden gaat verbinden. Dit is nu al zo bij het blijven staan aan een SuC na volladen. Ze gaan ook het lokaal laden bij SuC aanpakken. Tesla is er dus duidelijk op uit om de regels die na 1-4-17 ingaan op zoveel mogelijk auto's van toepassing te laten zijn. Het na 15-1-17 bij jonge occasions of demowagens verwijderen van de optie levenslang gratis SuperChargen is hiermee in lijn.
Tenslotte is het nu nog kunnen aanbieden met levenslang SuC een solide argument om snel een jonge demowagen te verkopen.
 
Bij een demo wagen gaat de garantie (8 jaar) in op het moment dat je auto koopt van Tesla.
Dus niet op het moment dat deze in de boeken van Tesla staat.
Als de demo auto aangeschaft wordt na 15-01-17 vind ik het logisch dat het volgens de dan geldende voorwaarde wordt verkocht.
De auto wordt voor aflevering ook weer volledig nagekeken in Tilburg.
Dus "elk nadeel heb zijn voordeel" (JC)
 
Dat klopt en doet me ook twijfelen om mijn S van december 2016 in te ruilen tegen een X. Mijn vrouw is terug zwanger van onze tweede en met een golden retriever en twee buggys, en dan nog is 2 kinderstoelen achterin wordt het quasi onmogelijk behoudens een grote dakkoffer.