Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
Precies dat! En met dat metertje zet ik de banden gelijk door er een beetje lucht uit te laten bij de meest harde banden.

En welke meter gebruiken jullie dan. Als ik ga kijken en vergelijken en vooral reviews lees (een ziekelijk kantje van mij), dan zie ik dat heel veel van die dingen eigenlijk waardeloos en onbetrouwbaar zijn. En het handschoenenkastje van een M3 is nu ook weer niet van het formaat dat ik er een tiental in kwijt kan alvorens een "degelijk" toestel gevonden is ;-)
 
Ik heb zo’n ding. Gebruik hem al een jaartje of 20 (gekocht toen ik nog veel op de motor zat)
1661866194108.jpeg
 
  • Like
Reactions: Krisja
En welke meter gebruiken jullie dan. Als ik ga kijken en vergelijken en vooral reviews lees (een ziekelijk kantje van mij), dan zie ik dat heel veel van die dingen eigenlijk waardeloos en onbetrouwbaar zijn. En het handschoenenkastje van een M3 is nu ook weer niet van het formaat dat ik er een tiental in kwijt kan alvorens een "degelijk" toestel gevonden is ;-)
Een goedkoop dingetje ergens uit een één-euro-bak bij een bouwmarkt. Het gaat er niet echt om of de waarde an sich écht klopt. Het gaat er meer om dat de waarde die wordt getoond, vergelijkbaar is. Dus als je 'm vijf keer op dezelfde band zet, moet 'ie vijf keer (bijna) hetzelfde aangeven. Ik doe het als volgt:

- Pomp de banden op tot iets boven de drie bar op de analoge meter van de compressor.
- Zet het metertje op de eerste band en zie bijvoorbeeld 2.95 staan.
- Zet het metertje op de tweede band en zie bijvoorbeeld 2.99 staan.
- Laat een beetje lucht uit die tweede band. Net zolang totdat het metertje 2.95 (of 2.94 of 2.96) aangeeft.
- Doe dat ook voor de andere banden.

Vervolgens zie ik in de Tesla overal dezelfde waarde per band staan. En in TeslaFi zie ik dat het een soms een paar honderdste per band verschilt. Maar dat vind ik geen probleem. Als het eerste cijfer achter de komma maar hetzelfde is :).
 
  • Like
Reactions: Krisja
Bij mij staan ze nog steeds onder "Locaties", waar ze vroeger ook stonden (dacht ik toch 🤔)
Blijkbaar zie je tarieven alleen als je geen gratis Supercharge hebt?🤔

(Ik heb nog gratis superchargen en zie geen tarieven, wel idle-fees als ik in de auto een SuC kies.)
 

Attachments

  • D53CDAB0-F82F-430A-9B01-7672FB73BE76.jpeg
    D53CDAB0-F82F-430A-9B01-7672FB73BE76.jpeg
    490.3 KB · Views: 36
Het kan aan mij liggen maar op de compressors die ik gebruik zit ook een meter.

Als die op de compressor fout zit, zit die op alle 4 de wielen fout. Idem met zo een goedkoop dingetje overigens, als die fout zit, laat ie op alle 4 de wielen dezelfde fout zien.

Ik pomp met de thuiscompressor tot 3,2.
 
Ik heb geen gratis superchargen, maar ik zie ook de tarieven in de app niet meer.
De supercharger tarieven hebben nog nooit in de app gestaan, die zijn alleen zichtbaar op de MCU (er is geen app API endpoint voor). Jammer, want ik heb een tijdje zitten kijken om een overzicht te maken van tarieven per locatie en veranderingen te monitoren, maar dat is dus niet heel makkelijk.

Wat wel kan is in de app op je profielfoto drukken, scrollen naar rechts en kiezen voor "Charge your non-Tesla", dan zie je de superchargers die open zijn voor 3rd party charging met prijzen erbij (hoger dan dat Tesla-rijders betalen). De "with membership" prijs staat er wel bij, en die is meestal (altijd?) hetzelfde als wat Tesla-rijders betalen, dus zo heb je toch een idee.
 
De supercharger tarieven hebben nog nooit in de app gestaan, die zijn alleen zichtbaar op de MCU (er is geen app API endpoint voor). Jammer, want ik heb een tijdje zitten kijken om een overzicht te maken van tarieven per locatie en veranderingen te monitoren, maar dat is dus niet heel makkelijk.

Wat wel kan is in de app op je profielfoto drukken, scrollen naar rechts en kiezen voor "Charge your non-Tesla", dan zie je de superchargers die open zijn voor 3rd party charging met prijzen erbij (hoger dan dat Tesla-rijders betalen). De "with membership" prijs staat er wel bij, en die is meestal (altijd?) hetzelfde als wat Tesla-rijders betalen, dus zo heb je toch een idee.
Weer wat geleerd!
Dank je wel!
 
Deze ligt bij mij thuis of in de auto bij lage ritten. Ook handig voor de ballen en fietsen - niet voor luchtbedden. Heb zelf het oude model met micro-USB. Kost iets van €45. Xiaomi Portable Electric Air Compressor 1S - Xiaomi Global Official

Deze geeft ook de druk aan, maar dan kan je er gelijk naar handelen.
Dit is dan weer wel nuttig. Een hele tijd lopen zoeken naar een manier om mijn banden op te pompen in Oostenrijk. Blijkbaar kan je daar in de shop van tankstations naar een compressor vragen. Wist ik niet en zou ik ook maar heel vervelend vinden om met een elektrische wagen te doen. Uiteindelijk een algemene garage gevonden, maar het duurde ook even voordat ik hem duidelijk maakte dat hij mijn banden helemaal niet moest controleren, enkel oppompen. Besteld!
 
Deze ligt bij mij thuis of in de auto bij lage ritten. Ook handig voor de ballen en fietsen - niet voor luchtbedden. Heb zelf het oude model met micro-USB. Kost iets van €45. Xiaomi Portable Electric Air Compressor 1S - Xiaomi Global Official

Deze geeft ook de druk aan, maar dan kan je er gelijk naar handelen.

Er is wel een waarschuwing op zijn plaats, ook al gaat dit redelijk Off-Topic.
Ik ben er zelf in ieder geval in het verleden wel ingestonken bij de aanschaf van zo'n ding.
Wat bij deze apparaatjes vaak niet duidelijk vermeld staat is de grote hoeveelheid herrie die ze maken.
Uiteindelijk zie je bij de specs van deze Xiaomi bijv. dat hij 80 dB produceert op 1 m afstand.
Vergelijkbaar met een grasmaaier of de claxon van een auto op 1 m.
Aangezien het redelijk irritante compressor-geluid continu wordt geproduceerd is het geen pretje om daar vlakbij te blijven staan.
Oftewel niet raadzaam om bijv. 's avonds in een rustige buurt je banden te gaan oppompen.
 
  • Informative
Reactions: Stijntje
Simpelweg omdat deze geen waarde aangeeft zolang het voertuig niet in beweging is! En rondrijden met een compressor aan één van de wielen maakt zoveel kabaal 😅

Bij "koude" start geeft hij niet direct de waardes door, maar na enkele meters tot een kilometer rijden blijft de bandenspanning in beeld staan. Daarna ook als je stilstaat.

Ik heb dit wel vaker gedaan om de bandenspanning uit te lezen bij het oppompen van de auto met de handpomp (ook gelijk een goede fitness exercise 😆).

@wooter misschien een idee om deze reacties over bandenspanning te splitsen in een nieuw topic?
 
  • Like
Reactions: tCC_